پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۴۷۰
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
هنگامی که من و شریکم شرکتمان را ثبت و راه‌اندازی می‌کردیم، در ذهنمان به سلطه جهانی فکر نمی‌کردیم. ما فقط می‌خواستیم مشکلی را که به عنوان یک مانع عمده در صنعت حمل و نقل و تدارکات دیده می‌شد را حل کنیم. برای همه شرکت‌ها با هر اندازه‌ای رقابت با غول‌های آن صنعت بر سر سهم بازار سخت و دشوار است. حتی PwC اشاره کرده است که چشم‌انداز مشتریان کالاهای مصرفی/خرده فروشی بیش از هر زمانی بخش بخش شده است.

شعارسال:هنگامی که من و شریکم شرکتمان را ثبت و راه‌اندازی می‌کردیم، در ذهنمان به سلطه جهانی فکر نمی‌کردیم. ما فقط می‌خواستیم مشکلی را که به عنوان یک مانع عمده در صنعت حمل و نقل و تدارکات دیده می‌شد را حل کنیم. برای همه شرکت‌ها با هر اندازه‌ای رقابت با غول‌های آن صنعت بر سر سهم بازار سخت و دشوار است. حتی PwC اشاره کرده است که چشم‌انداز مشتریان کالاهای مصرفی/خرده فروشی بیش از هر زمانی بخش بخش شده است.

چه این مشکل خاص و چه فراگیر باشد، ما به طور طبیعی قصد کرده بودیم که آن را حل کنیم. پیش از ایجاد طرح کلی کار، ما با مشتری‌های بالقوه مصاحبه کردیم. ما به صورت مستمر بازخوردها را جمع آوری کردیم. ما تکنولوژی‌ای که به آن نیاز داشتیم را توسعه دادیم، اما این تکنولوژی را هنگامی که شرکت قبلی (یک فروشگاه الکترونیکی) را اداره میکردیم در اختیار نداشتیم.

در مسیرمان به سمت سری‌های A، کسب و کار ما به طور طبیعی تکامل یافت. اما اکنون ما بر روی خط سیر متفاوتی قرار داریم، که همان بکار گرفتن درس‌های اولیه‌ای که آموخته ایم برای رسیدن به هدف بعدی توسعه و گسترش شرکتمان است. این های چیزهایی است که ما در ابتدا یاد گرفتیم، این ها ما را در مسیر رشد راهنمایی می‌کنند:

در مورد چشم‌انداز خود جسور باشید

هنگامی که شرکت ما رشد کرد، به نقطه‌ای رسیدیم که لازم بود یک مسیر روشن برای خود ترسیم کنیم. از آن‌جایی که ما در حال نوآوری در یک صنعت کاملا پایدار و با سابقه یعنی حمل و نقل و تدارکات بودیم، متوجه شدیم که باید یک هدف کاملا روشن و واضح برای خود تعیین کنیم. در مورد ما، موفقیت بلند مدت با محقق شدن همکاری بین کسب و کار‌های نوپا، شرکت‌های بزرگ و بخش‌های عمومی حاصل می‌شد.

پس موفقیت بلند مدت برای ما به چه شکل است؟

ما می‌خواهیم یک اکوسیستم بدون مرز را برای تجارت الکترونیک تأمین کنیم، که در آن شرکت‌ها بتوانند مابین مرزها با کمترین اصطکاک داد و ستد کنند. به این دلیل است که ما در حال ساختن بزرگترین شبکه حمل و نقل جهانی هستیم، شبکه‌ای که به هر فروشگاه الکترونیکی، مستقل از اینکه کجا قرار دارد، اجازه می‌دهد با API ما ادغام شده و بتواند با هزینه مناسبی کالاهای خود را به هر نقطه‌ای که مشتریانش قرار دارند حمل کند.

بسیار منعطف و انطباق‌پذیر باشید

افراد بسیاری فکر می‌کنند که کسب و کارهای نوپا تابعی از شانس و استعداد هستند. این نوع تصور به این دلیل است که درک آنچه در پشت صحنه می‌گذرد واقعا سخت است، کار روتین و یکنواخت، کار سخت و عوارض عاطفی. آنچه من در هنگام توسعه یک شرکت یاد گرفته‌‌ام آن است که چگونه انعطاف‌پذیر و انطباق‌پذیر باشم. صرف نظر از اینکه که چه مشکلی در راه ما قرار می‌گیرد، ما باید بتوانیم به درستی به‌ آن واکنش نشان دهیم.

من این درس را هنگامی که سن کمی داشتم آموختم زیرا پدر من در وزارت خارجه آلمان کار می‌کرد و خانواده ما به هرجایی که دولت او را می‌فرستاد مهاجرت می‌کرد، من در آلمان، چین، اکوادور، مصر، اسپانیا و سپس سوییس بزرگ شده‌ام. متناسب با هر موقعیت جدیدی، من باید انطاف به خرج می‌دادم.

در مورد کسب و کارهای نوپا، گاهی اوقات کارها مطابق میل پیش نمی‌رود. اما آنچه تجربه به من آموخته است این است که همیشه یک زاویه و مسیر بالقوه دیگر وجود دارد.

در مورد توصیه‌هایی که به شما می‌شود دقت نظر داشته باشید

من یک فرآیند برای توصیه گرفتن دارم. این طور نیست که من به نظرات دیگران احترام نگذارم، بلکه من باید همیشه بر روی حل چالش‌های خاص در کار خودمان تمرکز داشته باشم. این فرآیند من برای انتخاب توصیه‌های صحیح است:

من با افرادی که قبلا در موقعیت من، شریکم و افراد تیم ما بوده‌اند صحبت می‌کنم. این‌ها کارآفرینانی هستند که امروزه کسب و کارهای نوپایی را اداره می‌کنند که نسبتا تکامل یافته و برای مثال به مرحله سری B رسیده‌اند. آنها نیز به ما مربوط می‌شوند، موقعیتی که من به عنوان بنیان‌گذار یک شرکت دارم، و موقعیتی که شرکت ما در آن قرار دارد به شرایط آن‌ها نیز نزدیک است.

من از کسانی توصیه می گیرم که عمل کننده هستند، یعنی این افراد کسانی هستند که به تنهایی با چالش‌ها روبرو شده و آن‌ها را پشت سر گذاشته‌اند. داستان‌های دست اول پشت پرده بسیاری از مشکلات را مشخص کرده و به ما کمک می‌کنند که تشخیص دهیم چه چیزهایی را نمی‌دانیم و چه سوالاتی را باید بپرسیم.

من با دید شکاکانه به نظرات «کلی» نگاه می‌کنم. هیچ توصیه ای کلی نیست، حتی یکی. هر کسب و کاری منحصر به فرد است. اگر کسی به من بگوید که باید کاری را انجام دهیم چون « معمولا این طوری است» و نتواند دلیل آن را توجیه کند، و یا آنکه آن توصیه را به تجارب قبلی ما ربط دهد، من مودبانه آن توصیه را رد کرده و از آن توصیه می‌گذرم.

لذت توسعه یک کسب و کار بواسطه تصمیم‌های بسیار کوچک و ماجراجویی‌های روزانه است. دیدگاه بلندمدت ما و درک تجاری ما می‌گوید که موفقیت‌های کسب و کار نوپا در طول سالیان اتفاق می‌افتد، و این چیزی است که ما را در مسیر نگه می‌دارد. من برای نوشتن داستان این خط سیر در پنج سال آینده بسیار هیجان زده خواهم بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت میزفکر، تاریخ انتشار 5اسفند 96، کدخبر: 442 ، www.mizefekr.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین