پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۷۳۳
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۳
نوجوانان با عجله و پرهیجان می‌رفتند پشت تریبون و به‌اندازه 2دقیقه، خیلی تند و سریع در مورد ایده‌های استارتاپی خود در حوزه آسیب‌های اجتماعی توضیح می‌دادند. قدشان به بلندگو نمی‌رسید و صدای بعضی‌هایشان دورگه بود؛ صحبت‌هایشان را نوشته بودند و می‌خواستند به نمایندگی از گروه‌شان بهترین ارائه را داشته باشند.

شعار سال: نوجوانان با عجله و پرهیجان می‌رفتند پشت تریبون و به‌اندازه 2دقیقه، خیلی تند و سریع در مورد ایده‌های استارتاپی خود در حوزه آسیب‌های اجتماعی توضیح می‌دادند. قدشان به بلندگو نمی‌رسید و صدای بعضی‌هایشان دورگه بود؛ صحبت‌هایشان را نوشته بودند و می‌خواستند به نمایندگی از گروه‌شان بهترین ارائه را داشته باشند. ایده‌هایشان متنوع و پرشمار بود و حتی به درآمدزایی کلان آن هم فکر کرده‌ بودند. اختتامیه سومین جشنواره ملی «ایده‌ها و فرصت‌ها» دیروز در حالی در سالن ایران فرهنگستان هنر برگزار شد که 65گروه سه تا چهارنفره دانش‌آموزی و دانشجویی در سالن حضور داشتند و باید در مقابل مسئولان آموزش و پرورش، معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور، مسئولان قوه قضاییه و ناجا، ایده‌هایشان را در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم مطرح می‌کردند.

اپلیکیشنی برای جلوگیری از تصادفات جاده‌ای

به گزارش همشهری،«سینا الهی‌منش» دانش‌آموز اولی بود که به نیابت از تیم «پیشگیری از تصادفات رانندگی» صحبت کرد. او با این توضیح که میزان تلفات تصادفات جاده‌ای از شهدای جنگ عراق علیه ایران هم بیشتر است، گفت: طبق آمار منتشر شده از طرف نیروی انتظامی روزانه 43نفر در تصادفات رانندگی کشته می‌شوند که آمار خیلی زیادی است، به همین دلیل ما فکر کردیم اپلیکیشنی را طراحی کنیم که با آن مسافران قبل از آغاز سفر از میزان ترافیک جاده‌ای، نوع آب و هوا، میزان مصرف بنزین، اقامتگاه‌ها و مراکز تفریحی بین راهی مطلع شوند و مثلا در اواسط راه به آنها پیشنهاد شود که در کدام اقامتگاه می‌توانند دقایقی استراحت کنند و خدمات دیگری که سفر را جذاب و راحت‌تر کند. این دانش‌آموز نوجوان اضافه کرد: امیدواریم با راه‌اندازی این اپلیکیشن، میزان تلفات جاده‌ای کاهش یابد و مسافران با آرامش بیشتری در جاده‌ها تردد کنند.

اوقات فراغتت با ما

ایده بعدی درباره نحوه پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان بود. امیرحسین قرائی یکی از دانش‌آموزان پایه یازدهم دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی به نمایندگی از دوستانش در گروه «پیشنهاد از ما» با این توضیح که بطالت در اوقات فراغت یکی از زمینه‌های آسیب اجتماعی است، گفت: ما بنا داریم اپلیکیشنی داشته باشیم که به افراد بنا بر محل زندگی و میزان پولی که دارند، مکان و موردی را برای پر کردن اوقات فراغت پیشنهاد کند. ما تمام مکان‌های تفریحی، فرهنگی، هنری، ورزشی و...اطراف محل زندگی افراد را بنا به رقمی که فرد می‌تواند هزینه کند، به او معرفی می‌کنیم تا بتواند از ساعات بیکاری خود لذت ببرد. او افزود: حتی ما به درآمدزایی این اپلیکیشن هم فکر کردیم و قطعا می‌توانیم بعد از یک سال ضمن برگرداندن هزینه‌ها، درآمد کافی کسب کنیم.

بدون پرده درباره اعتیاد

«الهام میرزایی» دانش‌آموز ورامینی از گروه «آثار مخرب اعتیاد و پیشگیری از آن» هم از ایده‌پردازان نوجوانی بود که در این جشنواره درباره سایت پیشگیری از اعتیاد گروه‌شان، صحبت کرد. او گفت که اعتیاد، این روزها تمام گروه‌های سنی را به‌شدت تهدید می‌کند، به همین دلیل سایتی را طراحی کرده‌ایم و در آن، انواع و اقسام اعتیاد، مخدرها و زمینه‌های آن را توضیح داده‌ایم و حتی بخشی را به‌عنوان مشاوره برای افراد درنظر گرفته‌ایم که بتوانند بدون پرده و راحت سؤالاتشان را مطرح کنند. او توضیح داد که در زمینه پیشگیری از اعتیاد نوجوانان و جوانان برنامه‌های زیادی در این سایت وجود دارد که به مرور رونمایی می‌شود. گروه‌های «ترافیک‌تریک»، «سما» یا همان سلامت مردم ایران، «کتاب و کتاب صوتی در زمینه پیشگیری از جرایم»، «بازی سفر جنجالی»، «آگاهی‌سازی‌ و توانمند‌سازی‌ در نه گفتن» و «عریضه» از دیگر تیم‌های برگزیده‌ای بودند که در این جشنواره درباره فرصت‌های فضای مجازی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایده‌هایشان صحبت کردند.

وام 30میلیونی و کسری خدمت؛ جایزه برگزیدگان

دبیر سومین جشنواره ایده‌ها و فرصت‌ها هم در این برنامه گفت: ایده‌پردازان برگزیده، از وام 30میلیون تومانی و کسری خدمت برخوردار می‌شوند. افتخاری افزود: در این جشنواره 370تیم شرکت‌کننده و 1480جوان ایده‌پرداز به مسئله کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از جرایم تمرکز داشتند که درنهایت 65تیم برگزیده نهایی شدند. دبیر علمی جشنواره تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سهیم شویم باید این ایده‌ها تبدیل به محصول و عرضه شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازروزنامه همشهری ، تاریخ انتشار 6اسفند 96، کدمطلب:7753، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین