پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۳۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
رئیس بانک مرکزی گفت:اقدام به حذف صفرها در واحد پولی به شرایط اقتصادی کشور برمی‌گردد که اگر تورم پایدار تک رقمی شود آمادگی برای حذف صفر خواهد بود اما تا ثبات لازم ایجاد نشود این موضوع رخ نخواهد داد.

شعارسال: ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی درحاشیه در همایش تبیین برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری‌اسلامی ایران و اولین برنامه اقتصاد مقاومتی 1395 تا 1399 که در محل اجلاس سران با حضور جمعی از وزرا و فعالین عرصه اقتصادی برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رابطه کارگزاری‌ها با بانک‌ها در دست انجام است و مشکلی در خصوص حواله‌ها نیست هر چند قبل از تحریم‌ها نیز بانک‌ها این کار را انجام می‌دادند اما در حال حاضر شرایط عادی شده و فعالیت‌کارگزاری ‌ها رو به افزایش است.

وی در پاسخ به این پرسش که رقم منابع بلوکه شده ایران چقدر است گفت: هر چند این موضوع را قبلا مطرح کرده‌ام اما این رقم حدود 28 میلیارد دلار برآورد می‌شود که متعلق به بانک مرکزی بوده و 6 میلیارد دلار هم متعلق به دولت است.

وی با بیان اینکه سیاست مصرف ارزی در کشور برای انجام پروژه‌های سرمایه گذاری است گفت: جهت گیری ما بهره‌گیری از ظرفیت تولید و صادارت است

سیف در خصوص موسسات مالی غیرمجاز و سپردن سرمایه‌ مردم به آنها گفت: نباید تحت تاثیر نرخ سود بالاتر مردم این ریسک را قبول کنند ما توصیه می‌کنیم در سپردن سرمایه‌و منابع مالی خود به این موسسات توجه داشته باشند که آیا مجوز بانک مرکزی را اخذ کرده است یا خیر.

وی افزود: البته موضوع موسسات مالی غیر مجاز حل و فصل شده که با همکاری مراجع قضایی و نیروی انتظامی بازار فعالیت‌ آنها بسته خواهد شد و برای سال 95 به نظر می‌رسد دیگر شاهد فعالیت آنها نباشیم.

وی درمورد گشایش بانکی گفت: بانک های خارجی به دلیل عدم اطلاع کامل از جزئیات برجام برای گشایش‌ها تعلل می‌کنند اما به تدریج شبکه کارگزاری‌ها در حال اقدام کردن هستند و در سفری که با رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه داشتیم مراجعات زیادی برای تاسیس دفتر نمایندگی در تهران و ایجاد شعبه از سوی اروپایی‌ها مطرح شد.

سیف در خصوص حذف صفرها در واحد پولی گفت: اقدام حذف صفرها به شرایط اقتصادی کشور برمی‌گردد که اگر تورم پایدار تک رقمی شود آمادگی برای حذف صفر خواهد بود اما تا ثبات لازم ایجاد نشود این موضوع رخ نخواهد داد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار خبر 4 اسفند 1394، کدمطلب: 349719 ، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمدي
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
0
0
فقط شعار ميدن ، هي ميگن جلو فعاليت موسسه ها رو ميگيريم ولي انگار چون به صرفشون نيست انجام نميدن ، فقط ميخوان مردم بدبخت بشن مثل موسسه ثامن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین