پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۳۹۹
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: طرح «کاج» به استان‌های کشور ابلاغ شده است .

شعار سال: محمدرضا جهانگیری مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت : در این طرح تحصیلکردگان سنین ۲۳ تا ۳۴ سال را شامل می‌شود و پس از طی فرایند اتصال به محیط‌ کسب و کار و توافق با کارفرما، دوره کارورزی در کارگاهها را ظرف مدت شش ماه می‌گذرانند که در این راستا تاکنون در استان کرمان برای 177 اشتغال ایجاد شده است.

جهانگیری در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمان گفت: متاسفانه هم اکنون در جامعه با فقر مهارتی روبرو هستیم و اگر این فقر برطرف کنیم می توانیم کمک شایانی به موضوع اشتغال کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح اشتغال «کاج» (کارآنه اشتغال جوانان) که شامل مشوق های بیمه ای، کارآموزی و مهارت آموزی در محیط کار است، تصریح کرد: این طرح در اسفندماه سال جاری به استان‌های کشور ابلاغ شد که در این طرح تحصیلکردگان سنین ۲۳ تا ۳۴ سال را شامل می‌شود و پس از طی فرایند اتصال به محیط‌ کسب و کار و توافق با کارفرما، دوره کارورزی در کارگاهها را ظرف مدت شش ماه می‌گذرانند که در این راستا تاکنون برای 177 اشتغال ایجاد شده است. مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان در ادامه به طرح کاروزی جوانان نیز اشاره و افزود: طرح کارورزی شامل حال تحصیل کرده‌های دانشگاهی و طرح کارآموزی مخصوص افراد دیپلم و دانشجویان می‌باشد.

وی بیان کرد: در طرح مهارت آموزی باید سن افراد بین 15 تا 25 سال باشد ضمن آنکه افراد زیر 18 سال باید رضایت‌نامه‌ای از والدین خود ارایه دهند.

جهانگیری نظارت بر بنگاه‌‌ها و صنفهایی که طرح کاروزی و کارآموزی در آنها اجرا می‌شود را از جمله وظایف آموزش فنی و حرفه‌ای دانست و بیان کرد:هیچ مشکلی برای اصناف در خصوص جذب مهارت آموز وجود ندارد.

مهدی حسینی‌نژاد رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت شمال استان کرمان نیز در این جلسه گفت: نگرانی واحدهای صنفی از اجرای طرح کاج این است که فردی که پس از یک سال به عنوان کارورز یا کارآموز در بنگاه‌ها فعالیت می کند، برای خود یک احقاق حقی می‌بیند، که باید در این راستا یک اطمینان خاطری به آنها داده شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری صبح کلوت ، تاریخ انتشار اسفند 96، کدمطلب:3154، www.sobhekaloot.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین