پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۸۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
«انیس نقاش» معتقد است انتخابات پارلمانی لبنان در ماه‌های آینده، ذهن سعودی‌ها و آمریکایی‌ها را به خود مشغول کرده است و علت اصلی سفر الحریری به عربستان همین موضوع بود.

شعارسال:«انیس نقاش» معتقد است انتخابات پارلمانی لبنان در ماه‌های آینده، ذهن سعودی‌ها و آمریکایی‌ها را به خود مشغول کرده است و علت اصلی سفر الحریری به عربستان همین موضوع بود.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان اخیرا در سخنرانی خود گفته بود: منطقه بعلبلک زیر ذره بین سفارت های خارجی از جمله آمریکا و عربستان است. سفارت آمریکا و عربستان بر انتخابات بعلبلک هرمل متمرکز شده اند؛ هنگامی که در سفارت عربستان جمع می شوند و از تشکیل فهرست و پرداخت پول حرف می زنند مفهومش این است که کار در مناطق ما شروع شده است. طی روزهای گذشته نیز شاهد سفر «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان به عربستان بودیم که به اعتقاد کارشناسان سعودی‌ها در این سفر قصد گسترش نفوذ خود بر لبنان از طریق انتخابات پارلمانی آینده را دارند.

در همین راستا خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم با «انیس نقاش» کارشناس و تحلیلگر استراتژیک لبنانی گفت‌وگو کرده است.

علت اصلی سفر الحریری به عربستان؛ انتخابات پارلمانی لبنان

«انیس نقاش» استراتژیست لبنانی در رابطه با نفوذ سعودی ها بر روی نخست وزیر لبنان به ویژه برای انتخابات پارلمانی آتی لبنان اظهار داشت: سعودی ها پس از شکست در فشار بر سعد الحریری برای اتخاذ مواضع شدید علیه حزب الله لبنان و بازداشت او در عربستان، متوجه شدند که اشتباه کرده و با فشارهای فرانسه و آمریکا در صدد بازسازی روابط خود با الحریری به صورت عادی هستند.

وی افزود: از سوی دیگر انتخابات پارلمانی لبنان در ماه های آینده نیز، ذهن سعودی ها و آمریکایی ها را به خود مشغول کرده است و آنها از نتایج این انتخابات هراس دارند. زیرا نگرانند که اکثریت پارلمان بعدی لبنان به نفع آمریکا و عربستان نباشد و به همین دلیل نیز به دنبال تفاهم با سعد الحریری برای انتخابات پیش رو و نحوه مصالحه وی با قوات اللبنانیه به ریاست «سمیر جعجع» هستند. این علت اصلی سفر الحریری به عربستان است و سعودی ها بدین وسیله به دنبال ایفای نقش در لبنان هستند.

میشل عون روابط قوی با مقاومت دارد

کارشناس لبنانی در ادامه درباره احتمال نزدیکی سعودی ها به «میشل عون» رئیس جمهور لبنان از طریق الحریری نیز تصریح کرد: این سخن اشتباه است. امکان این نزدیکی وجود ندارد و جایگاه حزب الله در کنار میشل عون بسیار قوی است. اگر کسی تصور می کند سعد الحریری می تواند با نزدیکی به میشل عون جبهه ای علیه حزب الله تشکیل دهد، این موضوع غیرممکن است. میشل عون روابط قوی با مقاومت دارد و می داند رابطه با سعودی ها به ویژه پس از اقداماتشان علیه سعد الحریری جدی و قابل اطمینان نیست.

درگیری «میشل عون» و «نبیه بری» بر سر نفوذ در لبنان است

وی در خصوص اختلافات پیش آمده میان «میشل عون» و «نبیه بری» نیز بیان داشت: مشکلی در لبنان در زمینه قدرت و نقش مقامات در اداره مسائل و پروژه ها وجود دارد؛ بدین معنا که برخی معتقدند پروژه ها با امضای نبیه بری می تواند اجرایی شود و رئیس جمهور نیز معتقد است امضای وی بدون دیگران کفایت می کند. در واقع درگیری بر سر نفوذ در لبنان است. حزب الله به عنوان واسطه و میانجی همیشه برای نزدیک کردن دیدگاه ها و حل این مشکلات تلاش می کند و موفق بوده است.

حمله اسرائیل به لبنان بعید است

انیس نقاش در پایان درباره تهدیدات صهیونیست ها علیه لبنان نیز تاکید کرد: اسرائیل به خوبی درک می کند که هرنوع درگیری علیه لبنان به جنگی وسیع منتهی می شود و برای جنگ علیه لبنان آماده نیست. طبق تحلیل من امروز جنگ غیرمحتمل است و مگر اینگه حادثه ای معین خارج از کنترل رخ دهد که امکان دارد منتهی به جنگ شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار12اسفند96، کدخبر: 1670235، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
0
0
عربستان تمام تلاش خودرا میکند که در عرصه سیاسی لبنان نفوذ کرده و راه را بر حزب الله لبنان ببندند ، لبنانی ها باید نگذارند دولت های خارجی در امور داخلی آن ها دخالت کنند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین