پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۳۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵
آنها پیام‌آور فصلی نو برای فوتبال ایران بودند. آنجا که اقتدار و ابهت به تیم‌ملی بازگشت و پرسپولیس بار دیگر در شأن پرهوادارترین باشگاه آسیا نتیجه گرفت. کی‌روش و برانکو بر این باور صحه گذاشتند که اگر آش فوتبال ایران را که در آن فقر سخت‌افزار و برنامه‌ریزی و مدیریت وجود دارد اما از بعد استعداد غنی است، به دست آشپزی توانا دهید می‌توان به کسب نتیجه امیدوار بود.

شعار سال: آنها پیام‌آور فصلی نو برای فوتبال ایران بودند. آنجا که اقتدار و ابهت به تیم‌ملی بازگشت و پرسپولیس بار دیگر در شأن پرهوادارترین باشگاه آسیا نتیجه گرفت. کی‌روش و برانکو بر این باور صحه گذاشتند که اگر آش فوتبال ایران را که در آن فقر سخت‌افزار و برنامه‌ریزی و مدیریت وجود دارد اما از بعد استعداد غنی است، به دست آشپزی توانا دهید می‌توان به کسب نتیجه امیدوار بود.

این ترکیب تاریخ‌ساز اما یک ضلع تازه هم پیدا کرده است که به سبک خود به تحکیم تفکری که ذکر شد کمک می‌کند: «وینفرد شفر». تا سال گذشته اگر افکار عمومی بر این باور بود که تنها کسی که جایگاه کی‌روش تهدید می‌کند برانکو است حالا یک پای جدید هم به این معادله اضافه شده است. شفر استقلال را در رتبه پانزدهم جدول تحویل گرفت و حالا آن را تا رده سوم بالا کشیده است و از آن مهم‌تر اینکه تیم علیرضا منصوریان حالا فوتبال نسبتا قابل قبولی بازی می‌کند، اتفاقی که نویدبخش روزهای بهتر در اردوگاه آبی است و آنها هم بسیار امیدوارند رنسانسی که در پرسپولیس رقم خورد را در خود هم شاهد باشند. اما به‌نظر می‌رسد حضور شفر علاوه بر ثمراتش برای فوتبال ایران جبهه تازه‌ای برای نبرد در آن هم باز کرده است. چالش‌های فراوان کی‌روش - برانکو را هنوز از یاد نبرده‌ایم.

آنجا که زورآزمایی آنها منجر به اخراج بازیکنان پرسپولیس از اردوی تیم‌ملی شد و آنها از امارات به ایران بازگردانده شدند. اصطکاک آنها تا همین اواخر و برنامه ریکاوری کی‌روش هم ادامه داشت و برانکو به طعنه گفته بود که دستیار او را نمی‌شناسد. حالا اما شفر است که بعد از برد دربی دست بالا را در اختیار دارد و از زورآزمایی با برانکو آغاز کرده و البته به کی‌روش هم زیر پوستی طعنه می‌زند. اتفاقی که نشان می‌دهد او هم وارد معرکه بزرگان فوتبال ایران شده و می‌خواهد در مناسبات قدرت جای ویژه‌ای هم برای خود دست و پا کند. او بعد از دربی، پرسپولیس را به فوتبالی از نوع «بزن زیرش» متهم کرده بود.

تیمی که به گواه بسیاری از کارشناسان فوتبال روز و تاکتیکی را در سال‌های اخیر به نمایش گذاشته بود و حالا و بعد از نمایشی ضعیف در مهم‌ترین بازی سال تمام دستاوردهایش اینچنین زیرسوال می‌رفت. حرفی که ابتدا اشتباه مترجم خوانده شد اما شفر در مصاحبه بعدی‌اش بازهم آن را تکرار می‌کند و آن را جوابی به صحبت‌های برانکو درمورد لزوم محرومیت جباروف بعد از برخورد و ضربه‌اش به بازیکن استقلال خوزستان می‌داند. در واقع این نشان می‌دهد شفر هوشمندانه صبر کرده تا در بزنگاهی خاص جوابی دندان شکن به برانکو دهد. او به خبرگزاری تسنیم گفته: «باید بگویم به‌خاطر حرف‌هایی که درباره برانکو زدم، متاسفم. پس از دربی صحبت‌هایی در کنفرانس مطبوعاتی درباره پرسپولیس انجام دادم که کمی تند بود و آن هم به‌خاطر حرف‌هایی بود که برانکو در مورد جباروف زده بود.

برانکو مربی خوبی است و به او بابت قهرمانی پرسپولیس که از حالا مشخص است، تبریک می‌گویم. جدا از دربی همه باید برای فوتبال ایران تلاش کنیم.» او توضیح می‌دهد اظهار تاسفش به‌خاطر استفاده از واژه بزن زیرش بوده است که این‌گونه باز هم آن را تکرار می‌کند: «از این بابت ابراز تاسف کردم که پس از دربی گفتم پرسپولیس بازی «بزن زیرش» را انجام داد. شاید من تند حرف زدم. در کنفرانس بعد از بازی گفتم که برای ما خوب است پرسپولیسی‌ها بازی مستقیم و بلند را انجام دادند، این همان چیزی بود که ما می‌خواستیم. اگر برانکو به خبرنگاران گفته که استقلال در نیمه دوم در هجده‌قدم خودش بود، اشتباه است. برانکو قبل از بازی گفته بود برای دربی سورپرایز دارد!» او تلویحا اشتباه برانکو را بیرون نشاندن منشا عنوان می‌کند سورپرایزی که به نفع او شد: «شاید بازیکن شماره ۹۰ پرسپولیس (منشا) آسیب دیده بود که از ابتدا بازی نکرد، اما برای ما خوب بود که از دقیقه یک او برای تیمش بازی نکرد

او حتی کی‌روش راهم بی‌نصیب نمی‌گذارد و با مطرح کردن سوالی یادآوری می‌کند که کی‌روش مدت‌ها است برای دیدن بازی‌های لیگ در ورزشگاه‌ها حاضر نمی‌شود: «یک سوال، آیا کی‌روش برای تماشای دربی در ورزشگاه بود؟ نه‌ فقط ملی‌پوشان استقلال، بلکه بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس هم نسبت به ۶ ماه قبل‌شان بهتر بازی می‌کنند و آقای کی‌روش از این بابت باید خوشحال باشد، لیگ هم از گذشته خیلی بهتر شده است.» آنها سطح سلیقه را در فوتبال ایران بالا برده‌اند. کی‌روش مقتدارنه تیم‌ملی را به جام‌جهانی رسانده و امضایش پای نسل تازه‌ای از بهترین‌های فوتبال ایران است. برانکو با تیمش اعتماد به نفس را به فوتبال باشگاهی ایران بازگردانده و فوتبالی متفاوت را به نمایش گذاشت و حالا شفر هم در قامت یک ناجی در اردوگاه آبی می‌درخشد. مثلثی که حتی نبردهای درونی آن با سرفصل کدام یک بهتر هستیم هم می‌تواند به فوتبال ایران کمک شایان توجهی کند. مربیانی که کارنامه‌شان اجازه بازگشت به گذشته را از مدیران فوتبال ایران خواهد گرفت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازروزنامه دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار 14اسفند 96، کدمطلب:۳۳۶۱۷۲۱، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
0
0
شفر میتواند استقلال را به روزه های اوج آن برساند ؛ روحیه بازیکن های استقلال هم بسیار بالاتر از قبل شده است
ا.ح75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
0
0
شفر مانند یک معجزه در استقلال ظاهر شد که از اخر جدول به رده دوم امدن استقلال نشانه های توانایی این مرد المانی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین