پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۶۱۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با تاکید بر وجود برخی ناهنجاری‌ها و مشکلات اجتماعی در کشور گفت: باید ستاد پایش روحیه مردمی در کشور تشکیل شود.
شعارسال:رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با تاکید بر وجود برخی ناهنجاری‌ها و مشکلات اجتماعی در کشور گفت: باید ستاد پایش روحیه مردمی در کشور تشکیل شود.

عباسعلی الهیاری ، با بیان اینکه شاخصهای سلامت روان در کشور باید احصا شود، افزود: آمار اختلالات روان در ایران بین ۲۰ تا ۳۵ درصد اندازه گیری شده است و با وجود اختلاف نظرها در آمار، اما باید هشدار را در این زمینه باور کنیم.

وی بر ضرورت تدوین و اجرای طرح مشاور خانواده اشاره کرد و ادامه داد: همانطور که در کشور طرح پزشک خانواده به تصویب رسید باید موضوع مشاور خانواده هم مورد توجه مسئولان باشد زیرا جامعه امروز از مسائل روانی و ناهنجاریهایی رنج می برد و آثار آن را در موقعیتهای مختلف و در عرصه های گوناگون شاهد هستیم.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره تاکید کرد: باید موضوع آموزش در حوزه سلامت روان جدی گرفته شود و در همین راستا در برنامه ششم توسعه بندی برای آموزش و مشاوره به کودکان، نوجوانان و جوانان پیش بینی شده است و همچنین آموزشهای پیش، حین و پس از ازدواج مورد توجه قرار گرفته است اما دولت هنوز اقدامی برای اجرایی کردن این بند انجام نداده است.

الهیاری گفت: دولت موظف بود در شش ماهه اول سال ۹۶ آئین نامه اجرایی این بند را تهیه کند اما این موضوع مغفول واقع شده است.

وی با تاکید بر ضروروت تدوین آئین نامه برای پوشش بیمه ای خدمات سلامت روان گفت: بسیاری خانواده ها به دلیل گران بودن، از خدمات سلامت روان و مشاوره استفاده نمی کنند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به وجود ناهنجاری های اجتماعی، خانوادگی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: باید دشتگاهی برای سنجش وضعیت سلامت روان وجود داشته باشد و چه بهتر است که همانند کشورهای توسعه یافته ستاد پایش روحیه مردمی در کشور تشکیل شود تا به طور مداوم وضعیت سلامت روان جامعه در سطوح مختلف مانیتورینگ و مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت الف، تاریخ انتشار8فروردین 97،کدخبر: 3970108017، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
0
0
روحیه مردم با این چیز ها درست نمیشود بلکه مستقیما بستگی به سیاست های سران کشور دارد ، یعنی آن ها با تصمیم گیری های خود روحیه مردم را شکل میدهند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
کی مسئولین به فکر روحیه مردم بودن که حالا بخوان کاری رو انجام بدن مارو به خیر شماها امیدی نیست
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
وقتی عصبانی ترین مردم رو دنیا رو داریم و همشم به خاطر شرایط مالیه با این کارا نمیشه حالشونو بهتر کر
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین