پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۹۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹
معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: همانطور که ما در سال 96 کسری بودجه را تجربه نکردیم، با ادامه روند فعلی به احتمال بالا در سال 97 نیز کسری بودجه نخواهیم داشت.

شعار سال: فرهاد دژپسند  در مورد ادعای کسری بودجه دولت در سال97 گفت: همانطور که ما در سال 96 کسری بودجه را تجربه نکردیم، با ادامه روند فعلی به احتمال زیاد در سال 97 نیز کسری بودجه نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: مفهوم کسری بودجه را می‌توان از دو منظر علمی و حقوقی بررسی کرد. از نظرحقوقی زمانی که مصارف بیشتر از منابع باشد کسری بودجه اتفاق می‌افتد. خوشبختانه از زمان روی کار آمدن دولت تدیبر و امید ما این مورد را تجربه نکرده‌ایم.

معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: شاید در تحقق برخی منابع درآمدی پیش‌بینی شده دچار مشکل شویم که دراین صورت باید هزینه را مدیریت کرد تا کسری بودجه صورت نگیرد که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته وضعیت امسال بهتر از سال‌های گذشته خواهد بود.

وی در مورد انضباط مالی دولت گفت: از نظر حقوقی نمی‌توان ادعا کرد که دولت برای اداره بودجه عمومی خود یک ریال خارج از چارچوب قانون بودجه از منابع بانک مرکزی استفاده کرده است. امکان دارد از منابع صندوق توسعه ملی که در چارچوب قانون و مورد تایید مجلس است در زمان نیاز استفاده کند که جزو منابع دولت است و نمی‌توان آن را جزو کسری دانست.

وی در مورد ادعای کسری بودجه گفت: به نظرم این افراد بحث ارائه اوراق را مطرح می‌کنند که این اوراق در چارچوب قانون بودجه و طبق تصویب مجلس منتشر شده است.

این کارشناس بودجه گفت: دولت در سال‌های اخیر تلاش زیادی کرد تا محرک‌های هزینه‌ای را کنترل کند. متاسفانه در دولت گذشته تعهدات و بدهی‌هایی ایجاد شده بود که باید مدیریت می‌شد. مثلا در مورد استخدام‌ها یا مزایای کارمندان که جزو هزینه‌های جاری است دولت چاره‌ای جز پرداخت نداشته است.

وی افزود: تعدیل مالی یکی از راهکارهایی است که در سال‌های گذشته مورد استفاده قرار گرفته است. جهش سهم درآمدهای مالیاتی در بخش منابع یکی از این موارد است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران ، تاریخ انتشار 10 فروردین 97، کدمطلب:605333، www.ilnanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
0
0
والا با افزایش قیمت دلار و فروش نفت بر حسب دلار نباید هم.کسری بودجه داشته باشیم فقط فشار روی مردم عادی بیشتر و بیشتر میشه
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین