پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۱۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
باتوجه به زمان طرح «عیدانه کتاب» در سال 97 که 10 روز کمتر از دو دوره قبل بود، ما شاهد افزایش میزان فروش بودیم، به‌طوری که این دوره از «عیدانه کتاب» با رشد 4 درصدی نسبت به دوره قبل همراه بوده است.
شعارسال: مطابق با اطلاعات سامانه «عیدانه کتاب» در پایان مهلت استفاده از این طرح، بالغ بر 562 هزار و 868 نسخه کتاب در کتاب‌فروشی‌های عضو عیدانه به فروش رفته است؛ فروشی که مبلغ ریال آن 127 میلیارد و 833 میلیون و 497 هزار و 963 ریال می‌شود.

در سومین عیدانه کتاب، 793 کتاب‌فروشی از سراسر کشور مشارکت داشته‌اند و علاقه‌مندان به کتاب تا روز 15 فروردین فرصت داشتند تا با مراجعه به این کتاب‌فروشی‌ها، کتاب‌های مورد علاقه خود را خریداری کنند؛ خصوصا که با تصمیم مسئولان و برگزار کنندگان طرح، سه روز (13 تا 15 فروردین) به این طرح اضافه شده و میزان تخفیف در این روزها نیز از 20 درصد به 30 درصد افزایش یافته بود.

پرفروش‌ترین کتاب‌فروشی‌ها

همچون گزارش‌های آماری اخیر از این طرح، کتاب‌فروشی پردیس مشهد همچنان با اختلاف فراوان نسبت به رتبه‌های بعدی، در صدر فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌فروشی‌ها قرار گرفت و دیگر کتاب‌فروشی مشهد یعنی شهر کتاب این شهر، رتبه دوم را به خود اختصاص داد. در رتبه‌های بعدی، کتابفروشی‌های دنیای کتاب قم، شهرکتاب مرکزی تهران، شهرکتاب همدان، فرازمند رشت، شهرکتاب اصفهان، امام مشهد، شهرکتاب رشت و شهرکتاب شعبه خیابان نظر اصفهان قرار داشتند. نکته جالب توجه در این فهرست قرار داشتن تنها یک کتابفروشی از پایتخت است.

پرفروش‌ترین استان‌ها

با توجه به نمودار پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس نسخه‌های فروخته شده، درمیابیم که برتری کتاب‌فروشی‌های مشهدی، در آمار فروش استان‌ خراسان رضوی نیز تاثیر مشهودی داشته؛ تا جایی که خراسان رضوی با فروش بالغ بر 80 هزار نسخه کتاب، عنوان نخست در میان سایر استان‌ها به خود اختصاص داده‌ است و استان‌های تهران، اصفهان، فارس، گیلان، قم، مازندران، خوزستان، آذربایجان شرقی و کرمانشاه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

این درحالی است که آمار فروش براساس مبلغ، حکایت از برتری استان اصفهان را دارد که با مبلغی حدود یک میلیارد و 750 میلیون‌تومان، در جایگاه نخست قرار گرفته است. در این نمودار، تهران و خراسان رضوی با اختلاف کمی نسبت به اصفهان، جایگاه دوم و سوم را دارند.

نکته قابل توجه

طرح «عیدانه کتاب» امسال در مدت زمان کوتاه‌تری نسبت به دو دوره قبلی برگزار شد؛ چراکه طرح‌های قبلی 30 روزه و این طرح 20 روزه بود؛ با این حال ما شاهد رشد محسوسی در فروش بودیم به طوری که میزان فروش امسال بالغ بر 562 هزار نسخه کتاب بوده و نسب به فروش 542 هزار نسخه در سال گذشته تقریبا 4 درصد رشد داشته است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری كتاب ايران ، تاریخ انتشار: 16 فروردین 1397 ، کدخبر: 259363 ، www.ibna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
0
واقعا فرهنگ کتاب خوانی مردم ایران به یک احیا نیاز داره تا دوباره به رونق برسه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین