پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۲۰۱۷۳
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
هزاران معلم آمریکایی روز گذشته (دوشنبه) در خیابان‌های ایالات کنتاکی و اوکلاهما دست به اعتراض و تظاهرات زده و خواستار افزایش دستمزدهایشان و کمک‌های مالی بیشتر به مدارس دولتی شدند.

شعار سال: این معلمان در ایالات تحت حکومت جمهوری خواهان که بودجه‌های آموزشی را در سال‌های اخیر کاهش داده‌اند، دست به اعتراضزده‌اند.

همچنین ماه گذشته معلمان ایالت ویرجینیای غربی با یک اعتصاب نه روزه موفق به افزایش دستمزدهایشان پس از چهار سال شدند. در اواخر مارس نیز معلمان ایالت آریزونا تظاهراتی دیگر برپا کردند.

تعداد معلمان معترض تنها در ایالت اوکلاهما حدود ۳۰ هزار نفر تخمین زده شده‌اند. این تظاهرات همگانی باعث تعطیلی برخی کلاس‌های مدارس و دانشگاه‌ها شد. صدها کلاس در برخی مناطق ایالت متحده روزهاست که با تعطیلی مواجه شده‌اند چرا که معلمان اعلام کرده‌اند تا زمانی که خواسته‌هایشان برآورده نشود در کلاس‌ها حضور پیدا نمی‌کنند.

به گفته یک معلم در ایالت کنتاکی، معلمان نسبت به تصویب ناگهانی یک لایحه قانونی برای تعیین مزایای بازنشستگی معلمان اعتراض داشته و خواستار تامین مالی بیشتر برای آموزش عمومی هستند.

برخی معلمان در اوکلاهما اعلام کرده‌اند که به علت پایین بودن حقوق‌شان مجبور به روی آوردن به مشاغل دوم مانند پیشخدمتی در رستوران‌ها و باغبانی شده‌اند.

همچنین این معلمان معترض می‌گویند دولت باید بودجه بیشتری برای تامین مالی مدارس روستایی که در خدمت دانش آموزان کم در آمد هستند، اختصاص دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اوکلاهما یکی از ۱۲ ایالتی است که پس از رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸ هزینه‌های آموزشی خود را کاهش داده و حتی پس از بهبود وضعیت اقتصادی، موفق به احیای بودجه آموزشی خود نشده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 15 فروردین 97، کد طلب: 97011403088: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین