پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۱۷۱۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۲
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور وضعیت پرداخت مطالبات فرهنگیان را قرمز و بسیار نگران کننده دانست و گفت: هیچ پیام نوروزی دلنشین‌تر از پرداخت حقوق مردم و به ویژه فرهنگیان نیست.

شعارسال: اسفند به روز‌های پایانی خود رسیده، اما معلمان همچنان در انتظار شنیدن خبر واریز مطالبات هستند. علاوه بر ۹ ماه مطالبات مربوط به ساعات حق‌التدریس رسمی (نیرو‌های شاغل) معلمان خرید خدمات آموزشی از ابتدای مهر تا به امروز هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند. این در شرایطی است که حقوق آن‌ها در حداقل میزان ممکن و ماهانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است.

به این مطالبات باید اضافه کار کارکنان اداری آموزش و پرورش را نیز اضافه کرد و آن گونه که منصور مجاوری مشاور وزیر وزیر آموزش و پرورش می‌گوید، در آستانه سال نو بسیاری از معلمان حق‌التدریس حقوق نگرفته‌اند. پول مهدکودک فرزندان، لباس خدمتگذاران، فوق‌العاده نوبت ۲ مدیران مدارس، بخشی از بیمه تکمیلی کارکنان، بخشی از خرید خدمات و برون‌سپاری هنرستان‌ها، هزینه‌های جاری ادارات کل و ۹ ماه حق‌التدریس شاغلین پرداخت نشده است. همچنین برای اضافه‌کار از شهریور سال گذشته بودجه‌ای ابلاغ نشده است.

به نظر می‌رسد که تاخیر‌های طولانی مدت در پرداخت مطالبات فرهنگیان در بحث کیفیت آموزش در مدارس تاثیر مستقیمی خواهد گذاشت به گونه‌ای که عدم پرداخت به موقع حقوق و مطالبات معلمان موجب بی‌انگیزگی آن‌ها و در برخی موارد روی آوردن آن‌ها به شغل دوم می‌شود که این مسائل می‌تواند به افت کیفیت آموزش در کلاس درس منجر شود و نتیجه چنین فرایندی ضربه به دانش‌آموزان و جریان کیفیت در مدارس کشور است.

در همین رابطه سیدحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور نسبت به تاخیر طولانی در پرداخت مطالبات معلمان معترض شد.

در نامه وی آمده است: جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم؛ با سلام و خداقوت و آرزوی سالی پرخیر و برکت برای ایران اسلامی. به عنوان خادم ملت و همسو با اکثر برنامه‌های دولت تدبیر و امید، در رابطه با وضعیت مطالبات فرهنگیان از دولت به استحضار می‌رساند امروز در شرایطی سال ۹۶ و قسمت زیادی از سال اول دولت دوم تدبیر و امید را به پایان می‌رسانیم که هیچ امیدی به بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان نیست، چرا که بدترین شرایط عدم پرداخت مطالبات به حق فرهنگیان را در تاریخ آموزش و پرورش سپری می‌کنیم. تا جایی که برای اولین بار در تاریخ قبل و بعد از انقلاب اسلامی تحصن و اعتراض به عدم پرداخت مطالبات قانونی از مدارس به ادارات کشیده شده است و مسئولینی که خود در مواقع لزوم در مدارس حضور می‌یابند و به همکاران صبور فرهنگی دلداری می‌دادند که ان‌شاءالله به زودی مطالبات پرداخت و مشکل حل می‌شود، امروز صدای تحصن، اعتراض، استعفا دادن و ترک محل خدمت آن‌ها در همه جا پیچیده است.

آموزش و پرورش توپ را داخل میدان خزانه کشور انداخته که ماههاست اسناد تحویل شده، اما همکاری نمی‌کنند و برنامه و بودجه هم گزارش چند برابر شدن حقوق از اول دولت شما تا به امروز و تخصیص بیش از بودجه مصوب را اعلام می‌کند.

به عنوان فردی که نه از دور بلکه از نزدیک داخل آتش بوده و هستم، صراحتاً اعلام می‌کنم وضعیت قرمز و بسیار نگران کننده است. آنچه واقعیت بوده این است که نه تنها دیگر معلمی شغل مقدس و انبیایی هست را جرات بیانش نیست بلکه نمی‌توان از فرهنگیان به عنوان یک کارمند ساده سخن گفت، که محروم از حداقل‌های مزایای کارمندان هستند که جرم‌شان زیاد بودن است و به زعم برخی شاید هم زیاده بودن، بلکه از حداقل‌هایی که برای آن‌ها به عنوان حقوق صد در صدی است محرومند. نه تنها ماه‌ها بلکه برخی اسنادشان سال‌هاست در صف پرداخت امروز و فردای خزانه کشور است.

انتظار این است به هر طریق ممکن و با فوریت دستور فرمایید پرداخت مطالبات صد در صد به حق فرهنگیان قبل از تحویل سال صورت گیرد تا پس از تعطیلات مسئولان مربوطه و صاحب‌نظران مطلع به هر شکلی که حضرتعالی صلاح می‌دانید جلسه‌ای در رابطه با کوچک‌سازی ستاد وزارت آموزش و پرورش تفیض اختیار، تمرکز زدایی و چگونگی تحقق اسناد بالادستی، حل اساسی و به موقع چنین شکلی تصمیم‌گیری منطقی صورت گیرد.

به نظر می‌رسد وضعیت بدتری برای سال ۹۷ هم اگر اقدام فوری به عمل نیاید متصور است.

هیچ پیام نوروزی دلنشین‌تر از پرداخت حقوق مردم خصوصاً فرهنگیان (اگر چه بسیار دیرهنگام) که با تک تک خانواده‌های محترم ارتباط روزانه دارند و همیشه پیام‌رسان واقعی امید به فردای بهتر نظام اسلامی‌مان بوده و خواهند بود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 28اسفند1396 ، کدخبر: 674300: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شب عید لعنتی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
0
0
یا مقلب القلوب ستمگرون اضافه کار
یا محول الحول و الااخبار
یا مدبر المملکت آشفته بازار
حول حالنا به 40 سال پیش والاحوال
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین