پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۲۵۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
به اذعان منابع آمریکایی: دستاوردهای موشکی نیروهای یمنی، راهبرد دفاعی هند را تغییر داد
شعارسال: روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد: ناکامی موشک های آمریکایی «پاتریوت» در برابر موشک‌های یمنی، هند را به خرید سیستم دفاع موشکی «اس-۴۰۰» از روسیه ترغیب کرده است.

نیویورک تایمز بر اساس اطلاعات حاصل از منابع خود نوشته که هندی‌ها می‌خواستند سامانه دفاع موشکی پاتریوت بخرند ولی با دیدن شکست آن در دفاع از سعودی‌ها، به سمت خرید اس-400 روسی رفتند.

در همین راستا وزیر دفاع هند هفته آینده برای نهایی کردن قرارداد خرید سامانه پدافند موشکی اس-400 به مسکو می‌رود؛ خریدی که تحریم‌های آمریکا علیه روسیه را نقض می‌کند.

مقامات هندی گفته‌اند که بر اساس این قرارداد 6 میلیارد دلاری، 5 سامانه اس-400 تحویل هند خواهد شد. این قرارداد اما این قرارداد در حالی نهایی می‌شود که آمریکا از یک سو در پی اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه روسیه است و از سوی دیگر، در تلاش برای ایجاد اتحاد نظامی با هندی‌ها برای مقابله با توسعه قدرت نظامی چین است.

روزنامه نیویورک‌تایمز در خصوص احتمال تحریم هند به خاطر زیر پا گذاشتن این قانون داخلی آمریکا، از وزارت خارجه آمریکا سوال پرسیده و یکی از سخنگوهای این وزارتخانه، در پاسخ گفته: «ما در حال تعامل با چندین کشور برای منصرف کردن آنها از انجام خریدهای نظامی آتی (از روسیه) هستیم و این وزیر خارجه است که تصمیم می‌گیرد، که آیا اتفاق قابل‌تحریمی رخ داده یا نه.»

هندی‌ها علاوه بر داشتن روابط نظامی نزدیک با رژیم صهیونیستی، در یک دوره 15 ساله، خرید نظامی خود از آمریکا را از سفر به 15 میلیارد دلار رسانده‌اند. در حال حاضر، آمریکا بزرگ‌ترین فروشنده تسلیحات به هند است و روسیه در جایگاه دوم قرار دارد.

هند هفته آینده یک نمایشگاه بین‌المللی صنایع دفاعی برگزار می‌کند و گفته می‌شود که آمریکا و روسیه، هیئت‌های بزرگی را برای اعزام به این نمایشگاه و ترغیب هندی‌ها به خرید از خود، آماده کرده‌اند.

منابع نیویورک‌تایمز گفته‌اند که پس از تصمیم ترکیه برای خرید اس-400 روسیه، اتخاذ این تصمیم از سوی هندی‌ها و بی‌توجهی به سامانه پدافند آمریکایی «پاتریوت»، موجب عصبانیت مقامات آمریکایی شده است.

این منابع افزوده‌اند که آمریکایی‌ها تلاش داشتند هند را به خرید پاتریوت ترغیب کنند ولی شکست این سامانه گران‌قیمت در دفاع از سعودی‌ها در برابر موشک‌های انقلابیون یمن، هند را از چنین خریدی منصرف کرده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری قدس ، تاریخ انتشار: 17 فروردین 1397 ، کدخبر: 310061، www.qodsna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
یمن در آینده ای نزدیک پیروز این تحولات خواهد شد و تصمیم گیری را برای این عربستانی های تروریست سخت تر خواهد کرد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
0
0
یمنی ها خود این دستاورد های موشکی را با کمک کارشناسان عراقی سابق به دست آورده بودند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
0
0
یمن به زودی در جنگ علیه متجاوزان سعودی پیروز میدان خواهد شد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین