پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۲۰۶۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: سال ۹۷ برنامه ویژ‌های برای حل کمبود خوابگاه داریم.

شعار سال: ذوالفقار یزدان مهر، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: یکی از مسائلی که در سال ۹۶ مورد تاکید وزیر علوم بود و صندوق رفاه نیز بر روی آن کار کرده مقاوم سازی خوابگاه‌های مناطق زلزله خیز که تیم فنی انتخاب شده و در حال بررسی است که مناطق زلزله خیز را مشخص کند و مشخصات خوابگاه‌هایی که در این مناطق است مشخص شود و پیشنهادی به هیئت امنا داده شود و در تابستان ۹۷ با تخصیص اعتباری که از طرف صندوق و با مشارکت دانشگاه‌ها بتوانیم خوابگاه‌های این مناطق را مقاوم سازی کنیم.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های اصلی صندوق رفاه در سال ۹۷ ساخت، خرید، تکمیل و کمک به خرید خوابگاه‌های دانشجویی است که هیئت امنا براساس برنامه‌ها مشخص کرده است که بتوانیم کمبود خوابگاه‌های دانشجویی را جبران کنیم.

یزدان مهر یادآور شد: ۵۰ هزار دانشجو با کمبود خوابگاه مواجه هستند و در واقع ۲۰۰ خوابگاه کم داریم سیاست ما این است که با رتبه بندی خوابگاه‌ها این کمبود‌ها جبران شود و هیچ دانشجویی پشت در خوابگاه نماند.

وی ادامه داد: حدود ۲۷ میلیارد تومان تاکنون به دانشگاه‌ها برای کمک رهن پرداخت کردیم که کمبود فضای خوابگاهی جبران شود. سال ۹۷ خوابگاه‌های رتبه سه و چهار با کمک‌های صندوق ارتقا پیدا می‌کنند.

رئیس صندوق رفاه اضافه کرد: در سال ۹۷ یارانه ساخت خوابگاه توسط صندوق رفاه به دانشگاه‌ها پرداخت می‌شود و این پرداخت‌ها به این صورت است که دانشگاه‌ها در سه مرحله وام بانکی دریافت می‌کنند که سود بانکی توسط صندوق پرداخت می‌شود و اجاره بهایی که از دانشجویان دریافت می‌شود صددرصد به دانشگاه اختصاص داده خواهد شد که بتواند بابت پرداخت اقساط به بانک پرداخت کند.

وی در خصوص مشکلات وام شهریه برای سال ۹۷ گفت: متاسفانه هیچ گونه بودجه‌ای در این خصوص دولت اختصاص نداده و این مشکل همچنان پابرجاست. در سال ۹۷ نیز صندوق رفاه با توجه به این رقم نمی‌تواند وام شهریه پرداخت کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار 14 فروردین 97، کد مطلب: 675620، www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
0
0
خیلی از خوابگاه های دانشگاه های کشور نیاز اساسی به نوسازی و به سازی چه از لحاظ ساختمان و چه از لحاظ امکانات دارن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین