پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۰۲۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۷
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ساخت 200 خوابگاه دانشجویی در سال 1397 در دانشگاه های کشور با هدف ارتقای کیفیت خدمات رفاهی دانشجویان خبر داد.

شعارسال : ذوالفقار یزدان مهر روز سه شنبه در شصت و یکمین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور در دانشگاه الزهرا (س) افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه، منع خوابگاه سازی در دانشگاه ها برداشته شده و دانشگاه هایی که کمبود خوابگاه داشته باشند بر اساس اولویت در آنها خوابگاه احداث می شود.
وی با تشریح عملکرد صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اظهار کرد: از سال 94 وضعیت دانشگاه ها از لحاظ رفاهی و معیشتی و ارائه تسهیلات مورد ارزیابی قرار گرفت.
مشاور وزیرعلوم با بیان اینکه ارائه 11 وام بلندمدت در دولت یازدهم طراحی شد، ادامه داد: اولین اقدام در جهت توسعه نوین صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تدوین سند راهبردی با هدف ارائه خدمات موثر و رسیدن به خودکفایی انجام شد.
به گفته یزدان مهر با تدوین این سند راهبردی از مدیریت سلیقه ای پرهیز و مدیریت هوشمند به کار گرفته شد.
وی تصریح کرد: رویکرد مدیریتی مشارکت مبتنی بر دانایی و ارائه نقطه نظرات معاونان دانشگاه ها در صندوق رفاه وزارت علوم مورد تاکید قرار گرفت.
یزدان مهر بیان داشت: ظرفیت سازی در قوانین و بودجه های سنواتی یک جهش در تحول نوین صندوق رفاه دانشجویان بوده و با توجه به مدیریت منابع، ما بیشتر بر درآمد اختصاصی تمرکز کردیم.
وی به رشد 170 درصدی درآمد اختصاصی وزارت علوم اشاره کرد و گفت: اکنون هزار و 189 میلیارد تومان درآمد اختصاصی صندوق رفاه بوده و 223 میلیارد تومان نیز از سوی خیرین به صندوق کمک شده است.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ارائه وام ویژه دکتری را از دیگر اقدامات این صندوق بیان کرد و گفت: 500 میلیارد تومان تسهیلات ارزان برای ساخت خوابگاه ها اختصاص یافته که در سال آینده در دانشگاه ها ایجاد می شود.
یزدان مهر ادامه داد: وزیر علوم در بازدیدی که از صندوق رفاه دانشجویان داشت بر استقرار برنامه ارتقای خوابگاه های دانشجویی، کمک به ساخت خوابگاه های مجردی، لزوم نوآوری در ارائه خدمات به دانشجویان و نوآوری در رویکرد خدمات تغذیه و حمایت جدی از دانشجویان مستعد کم بضاعت تاکید داشت و بر همین اساس برنامه های صندوق رفاه دانشجویان در سال 97 متناسب با دغدغه های وزیر علوم و اسناد بالادستی پیش بینی شده است.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان در ادامه به برنامه سند صندوق 1400 اشاره کرد و گفت: در سال 1400 یک صندوق هدفمند خواهیم داشت که راهبردهای آن نیز تدوین شده است و در اسفندماه سعی می کنیم آن را عملیاتی کنیم.
وی تصریح کرد: از برنامه های دیگر صندوق رفاه، کمک به ظرفیت سازی خوابگاه های مجردی و متاهلی است و همچنین بخش خصوصی نیز می تواند در این زمینه همکاری کند.
یزدان مهر افزود: بر اساس آمارهای ارائه شده، 42 دانشگاه یعنی 34 درصد دارای رستوران مکمل و 83 دانشگاه یعنی 66 درصد دارای رستوران مکمل نیستند که در این زمینه گام هایی برخواهیم داشت.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان در ادامه گفت: در سال 97 نیز ارتقای خوابگاه ها پیگیری خواهد شد و برنامه ما این است که خوابگاه های رتبه 3 را به سطوح بالاتر برسانیم و حتی به ارتقای سطح خوابگاه های رتبه 2 نیز ورود پیدا کنیم.

**
هیچ دانشجویی به دلیل فقر مالی ترک تحصیل نمی کند
وی مبلغ 406 میلیارد تومان نیز را ذخیره استراتژیک صندوق رفاه ذکر کرد و افزود: وام های دانشجویی تا 500 درصد افزایش یافته و اکنون هیچ دانشجویی به دلیل فقر مالی و مشکل اقتصادی ترک تحصیل نمی کند.
یزدان مهر با اشاره به اینکه 114 صندوق قرض الحسنه و خیریه دانشجویی در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: 500 سرای دانشجویی برای متاهل و مجردها نیز بر اساس برنامه ششم توسعه احداث خواهد شد.
رئیس صندوق رفاه وزارت علوم با بیان اینکه بر اساس سند راهبری این صندوق، اختیارات و مسئولیت ها در این مجموعه متعادل خواهد شد، گفت: زمینه های فعالیت و ورود خیران برای کمک به دانشگاه ها بیش از پیش فراهم می شود.
وی خاطرنشان کرد: در بخش بورسیه دانشجویان نیز گام های خوبی برداشته شده و همچنین در تلاش هستیم از کارگاه های مهارت محور و شرکت های دانش بنیان حمایت کنیم.
یزدان مهر به فرآیند ارزیابی سلف سرویس های دانشگاه ها اشاره کرد و از صنعتی شدن سلف سرویس های دانشگاهی از سال آینده خبر داد.
وی حمایت از طرح های کارآفرینی تقویت مراکز رشد و فناوری، ارائه تسهیلات به هر دانشجو برای ایجاد این مراکز به مبلغ 10 میلیون تومان و کارگاه ها 100 میلیون تومان و حرکت در مسیر اشتغال زایی را از برنامه های مهم صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 24 بهمن 1396، کدخبر: 82830182، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
متاسفانه بسیاری از خوابگاه های کشور بویژه خوابگاه پسرانه انشگاه نوشیروانی بابل فاقد بسیاری از امکانات اولیه زندگی میباشد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
ای کاش این طرح زودتر اجرا بشه و همچنین خوابگاه های با کیفیت داشته باشیم تا شکلات کمبود خوابگاه برای داشجو ها برطرف بشه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین