پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۷۸
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
با آغاز رزمایش نظامی کره جنوبی و آمریکا ، پیونگ یانگ این رزمایش را جنگ اتمی نامید و تهدید کرد که با تمام قوا به این رزمایش پاسخ می‌دهد.

شعار سال: کره جنوبی و آمریکا رزمایش نظامی بزرگی را دوشنبه و برای "ارتقاء‌ سطح نظامی" خود به منظور "مقابله با کره شمالی" در حالی آغاز کردند که پیونگ یانگ این رزمایش را تحرکات جنگ اتمی نامیده و تهدید کرد که با تمام قوا به این رزمایش پاسخ می‌دهد.

کره جنوبی اعلام کرد این رزمایش بزرگترین مانور مشترک میان ارتش‌های کره جنوبی و آمریکاست که در پی چهارمین آزمایش اتمی کره شمالی در ژانویه سال جاری میلادی و پرتاب راکتی این کشور در ماه گذشته میلادی صورت گرفته است که باعث تحریم‌های جدید و سخت‌تر جامعه بین‌الملل شده است.

*کره شمالی انتقادها علیه برنامه‌های اتمی و موشکی خود را رد کرده است.

فرماندهی رزمایش مشترک میان آمریکا و کره جنوبی اعلام کرد: در جریان این رزمایش 17 هزار سرباز آمریکایی و بیش از 300 هزار سرباز کره جنوبی شرکت دارند.

وزارت دفاع کره جنوبی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: هنوز هیچ نشانه غیرمعمول نظامی از جانب کره شمالی در جریان این رزمایش مشترک دیده نشده است.

در مقابل کمیسیون دفاع ملی کره شمالی اعلام کرد، ارتش این کشور و مردم می‌دانند که این رزمایش تحرکات جنگ اتمی است و به موقع به هرگونه حمله از سوی نیروهای کره جنوبی و آمریکا پاسخ خواهند داد.

آژانس خبری رسمی کره شمالی نیز از قول کمیسیون دفاع ملی این کشور گزارش داد: هرگونه اقدام نظامی علیه پیونگ یانگ با پاسخ قاطع ارتش کره شمالی رو به رو خواهد شد.

*کره شمالی، آمریکا و کره جنوبی را به حمله هسته‌ای تهدید کرده است.

پیونگ‌یانگ در بیانیه‌ای دستور "حمله پیشگیرانه اتمی برای اجرای عدالت" را صادر کرده است. کره شمالی این مانور جنگی کره جنوبی و ایالات متحده را تمرینی برای اشغال خود می‌بیند.

تهدید اخیر کره شمالی در حمله به نیروهای آمریکایی و کره جنوبی در این رزمایش مشترک دور اخیر لفاظی‌های دولت پیونگ یانگ محسوب می‌شود.

ارتش‌های آمریکا و کره جنوبی روز جمعه برای استقرار سیستم دفاع موشکی "تاد" در کره جنوبی مذاکراتی را آغاز کردند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري خبری- تحلیلی خبر آنلاین، تاریخ انتشار 17 اسفند 1394، کد مطلب:- : www. khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین