پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۶
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
کره شمالی یک بار دیگر تهدید کرد که اگر آمریکا سیاست های خصمانه خود را علیه این کشور پایان ندهد، پیونگ یانگ دست به آزمایش اتمی خواهد زد.
کره شمالی یک بار دیگر تهدید کرد که اگر آمریکا سیاست های خصمانه خود را علیه این کشور پایان ندهد، پیونگ یانگ دست به آزمایش اتمی خواهد زد.
شرط کره شمالی برای آزمایش کردن یا نکردن بمب اتمی شان

«به گزارش مشرق» ری تونگ ایل» معاون سابق نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل متحد در مصاحبه ای که عصر امروز - پنجشنبه - در حاشیه نشست «آ.سه.آن» در مالزی داشت، اعلام کرد: آمریکا می خواهد حکومت کره شمالی را ساقط کند.

وی تصریح کرد که با توجه به موضع گیریهای آمریکا، هر اقدامی در راستای یک آزمایش اتمی جدید به سیاست های این کشور بستگی دارد.

این مقام کره شمالی، حضور فزاینده نظامی آمریکا در شبه جزیره کره را به شدت مورد انتقاد قرار داد و افزود: سیاست نظامی گرایانه در پیش گرفته شده از سوی واشنگتن می تواند دومین جنگ را در منطقه شبه جزیره کره به راه بیندازد.

«ری تونگ ایل» تاکید کرد که آمریکا با تحریم های خود اقتصاد کره شمالی را هدف قرار گرفته، با حضور نظامی ما را تهدید می کند، راه گفت وگوها را مسدود کرده تا در نهایت این تلاش ها به تغییر حکومت در کره شمالی منجر شود.

همزمان «فومیو کیشیدا» و «یون بیونگ سه» وزیران خارجه ژاپن و کره جنوبی هم امروز در مالزی با یکدیگر دیدار و بر حل مساله هسته ای شبه جزیره کره تاکید کردند.

طرفین خاطرنشان کردند که لازم است با چین در این راستا رایزنی کرده و تلاش کنند تا کره شمالی به مذاکرات بازگردد.

در همین حال 27 وزیر خارجه از «آ.سه.آن»، چین، کره جنوبی، ژاپن و چند کشور دیگر، طی دو روز اخیر در باره مسایل امنیتی منطقه از جمله موضوع تسلیحات هسته ای شبه جزیره کره در کوالالامپور گفت وگو کردند و خواستار یافتن راهکارهایی برای حل مناقشات امنیتی شدند.

وزیر خارجه کره به اعضای «آ.سه.آن» گوشزد کرد که نباید تحولات تسلیحاتی هسته ای کره شمالی را نادیده بگیرند.

کره جنوبی نگران است در هفتادمین سالگرد تاسیس حزب کار کره شمالی در دهم اکتبر، این کشور یک راکت دوربرد آزمایش کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت مشرق نيوز، تاریخ انتشار پنجشنبه 15 مرداد 1394، کد مطلب: 449913 : www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین