پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۳۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱
مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق آراء با اعمال تحریم های جدید در حوزه کشتیرانی و استفاده از نیروی کار کره شمالی، موافقت کرد.

شعارسال: به نقل از دویچه وله، مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق آراء به اعمال تحریم های جدید علیه کره شمالی رای داد.

این رای گیری همزمان با ترغیب متحدان آسیایی از سوی «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا به منزوی کردن هر چه بیشتر پیونگ یانگ، انجام شد.

تحریم های جدید آمریکا، صنعت کشتیرانی و استفاده از نیروی کار کره شمالی را که اغلب از سوی دیگر کشورهای آسیای شرقی استخدام می شوند، شامل می شود. به این ترتیب، کشتی های کره شمالی یا کشورهایی که در همراهی با پیونگ یانگ از اجرای کامل قطعنامه های شورای امنیت، اجتناب می کنند؛ حق ورود به آب های آمریکا یا پهلو گرفتن در بنادر این کشور را ندارند.

همچنین کالاهای تولید شده از سوی کارگران کره شمالی که در کشورهای همسایه آسیایی به کار گمارده می شوند نیز مشمول ممنوعیت ورود به آمریکا می شوند.

علاوه بر این، آنهایی که از نیروی کار کره شمالی استفاده می کنند نیز مشمول تحریم های آمریکا می شوند.

گفتنی است اوضاع شبه جزیره کره در یک ماه گذشته در نتیجه افزایش تنش واشنگتن-پیونگ یانگ رو به وخامت نهاده است. در عین حال، آمریکا در حال رایزنی با متحدین آسیای شرقی است تا با اعمال فشار بر کره شمالی به مهار برنامه موشکی-هسته ای این کشور کمک کنند.

از سوی دیگر، چین به عنوان اصلی ترین متحد منطقه ای و بین المللی پیونگ یانگ برای نخستین بار از تخلیه بار کشتی های حامل زغال سنگ کره شمالی در بنادر خود امتناع کرد. با این حال، صادرات سالانه زغال سنگ پیونگ یانگ همچنان ۷.۵ میلیون متریک تُن است که بیش از ۴۰۰ میلیون دلار سود اقتصادی برای این کشور به همراه می آورد.

آمریکا مدعی است سود حاصل از فروش زغال سنگ برای پیشبرد برنامه موشکی-هسته ای پیونگ یانگ استفاده می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 15اردیبهشت1396، کدخبر: 3970326: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
0
0
فشار را زیاد نکنید ، یک روز پیچ می بره و روی سر شما آور می شه ها/ از ما گفتن بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین