پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۵۴
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
کره جنوبی روز جمعه با انتشار بیانیه ای از تصمیم این کشور و آمریکا برای استقرار سامانه پیشرفته موشکی موسوم به «تاد» در خاک خود دفاع کرد.

شعارسال: این بیانیه که توسط وزارت دفاع این کشور منتشر شده، در شرایطی صورت می گیرد که آمریکا و کره جنوبی از توافق خود درباره استقرار این سامانه در شبه جزیره کره پس از پنج ماه مذاکره خبر داده اند.

چین و روسیه بارها با استقرار این سامانه به دلیل برد بالایی که دارد، مخالفت کرده اند اما آمریکا و کره جنوبی این مخالفت ها را بی مورد دانسته اند.

در بیانیه وزارت دفاع کره جنوبی تاکید شده که استقرار «تاد» به معنای تقویت روابط نظامی و دفاعی با آمریکا است.

این وزارتخانه افزوده است: کشورش با تهدید موشک های بالستیک کره شمالی روبروست و به همین دلیل لازم است از این سامانه پیشرفته برای مقابله با این تهدیدها استفاده شود.

مذاکرات دو کشور زمانی جدی شد که کره شمالی در ماه فوریه امسال (بهمن 94) یک فروند راکت دوربرد ماهواره بر به فضا پرتاب کرد.

وزارت دفاع کره جنوبی تصریح کرده که استقرار این سامانه در این کشور آسیای شمال شرقی تصمیم مشترک سئول و واشنگتن پس از ماه ها مذاکره است.

بنا بر این بیانیه، کره جنوبی در معرض تهدیدهای ناشی از تسلیحات اتمی، سلاح های کشتار جمعی و موشک های بالستیک کره شمالی قرار دارد و برای مقابله با آن به این سامانه موشکی پیشرفته نیازمند است.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرده است که وزارتخانه های دفاع دو کشور در حال گفت و گوی نهایی در باره محل استقرار این سامانه در کره جنوبی هستند.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده است که این کشور و آمریکا درصدد هستند که در اسرع وقت این سامانه پیشرفته موشکی در کره آرایش داده شود.

در بیانیه وزارت دفاع با اشاره به انتقاد کشورهای دیگر بخصوص چین در باره این سامانه آمده است: هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد و از این سامانه به جز مقابله با تسلیحات هسته ای و موشکی کره شمالی علیه هیچ کشور دیگری استفاده نخواهد شد.

کره جنوبی افزوده است که با این سامانه در واقع یک پوشش دفاعی چند لایه و قوی خواهد داشت که می تواند از نیروهای نظامی این کشور و آمریکا در برابر حملات موشکی کره شمالی محافظت کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 18 تیر 1395، کدمطلب: 82140392 (5432081) ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین