پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۳۸
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳
به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از دو آزمايش موشک بالستيک بوسیله کره شمالي، اشتون کارتر وزير دفاع آمريکا تاکيد کرد اين کشور بايد به تقويت سامانه هاي موشکي خود براي حفاظت از منافع واشینگتن و متحدانش در آسيا ادامه دهد.

شعار سال: بر اساس اين گزارش، کره شمالي روز چهارشنبه دو موشک ميانبرد شليک کرد که به طور نظري امکان به خطر انداختن امنيت کره جنوبي، ژاپن و پايگاههاي آمريکا را در جزيره گوام واقع در اقيانوس آرام دارند.

وزير دفاع آمريکا در کنفرانسي مطبوعاتي در واکنش به اين رويداد اعلام کرد:" اين اقدام کره شمالي نشان مي دهد که ما بايد به اقداماتي که اکنون انجام مي دهيم، ادامه دهيم:ساخت سامانه هاي ضدموشکي با بردهاي مختلف به منظور حفاظت از منافع خود، نيروهاي آمريکايي مستقر در شبه جزيره کره، کره جنوبي، ژاپن و خاک آمريکا."

اشتون کارتر با اذعان به اين که اهداف پرتابهاي موشکي اخير کره شمالي مشخص نيست، تصريح کرد هنوز نمي داند آيا آزمايش موشکي کره شمالي را مي توان موفقيت آميز توصيف کرد يا خیر.

کيم جونگ اون، رهبر کره شمالي از آزمايش موشکي دوگانه کشورش استقبال و تاکيد کرده است اين موشک به کشورش اين امکان را مي دهد که پايگاههاي آمريکا را در اقيانوس آرام تهديد کند.

وزير دفاع آمريکا در ادامه تصريح کرد:" اهداف و نتيجه اين پرتابها هر چه باشد، ما بايد به گونه اي عمل کنيم که سامانه هاي ضدموشکي خود را پيوسته توسعه دهيم و آنها را کارآمدتر کنيم."

واشینگتن و سئول در حال حاضر درباره امکان استقرار سامانه موشکي آمريکايي (تاد) در کره جنوبي مذاکره مي کنند. چيني ها معتقدند استقرار سامانه ضدموشکي تاد در کره جنوبي نه تنها به کاهش تنشهاي کنوني و تقويت صلح و ثبات در منطقه کمک نخواهد کرد، بلکه برعکس منافع امنيتي راهبردي چين را مختل خواهد کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 3 تیر 95 ، کد مطلب: 5664052: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین