پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۷۹۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۰
استفاده از لوازم ارایشی توسط دختر بچه ها بسیار مد شده است در حقیقت این مادران هستند که از کودکی به آن ها اموزش می دهند که از لوازم ارایشی استفاده کنند.

شعار سال: کودکان از زمانی که متولد می شوند تا زمانی که وارد جامعه شوند از همه رفتارها و اخلاق های والدین خود تقلید می کنند و در حقیقت از کودکی مانند ضبط صوت عمل می کنند و همه رفتارها را ثبت می کنند و در بزرگی آن ها را به کار می برند پس بهتر است به تربیت کودکان خود بیشتر دقت کنیم.

گاهی جملاتی مثل بچه است و فعلا کودک است را برای برخی از رفتارهای بدی که در مقابل کودکان انجام می دهیم به کار می بریم غافل از اینکه همه این کارهای خوب و بد ما توسط این بچه ثبت می شود و در دوران جوانی و نوجوانی آن رفتارها در این کودک نمایان می شوند.

گاهی پدران و مادران از برخی از فتارهای بچه هایشان گله مند هستند در حالی که نباید اینگونه باشد چرا که این کودکی که در مقابل ما قرار دارد در حقیقت کپی شده از رفتار ما از گذشته تا کنون است پس باید از خودمان گلایه مند باشیم نه از فرزندانمان هر چند فضای بیرون نیز در این تربیت بسیار تاثیر گذار است.

استفاده از لوازم ارایشی توسط دختر بچه ها بسیار مد شده است در حقیقت این مادران هستند که از کودکی به آن ها اموزش می دهند که از لوازم ارایشی استفاده کنند مادران وقتی می خواهند در مراسم جشنی شرکت کنند و خودشان از انواع لوازم ارایشی استفاده می کنند و کمی نیز برای دختربچه شان استفاده می کنند در حقیقت دارد می گوید تو زیبا نیستی و با این مواد زیبا می شوی.

بنابراین این کودک نیز بزرگ که می شود نیز به سمت استفاده از این مواد می رود چرا که از کودکی به او گفته شده است تنها با این لوازم ارایشی زیبا می شود و استفاده از این مواد نیز بیشتر و بیشتر می شود تا اینکه دختربچه های ابتدایی و راهنمایی هم از این وسایل استفاده می کنند.

در همین خصوص و نحوه الگو برداری کودکان از مادران با مشاور خانواده زینب ظریف منش کارشناس ارشد مشاوره خانواده از دانشگاه تهران شمال هم صحبت شده ایم.

زینب ظریف منش گفت: یکی از چیزهایی که در ارتباط مادر و کودک رخ می دهد الگوبرداری است کودکان با مشاهده رفتار والدین الگوبرداری می کنند.

وی بیان کرد: در رابطه با موضوع آرایش کردن کودکان که عمدتا توسط مادر انجام می شود که مادران بچه ها را آرایشگاه می برند، لباس عروس می پوشند، به ناخن های بچه لاک می زنند و.. خودبه خود دارند بچه ها را از دنیای کودکانه و بازی هایش دور می کنند و مرزهایش را می شکنند و به بچه می فهمانند تو زیبا نیستی یا تو از الان عروس هستی.

ظریف منش تصریح کرد: در این شکل ارتباط مادر و کودک، ساختار خانواده مرزهای پراکنده و نامتمایز هست، مرزهای کودکان به سادگی از سوی مادران مورد تجاوز قرار می گیرد واین کودکان از پرورش تفکر و رفتار مستقل یا فراگیری مهارت های لازم برای تکوین روابط باز می مانند و خانواده دارد مجموعه ای از باورها و احساساتی در مورد خود کودک به او منتقل می کند.

مشاور خانواده ادامه داد: احساس و باور منفی مثل " تو زیبا نیستی " که این باعث تضعیف اعتماد به نفس کودک می شود کودکان این الگو برداری را ادامه می دهند از چیزهای کوچک شروع می شود مثل لاک زدن، مرز که شکست چه لاک باشد و چه هرنوع آرایشی فرقی ندارد در معنا یکی است.

وی افزود: این کودکان در نوجوانی و بزرگسالی دیگر با لاک زدن ارضا نمیشوند به آنچه بیشتر از سنشان هست روی می آورند و باعث ایجاد انتظارات غیرواقع بینانه می شود و در تکوین احساس هویت و اعتماد به نفس با مشکل مواجه می شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی صبح زاگرس، تاریخ انتشار 19 فروردین 97، کد مطلب: 106973، www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
دقیقا امروزه تو عروسی ها و تولد ها شاهده همچین بچه هایی هستیم
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
به بچه تو کودکی این القا میشه که ظاهرت زیبا نیست و جدا از این به بچه یادمیدن که ظاهرت خیلی مهم تر از باطنت هست
ا.ف۷۵
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
والا پسراشم الان کلی استفاده میکنن الان از این چیزا
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
به بچه اینو القا میکنه که ظاهرت از باطنت مهم ترع
ا.ف۷۵
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین