پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۴۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
تابو بودن آسیب‌های جنسی وارده بر کودکان ایرانی در دید والدینشان از این بابت است که برخی خانواده‌ها در تسخیر بت طایفه‌اند و هنوز قصد دارند آرا و عقاید سنتی اجدادشان را در تربیت کودکشان پیاده کنند.

شعار سال: تابو بودن آسیب‌های جنسی وارده بر کودکان ایرانی در دید والدینشان از این بابت است که برخی خانواده‌ها در تسخیر بت طایفه‌اند و هنوز قصد دارند آرا و عقاید سنتی اجدادشان را در تربیت کودکشان پیاده کنند؛ گویی فرهنگ، نظریات و شیوه‌های تربیتی پیشینیانشان در بقچه‌ای پیچیده و به دست اینان رسیده است؛ بقچه‌ای که در عین پوسیدگی، اجزای آن را وصله می‌کنند. این افراد دچار پوسیدگی ذهنی و نگرشی شده‌اند و در برابر آسیب‌های جنسی کودکانشان سکوت پیشه می‌کنند و سبحه‌ بر لب زمزمه می‌کنند: «هیس... آبرو‌دارها فریاد نمی‌زنند». گویا فراموش کرده‌اند پیشینیان درب خانه‌هایشان مادام باز بود، قفل و کلید معنا نداشت، اما امروزه قفل‌ها هم نمی‌توانند مانع ورود برخی آسیب‌ها شوند. اما چگونه متوجه شویم کودک ما تحت‌تأثیر رفتار دیگران، تصاویر گوناگون، فیلم‌های متفاوت، بازی‌های کودکانه، آزار‌‌‌و‌اذیت جنسی و... به تخیل جنسی دچار شده است و برهه مشکلات روانی ناشی از آزار‌و‌اذیت جنسی را طی می‌کند.

علائم احتمالی: بی‌قراری‌های متمادی و مستمر، انزوا، بدخلقی، پرخاشگری، شرم‌داشتن از حمام‌رفتن با والد هم‌جنس، ترس و خجالت از تعویض لباس در مقابل والد هم‌جنس (در‌صورتی‌که این رفتار به تازگی آغاز شده باشد)، نزدیک و فشرده‌کردن پاها به همدیگر، به‌ویژه در مکان‌های خلوت، انقباض و تنش در بدن (سرخ‌شدن چهره، محکم مشت‌کردن دست‌ها و...)، مادام نقش مرده یا خودکشی را در بازی‌ها ایفا‌کردن، پیچاندن موها و انواع تیک‌های عصبی، احساس گناه، نداشتن‌تمرکز، احساس تنفر از جنسیت افرادی که آنان را آسیب‌زده کرده‌اند، حرف‌زدن‌های ناشی از کابوس‌های ترسناک در خواب، رعایت‌نکردن آداب توالت، چسبیدن افراطی به مادر، لکنت‌زبان، اختلال هویت جنسی و... .

نحوه برخورد والدین: تنبیه‌نکردن فیزیکی کودک، طرد‌نکردن کودک، عدم پرسش‌های مکرر از کودک درباره تخیلات جنسی او یا خودداری از توضیح‌خواستن از او درباره حالات جنسی، جسمی، روانی و نحوه اذیت‌شدن او از سوی فردی دیگر.

پیشگیری بهتر از درمان است: آموزش مفهوم مالکیت بدن (والدین این مفهوم را در فرزندان خود تقویت کنند که بدن آنها به خودشان تعلق دارد و بچه‌ها با این کار برای جسم خود احترام قائل خواهند شد)؛ آموزش مفهوم اختصاصی‌بودن بدن (والدین در سن سه،چهار سالگی به کودک آموزش دهند که بدن آنها فقط و فقط حریم خود آنهاست)، آموزش استقلال (کودکان به اجبار به بوسیدن افراد بیگانه و خودی وادار نشوند). آموزش گفتن رمز و رازها فقط به والدین (به کودکان آموزش داده شود که داشتن رمز‌ و‌ راز برای افرادی غیر از مادر و پدر ممنوع است و کودک رازهای خودش را به مادر یا پدر بگوید).

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه شرق، تاریخ انتشار 14 اسفند 96، کد مطلب: 163469، www.sharghdaily.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
0
0
دیگه این دور و زمونه تربیت سنتی بچه جواب نیست
ن.ف83
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
سنتی فکر کردن در این موارد میتونه به ضرر کوکان باشد


س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین