پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۵
یک تحلیلگر آمریکایی گفت: حمله (ادعایی) آمریکا به سوریه چیزی را تغییر نمی‌دهد و حکومت سوریه به همان خط‌‌مشی خود ادامه خواهد داد، ولی این تهدید می‌تواند وضعیت رسیدن به راه‌حل سیاسی را در این کشور بدتر از گذشته کند.
شعارسال: گمانه‌زنی‌ها درباره اقدام نظامی آمریکا و متحدانش علیه سوریه افزایش یافته است و کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا سفر خود به آمریکای لاتین را برای بررسی پاسخ به حمله شیمیایی انجام شده در سوریه لغو کرده است. آمریکا ادعا می‌کند حمله شیمیایی که به شهر دوما انجام شده از سوی نظام سوریه بوده و دمشق را به استفاده از تسلیحات شیمیایی متهم کرده است، موضوعی که دولت سوریه و روسیه آن را رد کرده‌اند.

رسانه‌های صهیونیستی نیز به‌نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شدند ارزیابی‌ها و تجهیزات لازم از جمله ناوها و موشک‌های کروز برای اقدام نظامی در سوریه آماده شده است و استقرار یافته‌اند و ارتش آمریکا منتظر دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای اقدام نظامی است.

امیل حکیم، تحلیل‌گر مرکز تحقیقات راهبردی آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا درباره عملیات نظامی‌ای که آمریکا وعده آغاز آن را به بهانه حمله شیمیایی در سوریه داده است گفت:‌ «دونالد ترامپ، ایران و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را به‌عنوان طرف‌هایی عنوان کرده است که به سوریه این اجازه را داده‌اند که از سلاح شیمیایی در دوما واقع در غوطه شرقی استفاده کند. حمله‌ای که در آن حدود 70 نفر زن و کودک کشته شده‌اند و به این بهانه ترامپ می‌خواهد از دولت سوریه انتقام بگیرد و در این راستا تهدید به حمله نظامی کرده است.»

وی با بحرانی خواندن اوضاع سوریه تصریح کرد: «معتقدم حمله (ادعایی) آمریکا به سوریه چیزی را تغییر نمی‌دهد و حکومت سوریه به همان خط‌‌مشی خود ادامه خواهد داد، ولی این تهدید می‌تواند وضعیت رسیدن به راه‌حل سیاسی را در این کشور بدتر از گذشته کند.»

این تحلیلگر آمریکایی در پاسخ به این سوال که «آمریکا از تهدید خود به انجام این حمله چه اهدافی را دنبال می‌کند؟» گفت:‌ «در هر صورت ممکن است درگیری و حمله‌ای انجام شود، ولی مطمئنا بدون برنامه و راهبرد خاصی خواهد بود. آمریکا هدف مشخصی را در سوریه دنبال نمی‌کند و برنامه‌هایش در این کشور ناکام مانده است. البته واشنگتن می‌خواهد در سوریه بماند ولی نه با بودجه کشور، بلکه با هزینه کشورهای متمول عرب منطقه که منافع خود را در حضور نظامیان آمریکا می‌بینند. اکنون دیگر زمان تهدید نیست، زمان مداخله نظامی در امور سوریه گذشته است، زمان آن نیست که بخواهیم به تهدید یا جنگ فکر کنیم.»

امیل حکیم در پاسخ به این سوال که «آیا هم‌زمانی تهدید ترامپ با حمله جنگنده‌های صهیونیستی به پایگاه هوایی T4 با برنامه قبلی بوده است؟» تصریح کرد:‌ «نه آمریکا و نه صهیونیست‌ها نمی‌خواهند عرصه سوریه را به متحدان دمشق ازجمله ایران واگذار کنند و دیدیم حمله به پایگاهی در حمص انجام شد که در آن چندین مستشار ایرانی حضور داشتند. من پیام خطرناکی از این حمله دریافت می‌کنم و معتقدم می‌تواند این وضعیت، اوضاع سوریه را غیر قابل کنترل کند. صهیونیست‌ها بدون هماهنگی آمریکا کاری را انجام نمی‌دهند و احتمال تبادل اطلاعاتی میان دو طرف وجود دارد.»

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 23 فروردین 1397 ، کدخبر: 380113 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
آمریکا در صورتی هم که حمله نظامی کند محدود خواهد بود چرا که قدرت حمله مستقیم در جهان را ندارد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین