پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۵۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
علی میرزاخانی سردبیر دنیای اقتصاد در کانال تلگرامی اش نوشت: آیا یک سیاستمدار باهوش می‌تواند در مواجهه با مسائل اقتصادی به توانایی ذهنی و هوشی خود اکتفا کند و تصمیمات صحیح بگیرد؟ پاسخ «پل ساموئلسون» اقتصاددان نامدار معاصر به این پرسش منفی است.

شعار سال: در ادامه این یادداشت آمده است؛ ساموئلسون از «وینستون چرچیل» به عنوان یک شاهد عینی نام می‌برد که فراست و نبوغ سیاسی‌اش غیرقابل انکار بود اما در تمام طول زندگی‌اش از درک اصول اولیه اقتصاد عاجز ماند؛ تا حدی که وقتی با مسائل اقتصادی مواجه می‌شد خود را همچون کودکی گرفتار در میان جنگل می‌دید.

تاوان چرچیل، شکست غیرمنتظره و بهت‌آور وی از رقیب بسیار ضعیف‌تر خود همزمان با آخرین روزهای جنگ جهانی بود؛ در شرایطی که چند ماه قبل از این شکست به عنوان قهرمان جنگ دارای محبوبیتی بالغ بر ۸۳ درصد بود. اما ناتوانی وی در ترسیم چشم‌انداز قابل قبول برای اقتصاد پس از جنگ و خوابیدن در باد پیروزی باعث این نتیجه غافلگیرانه شد.

به اعتقاد ساموئلسون، نیازی نیست که سیاستمداران، خبرگان علم اقتصاد باشند اما ضروری است که بتوانند مصرف‌کنندگان هوشیار مشاوره‌های اقتصادی غالبا متضاد باشند. مهر قبولی در کارنامه اقتصادی یک سیاستمدار، منوط به داشتن این توانایی است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اطلاع رسانی جماران، تاریخ انتشار 18 فروردین 97، کد مطلب: 3373218، www.jamaran.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
0
0
سیاستمدار باهوش اگر داشتیم که کشور با این وضع اسف بار اقتصادی مواجه نمیشد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
0
0
بحث سر سیاست فقط نیست باید کل جامعه یک تغییر رو بخوان که این اتفاق بیوفته
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین