پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۷۴۴
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۱
این روزها در کنار میوه‌های عادی می‌شود رد و نشان میوه‌های عجیب و غریبی را پیدا کرد که چند سالی است در قفسه خرید فروشگاه ها جاخوش کرده‌اند محصولاتی که غالبا هویتی استوایی دارند.

شعارسال: سمبل تجمل گرایی در هر دوره‌ای بسته به سبک زندگی‌مان در ایران تغییر پیدا می‌کند. کافی است فقط کمی به حافظه بلند مدت خود در سال‌های گذشته رجوع کنید تا به دنبال آن چیزهایی پیش پا افتاده‌ای را در زمان امروز پیدا کنید که به خودی خود در گذشته یکی از نمادهای زندگی اشرافی محسوب می‌شوند. احتمالا جلال جبروت حضور«موز» در سبد میوه خانواده های ایرانی یکی از ملموس ترین مثال‌هایی است که می‌توانیم به آن اشاره کنیم. میوه معمولی این روزها که در سال‌های گذشته وجودش در هر خانه ای معنایی متفاوت تری به سبد خانواده ها می‌داد تا جایی که اگر به خاطر داشته باشید به روزهایی می‌رسید که در دوران مدرسه به خاطر اشرافی بودن همین میوه، موز آوردن دانش آموزان ممنوع بود یا حتی سوغات آوردنش توسط اقوام دور و نزدیک برایمان یک سوغاتی لوکس محسوب می‌شد. چه بسا این اتفاق بعدها برای میوه‌هایی مثل کیوی یا آناناس هم افتاد؛ اما امروزه اگر سری به بازار میوه‌ها در شمال شهر بیندازید در کنار همه میوه‌های معمولی می‌توانید رد پای میوه‌های عجیب و غریبی را پیدا کنید که با قیمت‌های بالا به فروش می‌رسند. محصولاتی که غالبا اصالتشان به کشورهای استوایی برمی‌گردد و فارغ از طبع و مزه ای که دارند سر از سبد میوه خانه‌های ایرانی در آورده اند.

میوه اژدها

دراگون فروت، میوه اژدها یا میوه کاکتوس اسامی است که برای این محصول در نظر گرفته شده میوه‌ای که ثمره آن به چند نوع کاکتوس خاص می‌رسد. میوه ای که محل رشد و پرورش آن به قاره امریکا و آسیای جنوب شرقی بر می‌گردد. این میوه در رنگ های مختلفی مثل قرمز، زرد، صورتی و سفید وجود دارد و روی پوسته آن خارهایی است که امکان دارد خوردن آن برای معده و گلویتان دردسر ساز باشد. در حال حاضر این میوه شیرین به شکل دانه‌ای و با قیمت حدودا 18هزار تومان به فروش می‌رسد.

بلوبری

به این میوه زغال اخته آبی هم می‌گویند. میوه ای که چند سالی است وارد کشور شده و حتی اسانس‌های آن را درخوراکی‌های دیگری مثل شکلات یا ژله هم می‌توان پیدا کرد. بلوبری یک میوه امریکایی است که غالبا طعمی شیرین دارد و در رنگ های آبی و بنفش به فروش می‌رسد. میوه ای که اگر بخواهید برای خرید آن اقدام کنید باید برای هر کیلو چیزی بین 50تا 60هزار تومان بپردازید.

فیسالیس

اگر کمی درباره این میوه جست و جو کنید اسامی دیگری مثل عروسک پشت پرده یا کاکنج را پیدا می کنید که به آن اطلاق می شود. این میوه استوایی متعلق به منطقه امریکای جنوبی است ولی در حال حاضر چند وقتی است که درکشور خودمان و در شهرهایی مثل ورامین کشت می‌شود. می‌گویند طعم این میوه ترکیبی است بین توت فرنگی،کیوی و گیلاس که در حال حاضر هرکیلوی آن با قیمت 40 هزار تومان به فروش می‌رسد میوه ای که می‌گویند علاوه بر طعم تازه‌اش از خواص درمانی بسیاری برخوردار است.

کوکوریکو

این میوه در واقع همان نارگیل است.محصولی که در واقع به خاطر نوشیدن آب درون میوه‌اش مورد مصرف قرار می‌گیرد. کوکوریکو در بازارهای میوه به صورت عددی و با قیمت حدود 10 هزار تومان به فروش می‌رسد. میوه ای که می‌گویند سرشار از پتاسیم و املاح معدنی است.

لیچی

این میوه نیز یکی از محصولات نوظهور در بازار میوه ایران است. یک میوه تابستانی که ابتدا در چین وسپس در هند و پاکستان به کاشت رسیده است. میوه ای که ثمره دادن آن چیزی حدود 6سال به طول می‌انجامد. پوست این میوه، قرمز و تیغ دار و حتی در ظاهر کمی شبیه به تمشک است. برای مصرف این میوه باید حواستان باشد که قسمت خوراکی آن سفید، سفت و آبدار است. هسته این میوه هم طعمی متفاوت از خود میوه دارد که طبق شنیده‌ها در کشوری مثل پاکستان آن را با خامه مخلوط و سپس سرو می‌نمایند.

آواکادو

این یکی شاید به نسبت میوه‌های قبلی کمی برایمان آشناتر به نظر برسد. میوه‌ای تقریبا با شکل و شمایل گلابی که در رنگ‌های مختلف سبز، قرمز و قهوه‌ای وجود دارد. این میوه هم یک محصول استوایی است که محل اولیه رویش آن به قاره آمریکا برمی‌گردد. میوه‌ای که در ایران به صورت عددی فروخته می‌شود. قیمت هر عدد آووکادو چیزی حدود 10 هزار تومان است. نکته قابل توجه اینجاست که تاریخچه ورود این میوه از اکوادور به ایران را به سال 1340 نسبت می‌دهند که کاشت آن در همان سال به خاطر سرمای هوا با شکست مواجه بود ؛اما پس از گذر زمان این میوه در شمال کشور در حدود 100 تن در سال به فروش می‌رسد.

دوریان

یکی از میوه های عجیب در دنیاست میوه ای با بوی بد وعجیب که طرفداران آن در دنیا یا شدیدا دوستش دارند یا از آن متنفرهستند. میوه‌ای استوایی که متعلق به کشورهای جنوب آسیا مثل مالزی است. خوب است بدانید که این میوه چندی پیش نقل محافل کاربران ایرانی هم شده بود تا جایی که عده ای می‌گفتند این میوه بویی جهنمی و طعمی بهشتی دارد؛ برای همین هم در بسیاری از کشورها همراه داشتن دوریان در هتل و اماکن عمومی ممنوع است. این میوه جزو محصولات گران قیمت به حساب می‌آید تا جایی که هر بسته آن با قیمتی حدود 50 هزار تومان به فروش می‌رسد.

منگوستین

یکی از میوه‌های استوایی متعلق به تایلند، مالزی و اندونزی است. رنگ این میوه معمولا بنفش ویا گاه قرمز است به این محصول لقب ملکه میوه‌ها را نیز می‌دهند. میوه که قیمت آن دانه‌ای تقریبا پنج هزار تومان به فروش می‌رسد.

میوه ستاره‌ای یا کارامبولا

این محصول متعلق به کشورهای هندوستان و اندونزی است. به میوه ستاره ای میوه اختری هم می گویند. میوه ای که طعم آن می تواند بین ترش و شیرین متغیر باشد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 24فروردین1397، کدخبر: 4268708: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین