پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۱۴۶
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶
جهاد کشاورزی گیلان موفق شد برای نخستین بار در گیلان میوه بلوبری تولید کند. الماسی با اشاره به اینکه در حال حاضر تکثیر این گیاه فقط در مراکز تحقیقاتی از طریق کشت بافت انجام می‌شود گفت: در حال حاضر موفق شدیم ۸ هزار نهال بلوبری را تکثیر کنیم که خوشبختانه این درختان به مرحله‌ی میوه دهی رسیده است.

شعار سال:رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز با بیان اینکه کار تحقیقات برای کشت این گیاه در نخستین باغ الگویی بلوبری در گیلان با موفقیت به پایان رسیده گفت: پس از ۳ سال تحقیق و بررسی موفق شدیم برای نخستین بار در گیلان گیاه بلوبری را تکثیر کرده و به مرحله تولید برسانیم.
 
الماسی با اشاره به اینکه در حال حاضر تکثیر این گیاه فقط در مراکز تحقیقاتی از طریق کشت بافت انجام می‌شود گفت: در حال حاضر موفق شدیم ۸ هزار نهال بلوبری را تکثیر کنیم که خوشبختانه این درختان به مرحله‌ی میوه دهی رسیده است.
 
وی با اشاره به اینکه بلوبری ارزش اقتصادی بالایی دارد، تصریح کرد: هر کیلوگرم بلوبری به قیمت یک میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.
 
از این میوه علاوه بر استفاده به صورت خام، در تولید مربا، ژله، دسر و نوشیدنی هم استفاده می‌شود.


بلوبری سرشار از فلاونوئیدها، تانن ها، اسیدهای فنولیک و آنتوسیانین است و با داشتن فیبر فراوان، تانن ها، آنتوسیانین ها، ویتامین C، اسیدهای چرب امگا ۳، کارتنوئیدها و مواد معدنی، ارزش غذایی بالایی دارد.
 
مطالعات نشان می‌دهد که بلوبری به دلیل وجود ترکیبات زیستی فعال به ویژه آنتوسیانین ها، نقش بسیار سودمندی در سلامتی دارند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری دیارمیرزا  ، تاریخ انتشار: 11 خرداد 1400، کدخبر:109179 ، www.diyarmirza.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین