پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۱۵۶
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳
شرکت‌های امنیتی می‌گویند تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی هرگز نسخه به‌روزرسانی امنیتی برای موبایل‌های اندرویدی منتشر نکرده‌اند.
شعارسال: به عقیده بسیاری از تحلیلگران، شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند اندرویدی در انتشار به روزرسانی‌های امنیتی به مشتریان و کاربران خود دروغ می‌گویند.

 با اینکه سیستم عامل اندروید در گوشی‌های هوشمند از محبوبیت و استقبال بی‌سابقه‌ای برخوردار شده است، اما بارها توسط منتقدان و تحلیلگران در حوزه فناوری و امنیت سایبری مورد انتقاد شدیدی قرار گرفته است.

بر اساس نتایج تحقیقات جدید صورت گرفته، بیشتر شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند اندرویدی در انتشار نسخه به‌روزرسانی نرم‌افزاری جهت افزایش امنیت سایبری دستگاه الکترونیکی مورد استفاده کاربران، به آنان دروغ می‌گویند. به عبارتی دیگر، تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی هیچ وقت نسخه به‌روزرسانی امنیتی برای موبایل‌هایی با سیستم عامل اندروید منتشر نکرده‌اند.

این ادعا می‌تواند سازندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی همچون سامسونگ، شیائومی، وان پلاس، سونی، اچ تی سی، ال جی و هواوی را به چالش بزرگی بکشاند و آن‌ها را در آینده‌ای نزدیک وادار کند تا به کاربران، مشتریان، طرفداران و انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در کشورهای مختلف پاسخ دهند.

این تحقیقات که به سرپرستی دو پژوهشگر ارشد در موسسه آلمانی Security Research Labs (SRL)  به نام کارستن نوهل و جاکوب لیل صورت گرفته است، به وضوح گویای تقلب و ریاکاری غول‌های تکنولوژی در انتشار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و امنیتی است.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری ایتنا ، تاریخ انتشار: 27فروردین 1397، کدخبر: 52505 ،www.itna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین