پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۸۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲
رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی گفت: دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی در حال اجرای برنامه چابک‌سازی و سبک‌سازی است و هزینه‌های مالی دانشگاه آزاد را با اصلاح چارت سازمانی کاهش خواهیم داد.

شعار سال: باتوجه به تغییراتی که در یکسال اخیر با حضور علی اکبر ولایتی، رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده شده، دانشگاه به طرف تعالی حرکت می‌کند و سعی برپرداختن به کیفیت آموزش است.

اما در کل کشور باتوجه به سیر نزولی جذب تعداد دانشجو و کاهش آمار دانشجویان که تا سال ۱۴۰۴ سیر نزولی خواهد بود، تاثیراتی در جذب درآمد دانشگاه داشته است که سعی مجموعه مدیریت دانشگاه بر این است که بتوان با راهکار‌های علمی این کاهش درآمد را جبران کرد.

در همین رابطه گفت‌وگویی داشتیم با عزیز جوانپور، رئیس دانشگاه آزاد استان آذر بایجان شرقی که در ادامه این گفت‌و‌گو را می خوانیم:

بودجه دانشگاه آزاد چگونه تامین می‌شود؟

جوانپور: دانشگاه آزاد مبتنی بر شهریه دانشگاه است و بودجه دانشگاه با شهریه دانشجویان حساب می‌شد که بیشتر شیوه آموزش محور بود. دانشگاه آزاد باید بیشتر به کیفیت آموزش بپردازد، پرداخت و کمیت باید تبدیل به کیفیت آموزشی شود.

 ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه به چه صورتی است؟

جوانپور: باید از وجود استاتید و کارکنان و دانشجویان برای پیگیری پروژه‌های دانش بنیان و تولید ثروت بهره برد.

سیاست‌های دانشگاه آزاد به چه سمتی می‌رود؟

جوانپور: سیاست‌های دانشگاه آزاد به سمت سرمایه گذاری و تولید ثروت می‌رود و برنامه ریزی در این حوزه انجام گرفته و زیرساخت‌ها آماده است؛ شرکت‌های دانش بنیان در حال شکل گیری هستند و امیدواریم روند فعلی دانشگاه را بتوانیم متحول کنیم.

 در خصوص اجرای برنامه چابک سازی توضیح دهید؟

جوانپور: دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی در حال اجرای برنامه چابک سازی و سبک سازی است و هزینه‌های مالی دانشگاه آزاد را با اصلاح چارت سازمانی کاهش خواهیم داد.

 آیا قصد تعدیل نیرو هم دارید؟

جوانپور: خیر. هیچ گونه برنامه تعدیل نیرو‌های موجود و جذب نیروی جدید در دانشگاه را نداریم.

بیشترین پرداختی در حال حاضر در حوزه حقوق دستمزد است و دانشگاه آزاد نمی‌تواند بیشتر در امورات دیگر از جمله در پژوهشی و مسائل فرهنگی هزینه کند که باید به این حوزه هم برنامه داشته باشیم.

*پویایی دانشگاه با فعالیت‌هایی دانشجویی زنده است

 لطفا در مورد فعالیت های دانشجویان در دانشگاه توضیح دهید؟

پویایی دانشگاه با حضور و فعالیت‌های دانشجویی زنده است و محوریت در دانشگاه دانشجوست. کانون‌های دانشجویی انجمن‌های علمی تشکل‌های دانشجویی اردو‌های راهیان نور اردو‌های جهادی و کلا هر فعالیتی که دانشجو محور است، موجب پویایی و نشاط در دانشگاه می‌شود.

جوانپور: پویایی دانشگاه با حضور و فعالیت‌های دانشجویی زنده است و محوریت در دانشگاه دانشجوست. کانون‌های دانشجویی انجمن‌های علمی تشکل‌های دانشجویی اردو‌های راهیان نور اردو‌های جهادی و کلا هر فعالیتی که دانشجو محور است، موجب پویایی و نشاط در دانشگاه می‌شود.

هر چه قدر دانشجویان در دوران تحصیل در دانشگاه فعال باشند، بعد از فراغت از تحصیل بهتر می‌توانند در کشور موثر باشند؛ تلاش می‌کنیم به حوزه‌های کارآفرینی ورود می‌کنیم و دانشجویان بتوانند با استعداد‌های خودشان بتوانند کارآفرینی کنند.

نظر شما در مورد خطوط قرمز جنبش‌های دانشجویی چیست؟

جوانپور: خطوط قرمز ورود جنبش‌های دانشجویی در بحث‌های سیاسی قانون اساسی است و در حوزه مسائل فرهنگی رعایت شئونات و اخلاقی و اسلامی است و اگر این موارد رعایت نشود، تمام تلاش‌های دانشجویان زیر سوال خواهد رفت.

خطوط قرمز ورود جنبش‌های دانشجویی در بحث‌های سیاسی قانون اساسی است و در حوزه مسائل فرهنگی رعایت شئونات و اخلاقی و اسلامی است و اگر این موارد رعایت نشود تمام تلاش‌های دانشجویان زیر سوال خواهد رفت.

اگر دانشجویان می‌خواهند در دانشگاه فعالیت کنند باید شئونات را رعایت کنند و اگر رعایت نکنند، این باعث رکود فعالیت‌ها خواهد شد و باعث عقب ماندگی فعالیت‌های دانشجویی خواهد شد.

۶۲۰۰۰ دانشجو در دانشگاه آزاد استان آذربایجان شرقی مشغول به تحصیل هستند

 تعداد دانشجویان در استان آذر بایجان شرقی چقدر است؟

جوانپور: تعداد کل دانشجویان در دانشگاه آزاد استان آذربایجان شرقی حدود ۶۲۰۰۰ دانشجوست.

۱۱۰۴۱ نفر هیئت علمی تمام وقت، ۲۰۳۱ نفر کارمند،۲۷۰۰ حق التدریس،۲۳ واحد،۱۲ مرکزآموزشکده‌های سما ۱۴، اولویت اول در حوزه استفاده از املاک خود دانشگاه از جمله ساختمان‌های موجود و غیر قابل استفاده و در آمد از این محل بیمارستان امام سجاد اوایل سال ۹۷ به بهره برداری می‌رسد.

اعضای هیئت علمی دامپزشکی حدود ۳۰ نفر با تشکیل تعاونی و اعضای هیئت علمی خود پزشکی استفاده از طرفیت‌های بالقوه خود دانشگاه تلاش برای به اجرا در آوردن پروژه‌های دانش بنیان و تولید ثروت و رفع موانع این شرکت‌ها تبدیل ایده به ثروت شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار فروردین 97، کدمطلب:۶۷۱۷۵۶، www.snn.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
میشه با برنامه ریزیه درست تعدیل که هیچی جذب نیر هم کنن
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین