پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۸۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۸
وزیر جهاد کشاورزی گفت که اجازه واردات برنج با تعرفه پنج درصد داده نشده و در حال حاضر تعرفه واردات برنج ۲۶ درصد است.

شعارسال: محمود حجتی در جلسه علنی و در جریان طرح سوال مهرداد لاهوتی درباره علت کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی گفت: یکی از دغدغه‌های من به عنوان مسئول بخش کشاورزی این بوده که تولید کشاورزی پایدار و اقتصادی باشد و محصولات کشاورزی بازار خود را داشته باشد. عده‌ای دنبال این بودند که تعرفه برنج ۵ درصد شود و ابلاغی هم مبنی بر این آمد اما نگداشتیم برنج با پنج درصد تعرفه وارد شود در حال حاضر هم تعرفه برنج ۲۶ درصد است و در این دوره کمتر از ۲۶ درصد نبوده است.

وی با بیان اینکه برای واردات برنج محدودیت زمانی در نظر گرفته شده، گفت: البته تولید برنج به جز دو استان شمالی کشور و بخشهایی از گلستان نباید در جای دیگری انجام شود. همچنین ما برای برنج قیمت توافقی پیش بینی کردیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه نرخ ارز اغلب تعرفه‌ها آزاد شده، گفت: براین اساس همه تعرفه‌ها افزایش پیدا کرده البته تعرفه تاحدی می تواند بالا برود و از طرفی برخی محصولات زنجیره تولید است اما نهایتا ما ملاحظاتی داریم و با دغدغه و پیگیری اصرار داریم محصول روی دست کشاورز نماند.

حجتی با بیان اینکه برای واردات محصولات ثبت سفارش در سامانه سازمان توسعه و تجارت انجام می شود ، اظهار کرد: ما هیچ نظری در این زمینه نمی‌دهیم و هیچ نظام امضایی در ارتباط با ورادات نداریم . اگر مثلا بنا است گوشت وارد شود باید در سازمان توسعه و تجارت ثبت سفارش شود و در نظام بازرگانی وارد شود. اما اینکه حسن، حسین یا تقی وارد می کنند ما هیچ نقشی نداریم. اگر عزیزی معتقد است که ما می گوییم چه کسی وارد کند و چه کسی وارد نکند این را به ما و حتی از طریق همین تریبون به ما اعلام کند.

وی خاطر نشان کرد: اینکه در بازار عده‌ای قدرتمند و عده‌ای ضعیف هستند، موضوع دیگری است و جای خود را دارد اما ما به دنبال این هستیم که نهاده‌های موردنیاز توسط تشکلها وارد شود و اگر ارزش افزوده ای وجود دارد شامل حال خود تولید کنندگان شود.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت که واردات ابریشم با ارز ۴۲۰۰ تومانی و تعرفه ۲۶ درصدی انجام می شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اگروفودنیوز، تاریخ انتشار: 29فروردین1397 ، کدخبر: - : www.agrofoodnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
ای کاش مایی که میتونیم نیاز خودمونو تامین کنیم هیچ وقت برنج وارد نمیکردیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین