پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۷۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از ورود این کمیسیون به موضوع آزاد شدن واردات برنج خبر داد و گفت: نامه ای به وزیر جهاد کشاورزی نوشتیم تا برای ارئه توضیح در مجلس حاضر شود.

شعارسال : علی اکبری نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اشباع بازار از برنج خارجی گفت: همچنین برنج در دست کشاورزان مانده و هنوز محصول سال قبل آنها به فروش نرفته است. بنابراین هر گونه واردات برنج در این شرایط مازاد بر مصرف داخلی است و نباید صورت گیرد.

وی افزود: برای رونق بازار برنج و متضرر نشدن کشاورزان، واردات برنج در فصل برداشت ممنوع شد اما این بدان معنا نیست که در فصل غیر برداشت چندین برابر نیاز کشور برنج وارد کشور شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود، انبوهی از ذخایر برنج وجود دارد که در سال قبل و سالهای قبل به کشور وارد شده و دادن مجوز واردات در این شرایط با سیاست حمایت از کالای ایرانی مغایرت دارد.

اکبری تاکید کرد: قطعا کمیسیون کشاورزی مجلس به این مساله ورود کرده و از مسئولین گزارش می خواهیم که میزان ذخیره برنج و میزان کشت برنج امسال که در چند ماه آینده برداشت می شود، چقدر است تا تعادل برنج ذخیره شده، تولید و مصرف داخل مشخص شود.

وی افزود: باید توجیه واردات بیش از حد برنج به داخل کشور مشخص شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: در همین راستا ما نامه به وزیر جهاد کشاورزی نوشتیم تا برای ارئه توضیح در مجلس حاضر شود.

اکبری گفت: با توجه به واردات بیش از حد برنج به کشور، وزیر جهاد کشاورزی باید دلیل قانع کننده ای برای واردات برنج در سال حمایت از کالای ایرانی داشته باشد و توضیح دهد که به چه دلیل و کدام منطق برنج وارد می شود.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی افکارنیوز، تاریخ انتشار: 18اردیبهشت 1397 ، کدخبر: ۷۴۰۶۵۴ ،www.afkarnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
0
0
وزیر کشاورزی باید بیشتر از این ها جواب پس دهد
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین