پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۹۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
فرزاد امیری عضو فعال نظام صنفی کشاورزی در خصوص تشکیل کمیسیون مشترک جهت تفکیک بازرگانی از وزارت جهاد کشاورزی، گفت: تفکیک این وزارتخانه ها به بخش کشاورزی لطمه می زند.

شعار سال: فرزاد امیری عضو فعال نظام صنفی کشاورزی در رابطه با تشکیل کمیسیون مشترک ویژه برای تفکیک بخش بازرگانی از وزارت جهاد کشاورزی گفت: تشکیل مخفیانه این کمیسیون خیانت به تولید ملی و کشاورزان زحمتکش است.

وی گفت: طبق قانون تمرکز وظایف که در ادامه تصویب قانون افزایش بهره وری بود، قرار شد تا وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت تنظیم بازار محصولات کشاورزی باشد.

امیری تاکید کرد: متاسفانه بعد از اجرای قانون این موضوع به صورت کامل توسط دولت انجام نشد و وزارت جهاد کشاورزی به صورت کامل اختیارات مربوط به این موضوع را در اختیار نداشت.

فراهم کردن شرایط برای واردات در تضاد حمایت از تولید ملی است

این کارشناس کشاورزی گفت: از جمله اهداف این قانون کوچک سازی اندازه دولت بود که متاسفانه اخیرا برخی ها با لابی گری در حال بازپس گیری این قانون و ناکارآمد کردن بخش کشاورزی هستند.

عضو فعال نظام صنفی کشاورزی اظهار داشت: با مدیریت یکپارچه تولید و توزیع محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی توانست نسبت به زمان وجود وزارت بازرگانی سابق، اقدامات مناسبی در راستای حمایت ویژه از تولید ملی داشته باشد.

امیری ادامه داد: در زمان وجود وزارت بازرگانی سابق مواقعی که بازار با اختلالاتی مواجه می شد، مسئولین این وزارتخانه با ایجاد رانت سریعا اقدام به واردات محصولات کشاورزی می کردند.

وی تصریح کرد: این موضوع باعث به حاشیه رفتن تولید داخلی و استفاده از منابع محدود ارزی و نهایتا تورم زیاد در بازار داخلی می شد که باعث ضرر توامان مصرف و تولیدکنندگان می گردید.

امیری با بیان اینکه منابع ارزی کشور محدود است، بیان کرد: نباید فضای مناسب ایجاد شده در جهت حمایت از تولید ملی را به واردات کنندگان واگذار کرد.

نمایندگان مجلس بجای نماینده دولت بودن نماینده مردم باشند

این نماینده قشر کشاورزان گفت: نمایندگان مجلس بایستی نمایندگان مردم و قشر کشاورزی و صنعتی و خدماتی باشند تا نماینده دولت و برای این موضوع به صورت شفاف با کشاورزان سخن بگویند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر و بر اساس قانون تمرکز اختیار تولید و توزیع محصولات کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار گرفته است و برخی بدلیل اینکه از این موضوع سود کافی نمی برند، در حال برهم زدن قانون و فشار بر نمایندگان مجلس هستند.

عدم توجه دولت به قوانین موجود در بخش کشاورزی

امیری همچنین در مورد عدم اجرای قوانین مرتبط با بخش کشاورزی گفت: متاسفانه دولت قوانین مهم دیگر در این حوزه را نیز به درستی اجرایی نمی کند و درصدد واردات محصولات کشاورزی است.

عضو نظام صنفی کشاورزی ادامه داد: به عنوان مثال دولت بایستی قیمت گندم را درسال جاری مطابق با تورم افزایش می داد که متاسفانه سخنگوی دولت صراحتا اعلام کرد گندم خارجی ارزان تر از گندم داخلی است.

این کارشناس بخش کشاورزی اظهار داشت: با این طرز تفکر در میان دولتمردان مشخص می شود دست هایی جهت بر زمین زدن تولید داخلی در کار است که کشاورزان باید در مقابل این اقدام دولت و مجلس بایستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی مقاومتی نیوز، تاریخ 4 اردیبهشت 97، کد مطلب: 52300: www.moqavemati.net


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
واردات محصولات کشاورزی بیشترین ضربه رو به کشور میزنه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین