پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۲۳۶۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد و مشاور رهبری در امور بین‌الملل در دیدار با وزیر علوم افغانستان گفت: استفاده از امکانات علمی دو کشور می‌تواند به تفاهم بیشتر دو ملت که سابقه طولانی همکاری دارند، کمک کند.

شعار سال: رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد در جریان دیدار با وزیر علوم افغانستان به بیان توضیحاتی درباره روابط ایران و افغانستان پرداخت.

علی اکبر ولایتی در دیدار با وزیر علوم افغانستان اظهارکرد: یکی از ماموریت‌های دانشگاه آزاد تاسیس شعبه‌های این دانشگاه در کشورهای همجوار است و از چند سال پیش هم در کابل هم شعبه‌ای در دانشگاه آزاد مشغول فعالیت شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این تعداد زیادی از برادران و خواهران افغانستان در مدارس و دانشگاه‌های ما تحصیل می‌کنند. حدود 15 هزار نفر از شهروندان افغانستان از دانشگاه‌های ایران فارغ‌التحصیل شده‌اند و بیش از 10 هزار نفر نیز در حال تحصیل هستند.

ایران و افغانستان دارای زبان و تاریخ مشترکی هستند

علی اکبر ولایتی با بیان اینکه دو کشور ایران و افغانستان علاوه بر همسایگی دارای زبان و تاریخ مشترکی هستند، گفت: از جمله مبارزات افغانستان علیه بیگانگان، ایران پذیرای مهاجرین بوده و آموزش‌های مشترک و استفاده از امکانات دو کشور در سطح آموزش عالی به تفاهم بیشتر دو ملت کمک می‌کند.

علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل

نجیب‌الله خواجه‌عمری وزیر علوم افغانستان نیز در این دیدار به گسترش و بهبود روابط دانشگاه‌های ایران و افغانستان، بویژه دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: امیدوارم همکاری‌های دو کشور دوام داشته و تحصیلات عالیه افغانستان با همکاری‌های خوبی که وجود دارد در جهت ارتقاء و بهبود کیفیت پیش برود.

وی همچنین بیان کرد: بدون شک همکاری‌های فرهنگی دو کشور از سالیان گذشته وجود داشته، بویژه در بخش تحصیلات و آموزش عالی مردم ایران به ما حسن نیت نشان داده و همکاری کرده‌اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری موج، تاریخ انتشار 2 اردیبهشت 97 ، کد مطلب: 224670، www.mojnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
0
0
این طرح دانشگاخه ازاد میتونه فرهنگ ایرانی اسلامیو فرهنگ مقاومت رو در کشور های همسایه ترویج کنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین