پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۲۱۶۰
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
هفته دوم اردیبهشت‌ ماه که به عنوان هفته معلم گرامی داشته می‌شود در دانشگاه‌ها نیز حال و هوای خاصی داشت به طوری که در هفته گذشته سرآمدان آموزشی کشور مورد تقدیر قرار گرفتند.

شعار سال: فعالیت سازمان سنجش در هفته گذشته بیشتر شده بود به طوریکه هفته گذشته برخی در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرده بودند و به دنبال سوالات و کلید سوالات آزمون بودند و برخی دیگر که در آزمون دکتری مجاز شده بودند برای انتخاب رشته اقدام کردند.

مسمومیت دانشجویان در شیراز

مسمومیت حدود 150 دانشجو در دانشکده فنی شهید باهنر شیراز نیز در هفته گذشته مورد توجه قرار گرفت.

سرپرست دانشگاه آزاد معارفه شد

مراسم معارفه علی‌محمد نوریان سرپرست دانشگاه آزاد در هفته گذشته با حضور علی‌اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس این دانشگاه و معاونان، مسئولان و دبیرهای هیأت‌های امنای استانی دانشگاه در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد.

حمید میرزاده رئیس سابق دانشگاه آزاد در این مراسم حضور نداشت.

*ستاد حامیان دانشجویی رئیسی اعلام موجودیت کرد

با انتشار بیانیه‌ای «ستاد دانشجویی حامیان حجت‌الاسلام رئیسی» از سوی بیش از هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشوراعلام موجودیت کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: این روزها مردم و جوانان عزیز کشورمان با مشکلات عدیده‌ای همچون شرایط نامناسب اقتصادی، افزایش فسادهای مالی و اداری،‌ رشد شکاف طبقاتی و نرخ بیکاری و کاهش تولید و همچنین معضلات فرهنگی و اجتماعی دست و پنجه نرم می کنند.

در ادامه تاکید شده است: از این رو نجات کشور از وضعیت موجود و تغییر آن به نفع مردم جهت دست­یابی به کشوری دارای کرامت، نه با جناح بازی­‌ها و دعواهای سیاسی کنونی بلکه با مدیریتی جهادی، و دولتی دلسوز، مردمی و خدمتگزار تحقق می‌یابد که تمام توان خود را برای برطرف ساختن موارد یاد شده به کار بندد و در این مسیر شب از روز نشناسد و خدمت به ملّت را بالاترین موهبت و افتخار برای خود بداند.طبق شناختی که از حجت حجت‌الاسلام والمسلمین سیّدابراهیم رئیسی حاصل نموده‌ایم.

در ادامه آمده است: ما حجت‌الاسلام رئیسی را شخصیتی فراجناحی و توانمند در زمینه تغییر وضع موجود یافته‌ایم و از همین رو پیش از حضور ایشان در عرصه انتخابات طی نامه‌ای با امضای هزاران نفر از دانشجویان این مرز و بوم،‌ خواهان ورود ایشان به فضای انتخابات شدیم و خوشبختانه در کمال سادگی و با نیت خالصانه خود پذیرای دعوت‌های جوانان ودانشجویان شدند و این موجبات خرسندی و خوشنودی فرزندان ایران اسلامی را فراهم آورد و امید به بار نشستن هر چه بیشتر اهداف ارزشمند انقلاب اسلامی و رفع مشکلات مختلف مردم را برای ما زنده کرد.

در پایان آمده است: اینک و در پی لبیک حجت‌الاسلام رئیسی به دعوت اقشار مختلف مردم از جمله دانشجویان،‌ وظیفه شرعی، اخلاقی و ملّی خویش را در همراهی ایشان یافته­‌ایم و بر این اساس، موجودیّت ستادی خودجوش و متشکل از هزاران دانشجوی فرهیخته از اقصی نقاط کشور را تحت عنوان «ستاد دانشجویی حامیان حجت الاسلام رئیسی» اعلام می‌کنیم و در جهت دست­یابی به «ایرانی با کرامت» تمام تلاش خود را به کار می­‌بندیم.

انتصابات آموزش عالی

علی‌محمد نوریان سرپرست موقت دانشگاه آزاد اسلامی صالح اسکندری را به عنوان مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه‌های دانشگاه آزاد منصوب کرد.

علی‌محمد نوریان سرپرست دانشگاه آزاد در حکمی سیدرضا سیدعلیخانی را به عنوان سرپرست مرکز حراست این دانشگاه منصوب کرد.

نوریان همچنین در احکام جداگانه‌ای علیرضا منادی را به عنوان معاون امور مجلس و مرتضی موسی‌خانی را به عنوان سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد منصوب کرد.

نوریان در احکام جداگانه علی‌اصغر تروهید را نیز به عنوان رئیس مرکز حوزه ریاست دانشگاه آزاد و علیرضا رهایی را به عنوان مشاور رئیس دانشگاه در امور اقتصاد دانش‌بنیان منصوب کرد.

همچنین ملانظری سرپرست دانشگاه الزهرا(س) در حکمی علی رحمانی عضو هیأت علمی گروه حسابداری دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی را به سمت معاون اداری و مالی دانشگاه منصوب کرد.

قرار است تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد زیرمجموعه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه قرار بگیرند و بر این اساس نمازی مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد از این سمت برکنار می‌شود.

مراسم تودیع و معارفه مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ برگزار شد.

بر این اساس، هادی قاسمی به عنوان مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ جایگزین احسان یاوری شد.

سرآمدان آموزش کشور تجلیل شدند

دومین همایش ملی اموزش عالی با حضور محمد فرهادی وزیر علوم، دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش، داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم و جمعی از مسئولان حوزه آموزش کشور در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.

در این همایش از سرآمدان آموزشی وزارت علوم، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش و فرهنگستان علوم تقدیر شد.

در میان سرآمدان آموزشی نام مرحوم صادق آیینه‌وند، مرحوم علی شریعتمداری و مرحوم غلامحسین شکوهی نیز عنوان شد.

سامانه عرضه و تقاضای پژوهش رونمایی شد

سامانه «عرضه و تقاضای پژوهش» (ساعت) با حضور محمد فرهادی وزیر علوم در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران رونمایی شد.

*سند ملی راهبردی صنعت چاپ افزایشی رونمایی شد

با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، در سالن اجلاس سران «سند ملی راهبردی صنعت چاپ افزایشی» رونمایی شد.

همچنین نخستین نمایشگاه چاپ سه بعدی و مسابقه بهترین چاپگرهای سه بعدی ایرانی نیز افتتاح شد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1396، کد مطلب : 13960215000170: www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین