پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۷۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶
این روزها که همه اطلاعات در دنیای مجازی در هم تنیده شده و باید برای انجام کارهای ضروری و غیرضروری خود اعم از کارهای بانکی، ارسال پیام و غیره از اینترنت، اپلیکیشن و حساب‌های کاربری متعدد خود در فضای مجازی استفاده کنیم، آگاهی از اینکه چگونه از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی خود محافظت کنیم و امنیت سایبری حساب‌های کاربری خود را افزایش دهیم، به کاربران کمک به سزایی خواهد کرد.
شعارسال: این روزها که همه اطلاعات در دنیای مجازی در هم تنیده شده و باید برای انجام کارهای ضروری و غیرضروری خود اعم از کارهای بانکی، ارسال پیام و غیره از اینترنت، اپلیکیشن و حساب‌های کاربری متعدد خود در فضای مجازی استفاده کنیم، آگاهی از اینکه چگونه از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی خود محافظت کنیم و امنیت سایبری حساب‌های کاربری خود را افزایش دهیم، به کاربران کمک به سزایی خواهد کرد.

 بسیاری از متخصصان و کارشناسان فناوری و اطلاعات که در حوزه امنیت سایبری فعالیت می‌کنند، بر این باورند که موارد زیر می‌تواند نقش پررنگی در افزایش امنیت سایبری دستگاههای مورد استفاده کاربران ایفا کند. این گزارش به مرور و بررسی مختصری بر مجموعه اقداماتی که باید در راستای افزایش امنیت و محافظت از حریم شخصی خود انجام شود، می‌پردازد.

۱. عدم استفاده از اینترنت بی‌سیم وای فای رایگان همگانی

یکی از خدمات شهری رایگان که در شهرهای بزرگ جهان وجود دارد، ارائه سرویس اینترنت همگانی، رایگان و باز است که به عقیده بسیاری از منتقدان، از مهم‌ترین راه‌های نفوذ هکرها و دسترسی مجرمان سایبری به اطلاعات شخصی ذخیره شده در رایانه و گوشی هوشمند کاربران به شمار می‌آید. بهترین راهکاری که همواره پیشنهاد می‌شود، آن است که تنها به شبکه‌های اینترنت بی‌سیم وای فای معتبر در خانه و سرکار خود متصل شوید و یا در صورت لزوم، از اینترنت دیتای تلفن همراه استفاده کنید.

۲. استفاده از گذرواژه‌های امن

یکی دیگر از بهترین راه‌ها برای افزایش امنیت حساب‌های کاربری متعدد در فضای مجازی همواره انتخاب یک گذرواژه و رمز عبور ایمن است که تا حد زیادی راه را برای نفوذ هکرها دشوار می کند.

متخصصان امنیت سایبری به کاربران پیشنهاد می‌کنند که از کلمات قابل حدس زدن همچون نام، نام خانوادگی، سال و تاریخ تولد، نام همسر و غیره اکیدا خودداری کنند و در صورتی که می‌خواهند از این کلمات، عبارات و اعداد استفاده کنند، باید در میان آن از حروف اختصاری و نشانه‌گذاری استفاده کنند.

۳. استفاده از سیستم ورود دو مرحله‌ای

برخی از اپلیکیشن‌ها، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها از سیستم ورود دو مرحله‌ای (Two-step Verification) بهره‌مند هستند که کاربران بهتر است به منظور افزایش امنیت سایبری حساب کاربری خود از آن استفاده کنند.

۴. استفاده از درگاه‌های امن برای پرداخت و انتقال پول

کاربران باید به منظور حفاظت از اطلاعات شخصی و مالی خود از درگاه‌های ایمنی که بانک‌ها و سایت‌های انتقال پول برای کاربرانشان تعبیه کرده‌اند، استفاده کنند.

۵. توجه به امن بودن وب سایت موردنظر

گوگل در مرورگر اینترنتی گوگل کروم برای آنکه به کاربرانش درباره امنیت وب سایت موردنظرشان اطمینان بدهد، در ابتدای آدرس وب سایت از عبارت Https با پسوند S (حرف نخست کلمه secure) استفاده می‌کند و درصورتی که وب سایت از نظر گوگل امن و معتبر نباشد، از این کلمه در ابتدای عبارت Http استفاده نمی‌کند. بدون شک، توجه به این کلمات و عبارات در ابتدای آدرس وب سایت مربوطه می‌تواند تا حد زیادی شما را از ورود به سایت‌های نامعتبر و جعلی دور کند.

۶. بررسی زودهنگام اطلاعات مالی و حساب‌های بانکی خود

یکی از کارهایی که موجب می‌شود کاربران خیلی زود از سرقت اطلاعات مالی و حساب‌های بانکی خود مطلع شوند و درصورت لزوم اقدامات لازم را برای جلوگیری از اتفاق‌های بدتر، انجام دهند، آن است که زود به زود فهرستی از پرداخت‌ها، انتقال‌های پولی و برداشت‌های مالی از حساب و کارت‌های اعتباری خود تهیه کنند و درصورت وجود هرگونه برداشت یا واریز مشکوک، به بانک مربوطه مراجعه کرده و اقدام به سوزاندن کارت اعتباری یا بازرسی دقیق حساب از سوی بانک کنند.

۷. عدم تحویل اطلاعات شخصی به افراد ناشناس

بنابر اعلام پلیس جهانی، بسیاری از کلاهبرداری‌ها با اجازه خود کاربر قربانی صورت می‌پذیرد، بدین صورت که افراد ناشناس و هکرها با تماس گرفتن یا ایمیل زدن به قربانیان، از آن‌ها به دلایلی گذرواژه حساب‌های کاربری یا کارت‌های اعتباری‌شان را دریافت می‌کنند و اطلاعات شخصی آن‌ها را به سرقت می‌برند.

۸. پرهیز از دانلود و نصب اپلیکیشن‌های ناشناس و نامعتبر

بسیاری از بدافزارهای خطرناک تحت پوشش اپلیکیشن‌های متعددی که در وب سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین همچون پلی استور و اپ استور وجود دارند، به دستگاه الکترونیکی، رایانه و گوشی هوشمند کاربران نفوذ می‌یابند و برای هکرها امکان دسترسی به اطلاعات شخصی آنها را فراهم می آورند.

۹. باز نکردن لینک‌های ناشناس و تبلیغات وب سایت‌های نامعتبر

بسیاری از هکرها از احتمال کلیک کردن و باز کردن لینک و تبلیغات آلوده به بدافزار توسط کاربران سوءاستفاده می‌کنند تا به اطلاعات مورد نظر آن‌ها دسترسی یابند.

به گفته بسیاری از متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری، در صورتی که کاربران موارد فوق را رعایت کنند، تا حد بسیار زیادی از نفوذ هکرها و مجرمان سایبری و همچنین افشای اطلاعات خصوصی شات در فضای مجازی جلوگیری خواهند کرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری  تحلیلی تیک ، تاریخ انتشار:3 اردیبهشت 97، کدخبر:  212605،www.tik.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
0
0
این اطلاعات بسیار کار امد در زندگی اینترنتی امروزه است
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین