پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵
مدیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ملکشاهی گفت: آثار طبیعی و گردشگری بسیار زیبای آبشار اما و غار آقامیر در این شهرستان در فهرست میراث طبیعی کشور ثبت شدند.آبشار زیبا اما به شماره 237 در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسیده است، طول این آبشار 297 متر است که در تمامی فصول سال دارای چشم اندازی زیبا برای بازدید گردشگران و طبیعت دوستان است. عینی همچنین در خصوص غار آقامیر تاکید کرد: این غار نیز مربوط به دوره سوم زمین شناسی است که در دامنه ارتفاعات کبیرکوه و در حوزه شهرستان ملکشاهی قرار دارد. این اثر به شماره 238 در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسیده است .
شعارسال: حجت اله عینی: بیش از 90 درصد مساحت شهرستان ملکشاهی را عرصه منابع طبیعی از جمله کوهستان ها و جنگل ها و دره ها تشکیل داده و دارای مناظر بکر و زیبایی طبیعی و گردشگری است.

عینی افزود: از جمله شاخص ترین آثار طبیعی و گردشگری شهرستان آبشار اما و غار آقامیر است که هر دو در فهرست آثار ارزشمند میراث طبیعی کشور ثبت شده اند.
وی یادآور شد: آبشار زیبا اما به شماره 237 در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسیده است، طول این آبشار 297 متر است که در تمامی فصول سال دارای چشم اندازی زیبا برای بازدید گردشگران و طبیعت دوستان است.
عینی همچنین در خصوص غار آقامیر تاکید کرد: این غار نیز مربوط به دوره سوم زمین شناسی است که در دامنه ارتفاعات کبیرکوه و در حوزه شهرستان ملکشاهی قرار دارد.
وی افزود: این اثر در ارتفاع 2 هزار و 362 متری از سطح دریا قرار دارد و دارای حوضچه های آب و نیز ستون های آهکی است که از اتصال استالاکمیت ها و استالاکتیت ها بوجود آمده، طول این غار 230 متر و در ورودی غار تالار اول با طول 30 متر واقع شده است.
مدیر میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری ملکشاهی با بیان اینکه این اثر به شماره 238 در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسیده است، گفت: طبیعت زیبای اطراف این اثر، مکان مناسبی برای گردش و بازدید طبیعت بازدیدکنندگان است.
حجت اله عینی از دیگر اثار زیبای طبیعی شهرستان ملکشاهی را تالاب سیاب درویش برشمرد و گفت: این تالاب در جنوب غربی شهرستان ملکشاهی واقع شده است و مساحت آن حدود چهار هکتار و ارتفاع آن 2 هزار و 740 متر از سطح دریاهای آزاد است.
از جمله آثار تاریخی و گردشگری ملکشاهی نیز می توان به کوشک قینفر مربوط به دوره ساسانیان ،کتیبه آشوری مربوط به دوران ایلام باستان و قلعه جوق مربوط به دوره سلجوقیان نام برد .
شهرستان 25 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری مرکز استان قرار گرفته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ شنبه 22 اسفند 1394، کد مطلب: 81999973، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شوان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
0
0
خیلی ممنون هستیم . سپاس از زحمات مسئولان مربوطه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین