پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۹۳۶
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
نماینده دادستان در قرائت کیفرخواست گفت: در گزارشات وزارت اطلاعات آمده است که از این فرد اقلام تروریستی فراوانی کشف شده است که از جمله آن می‌توان به ۴ قبضه کلاشینکف، جلیقه انتحاری، گوشی تجهیز شده برای انفجار، خشاب، دوربین دید در شب، مواد شیمیایی پیشتاز، ۵۰ متر فیتیله، ۵۰ عدد چاشنی الکترونیکی، تایمر، کیت انفجاری، کشف شده است.

شعارسال: فرارو نوشت: در اولین جلسه محاکمه متهمان حملات تهران نماینده دادستان با استناد به اعترافات هشت متهم حاضر گفت که آن‌ها از قصد تروریست‌ها برای انجام حملات تهران آگاه بوده و با آن‌ها برای تهیه سلاح، مخفی شدن و جابجایی همکاری کرده‌اند.

همچنین نماینده دادستان با استناد به اعترافات گفته است که چند نفر از این متهمان با داعش "بیعت" کرده بودند، که این به معنی "بغی"و مستوجب اعدام است.

نماینده دادستان می‌گوید "تیم عملیاتی" چهار نفره حملات تروریستی تهران اواخر بهمن ۱۳۹۵ از عراق به ایران رفتند و "تیم پشتیبانی" آن‌ها را در شهر‌های استان کرمانشاه اسکان داد.

بر این مبنا، سه نفر از کسانی که از عراق به ایران رفتند، به همراه دو نفری که در ایران جذب گروه شدند، یک روز قبل از حملات راهی تهران می‌شوند.

اتهام یکی از عوامل این گروه تروریستی این است که پس از خروج از ایران در سال ۱۳۹۴، در سال ۱۳۹۶ با کمربند انتحاری به ایران بازگشته و بنا بوده پس از حملات تهران، حملات دیگری را ترتیب بدهد.

دو نفر از اعضای خانواده‌های شهدای حملات تهران و یکی از کارمندان مجلس شواری اسلامی پس از پایان صحبت‌های نماینده دادستان و به دعوت قاضی صلواتی، صحبت کردند و خواهان شدیدترین مجازات ممکن برای عوامل گروه داعش شدند.

مشروح دادگاه را به نقل از سایت قوه قضاییه می‌خوانیم:

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات عوامل گروهک تروریستی داعش در حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی و با حضور مستشاران موکلین و نماینده دادستان به صورت علنی برگزار شد.

قاضی صلواتی در ابتدای این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات تروریستی مجلس و حرم امام و خیرمقدم به خانواده شهدای این حادثه و نیز تبریک ایام شعبانیه مفادی از آیین دادرسی کیفری مبنی بر عدم درج نام و مشخصات متهمین و عدم اخلال در نظم جلسه را قرائت کرد.

پس از قرائت موادی از آیین دادرسی کیفری توسط قاضی صلواتی ریاست دادگاه از نماینده دادستان خواست در جایگاه حاضر شده و به قرائت کیفرخواست متهمین بپردازد.

نماینده دادستان با حضور در جایگاه به قرائت کیفرخواست ۸ نفر از متهمین این حادثه پرداخت و گفت: در جلسه امروز کیفرخواست ۸ نفر از این متهمین قرائت می‌شود که متهم اول به اتهام بغی به علت حضور در گروهک تروریستی داعش و ورود غیرمجاز به کشور، قاچاق مهمات و اسلحه جنگی، جعل سند و شناسنامه، حمل و نگهداری سلاح جنگی، حمل و نگهداری گاز اشک‌آور در تاریخ ۲۰/۳/۹۶ بازداشت شده است.

وی گفت: متهم دوم به اتهام معاونت در افساد فی‌الارض و حمل و نگهداری سلاح جنگی سبک و سنگین در ۱۹/۳/۹۶ بازداشت شده است. متهم سوم به اتهام معاونت در افساد فی‌الارض مستوجب اعدام، جعل شناسنامه، خرید، حمل و نگهداری اسلحه، نفر چهارم به اتهام افساد فی‌الارض، نفر پنجم به اتهام بغی به علت عضویت در گروهک تکفیری داعش، نفر ششم به اتهام معاونت افساد فی‌الارض مستوجب اعدام، خرید و حمل سلاح جنگی، نفر هفتم به اتهام معاونت در افساد فی‌الارض تهیه و حمل و نگهداری سلاح جنگی، استفاده از سند مجعول و نفر هشتم به اتهام افساد فی‌الارض مستوجب اعدام، تهیه حمل و نگهداری سلاح جنگی سبک و سنگین، مخفی کردن متهمین و اسکان تیم ترور برای آن‌ها کیفرخواست صادر شده است.

نماینده دادستان افزود: در اواخر بهمن سال ۹۵ یک تیم عملیاتی ترور با یک ترکیب ۴ نفره و به‌صورت سازماندهی شده از کشور عراق به سمت کرمانشاه عزیمت می‌کنند. با ورود این افراد این تیم پشتیبانی به سمت مرز‌ها رفته و آن‌ها را در شهر‌های استان کرمانشاه اسکان می‌دهند و در مدت ۷۴ روز اسکان این افراد با ارتباط‌گیری با عوامل خود سعی کردند هسته سازی و یارگیری کنند. در تاریخ ۱۶/۳/۹۶ دو نفر از افراد جذب شده از ایران به همراه ۳ نفر از افراد وارد شده به ایران با یک خودروی پراید عازم تهران شده که در تاریخ ۱۷/۳/۹۶ اقدام به عملیات ترور می‌کنند که نهایتاً منجر به شهادت ۱۸ نفر و مجروح شدن ۴۰ نفر می‌شوند.

وی در ادامه به قرائت کیفرخواست هریک از متهمین به‌صورت جداگانه پرداخت و گفت: س. یکی از این متهمین است که در سال ۹۴ از کشور خارج شده و به داعش ملحق شده است.

وی در سال ۹۶ به همراه تیم تروریستی به‌صورت غیرمجاز و با کمربند انفجاری به کشور وارد می‌شود و با یک شناسنامه جعلی در یک خانه اجاره‌ای مستقر می‌شود. براساس گزارشات علت عدم همراهی این فرد با تیم عملیاتی به تهران ادامه فعالیت‌ها برای سایر اقدامات بوده است.

وی اظهار کرد: از این متهم سلاح کمری، ۱۴۰ عدد فشنگ، چندین عدد گوشی، مقادیری دلار، دینار، پول نقد ایرانی، لب‌تاب، دوربین عکاسی، خشاب اسلحه، کمربند انفجاری، اسپری گاز اشک‌آور و شناسنامه جعلی کشف شده است.

نماینده دادستان ادامه داد: نامبرده تا مدت زمانی گرایشات تکفیری داشته و با آن‌ها پایبند بوده است و در جذب افراد دیگری به این اعضا نقش موثری داشته است. متهم در سال ۹۱ به گروهک پیوسته و جزو این گروهک بوده است.

وی گفت: براساس مستندات، اقاریر و گزارشات اتهام بغی به علت عضویت در داعش، قاچاق اسلحه، نگهداری اسلحه، ورود غیرمجاز به کشور، جعل سند برای این متهم محرز است. این فرد برادر یکی دیگر از متهمین همین گروه بوده که برادرش در تهران معدوم شده و از قدیمیان یک گروهک تکفیری است. این متهم قبل از ورود تیم تروریستی به ایران کار‌های مقدماتی برای حضور آن‌ها را در ایران انجام می‌داده است.

براساس اقاریر وی و دیگر متهمین از وی خواسته شده است که برای ورود تیم عملیاتی مرز‌ها را مورد تحقیق و شناسایی قرار دهد گروه تروریستی پس از ورود به ایران ۴۰ روز توسط این متهم در شهر‌هایی از کرمانشاه اسکان داده می‌شوند. این متهم پس از اسکان اعضا اسلحه و پوکه‌های آن‌ها را در کشور مخفی می‌کند و حمایت‌های خود را از این افراد با تهیه اسلحه و فشنگ در ایران ادامه می‌دهد. او حتی یکی از اعضای داعش را از شهر دیگری به شهر دیگری منتقل کرده است.

وی بیان داشت: این متهم آگاهانه و عالمانه و با اعتمادسازی برای عملیات تروریستی دستورات امیر تیم را به‌صورت دقیق انجام داده است. چون می‌دانسته که برادر او عضو داعش شده و قصد خرابکاری دارند. متهم در بخشی از وصیتنامه خود اینگونه نوشته است که یکی از متهمین به من گفت که می‌خواهیم در ایران کار‌هایی انجام دهیم و من قبول کردم که به آن‌ها کمک کنم.

در دادگاه

وی در وصیت‌نامه خود نوشته است من دو سال تحت تأثیر افکار داعش بودم و با توجه به این موضوع تصمیم گرفتم به این افراد کمک کرده و توپ و فشنگ‌های زیادی برای آن‌ها تهیه کردم. به علت همکاری‌های زیاد این فرد با گروه داعش اتهام معاونت در افسادفی‌الارض که مستوجب اعدام است برای این فرد محرز است. البته همکاری او با این گروهک به نحوی بوده است که حتی اتهام بغی هم در مورد این فرد ممکن است.

نماینده دادستان در ادامه به قرائت کیفرخواست نفر دوم پرداخت و گفت: ر. ب. یکی از این متهمین است که از بدو ورود تیم تروریستی همکاری با آن‌ها را آغاز کرده و اقدامات موثری برای آن‌ها انجام داده است. تهیه مدارک جعلی، جابجایی پول، تهیه مکان استقرار، جابجایی محموله انفجاری، تهیه ۴ قبضه کلاشینکف و هسته‌سازی بخشی از اقدامات این متهم بوده است همچنین تهیه مواد پیش‌ساز حضور در جلسات هماهنگی و قرار‌های کاری، خرید و تهیه مایحتاج اعضای تیم و شناسایی مسیر و البته اسکورت تیم عملیاتی تا تهران از دیگر فعالیت‌های موثر این فرد بوده است.

این متهم در برخی شهر‌های استان کرماشاه از نفوذ بالا برخوردار بوده و به همین سبب توانسته است با بهره‌گیری از این ویژگی کاریزماتیک خود به تیم تروریستی کمک‌های موثری برساند. در اعترافات این متهم آمده است که می‌گوید من همان زمانی که این تیم وارد ایران شده‌اند فهمیدم که جلیقه انتحاری بسته‌اند و وقتی علت این کار را از تیم تروریستی وارد شده سوال کردم گفتند که ما این کار را کرده‌ایم تا اگر گرفتارشدیم خود را از بین ببریم.

این مقام قضایی افزود: وی در اعترافات خود گفته است که ۴ قبضه کلاشینکف برای این افراد تهیه کرده‌ام. س. م. درباره این متهم در اعترافات خود گفته است این متهم فعالیت‌های خوبی را برای کار تشکیلاتی داشته است؛ و متهم دیگر نیز درباره این متهم گفته است که من توانسته بودم از ر. ب. کلی اسلحه و فشنگ تهیه کنم.

نماینده دادستان در قرائت کیفرخواست این متهم گفت: در گزارشات وزارت اطلاعات آمده است که از این فرد اقلام تروریستی فراوانی کشف شده است که از جمله آن می‌توان به ۴ قبضه کلاشینکف، جلیقه انتحاری، گوشی تجهیز شده برای انفجار، خشاب، دوربین دید در شب، مواد شیمیایی پیشتاز، ۵۰ متر فیتیله، ۵۰ عدد چاشنی الکترونیکی، تایمر، کیت انفجاری، کشف شده است.

وی تصری کرد: یکی از متهمین در اعترافات خود گفته است که ر. ب. به من گفته است که برای من اسلحه و مهمات تهیه کن که من هر میل را ۱۵۰۰ و یا نارنجک را ۱۰۰۰ تومان از تو می‌خرم و من هر شب پول آن را به تو می‌دهم.

نماینده دادستان اظهار کرد: نامبرده در مخفی کردن تجهیزات با متهمین مشارکت فعال داشته است و مساعدت‌های این فرد آگاهانه و با شناخت اهداف گروه بوده است. وی اعضای تیم تروریستی را کامل می‌شناخته و می‌دانسته که این افراد به داعش پیوسته‌اند.

نماینده دادستان تهران گفت: اقدامات این متهم مصداق افساد فی‌الارض بوده و با توجه به محتویات پرونده و اقاریر و سابقه سوء وی انتساب معاونت در افساد فی‌الارض مستوجب اعدام و جعل سند و خرید و حمل و نگهداری سلاح برای وی محرز است؛ که البته همکاری‌های او به نحوی است که می‌توان او را عضو داعش و باغی دانست.

نماینده دادستان تهران در قرائت کیفرخواست نفر چهارم این پرونده گفت: براساس گزارشات این متهم از عناصر با سابقه و با گرایشات مذهبی تندرو بوده است و از طریق عضوگیری برای گروهک داعش اقدامات موثری در این زمینه داشته است.

نماینده دادستان تهران گفت: وی قبل از ورود تیم تروریستی به ایران با آن‌ها آشنا بوده و می‌دانسته است که آن‌ها عضو داعش شده‌اند.

این متهم در اعترافات خود می‌گوید که من با دو نفر از آن‌ها در دوران تحصیل دینی اشنا بوده‌ام و آن‌ها مرا جذب داعش کردند و می‌گفتند که تفکر داعش تفکر درستی است و من زمانی که از آن‌ها سوال می‌کردم که چرا سر مردم را می‌برند با بهره گیری از تفکراتشان من را قانع می‌کردند.

این فرد در اعترافات خود گفته است که ق. بعد از ورود به ایران توسط یک نامه رمزی م. م. را به همکاری دعوت کرده است و ق. به حدی با م. ارتباطش خوب بوده است که او را از قصد تروریستی خود مطلع کرده. لکن متهم می‌گوید که من قصد ازدواج دارم و ق. از او می‌خواهد که آدم‌های دیگری را به تیم معرفی کند که نهایتاٌ م. م. متهم دیگر پرونده یعنی س. را به ق. معرفی می‌کند.

نماینده دادستان تهران ادامه داد: این متهم در خصوص بیعت با داعش اظهار می‌کند که من حدود ۲ سال پیش با افکار این گروهک آشنا شده‌ام. در یک شب یکی از دوستانم به من گفت که هرکس باید یک بار در عمرش بیعت داشته باشد و من در همانجا با دوستم دست دادم و به نوعی با داعش بیعت کردم.

نماینده دادستان تهران اظهار کرد: این متهم در جذب افراد به تیم تروریستی متهم است و با بیعت با داعش با علم و آگاهی با این تیم تروریستی همکاری کرده است.

نماینده دادستان در ادامه به قرائت کیفرخواست س. ع. نفر پنجم پرونده پرداخت و گفت: براساس گزارشات وزارت اطلاعات این فرد ۴ سال است که فعالیت شبکه‌ای با تیم تروریستی داشته و ضمن حضور در جلسات و هماهنگی آن‌ها برای گروهک داعش تبلیغات جذب افراد را انجام می‌داده است.

این متهم اعتقاد به تفکر تکفیری داشته و با رابطه با افراد دیگر عقیده‌اش نسبت به داعش راسخ‌تر شده است.

این فرد در سال ۹۲ با داعش بیعت می‌کند و در اعترافات خود می‌گوید که در سال ۹۲ از طریق س. ص. با داعش بیعت کردم.

این متهم قبل از دستگیری به حقانیت داعش اعتقاد داشته و می‌گوید وقتی که س. به من گفت که قصد انجام عملیات تروریستی داریم از آن‌ها پرسیدم که چگونه می‌خواهید این کار را انجام دهید که وی می‌گوید با سلاح و کمربند انتحاری می‌خواهیم در تهران عملیات کنیم.

این متهم در اعترافات خود می‌گوید: س. با توضیح چگونگی عملیات تروریستی از من می‌پرسد که آیا تو هم می‌خواهی با ما همکاری کنی که من جواب ندادم.

نماینده دادستان گفت: از آنجا که این متهم در بیعت با داعش بوده است وی بغی است.

نماینده دادستان تهران در قرائت کیفرخواست متهم ششم پرونده گفت: الف. از جمله هواداران داعش بوده است که همکاری موثری با تیم تروریستی از لحظه ورود داشته است به‌طوریکه تیم تروریستی را با خودروی شخصی به سر پل ذهاب برده و اسکان داده است.

این متهم اسلحه تیم تروریستی را در باغی که در آن کار می‌کرده و در یک بشکه پلاستیکی دپو کرده است و در زمان عملیات این اسلحه‌ها را در اختیار تیم تروریستی قرار داده است.

این متهم در اعترافات خود گفته که من برای این تیم تروریستی ۱۳ عدد نارنجک خریداری کردم و به ق. تحویل دادم. من طرفدار داعش بوده و از طریق الف. متهم دیگر پرونده با گروه آشنا شده بودم.

نماینده دادستان تهران در رابطه با کیفرخواست این متهم گفت: از آنجا که این فرد از افکار و اقدامات این تیم تروریستی آگاهی داشته و عالمانه با آن‌ها همکاری و اقدام به خرید و حمل و نگهداری و اخفای سلاح کرده است معاونت در افساد فی‌الارض و خرید اسلحه برای وی محرز است.

نماینده دادستان تهران در خصوص متهم هفتم این پرونده گفت: خ. حسب گزارشات کسب شده از عناصر القاعده بوده و در جریان افکار این گروه بوده است.

این متهم پس از ملاقات با سرکرده گروه اعلام همکاری می‌کند و نهایتاً امیر تیم به او یک گوشی برای ارتباط‌گیری می‌دهد.

در ادامه این متهم با اطلاع از قصد این تیم تروریستی منزل یکی از بستگان خود را به مدت یک هفته در اختیار این تیم قرار می‌دهد و با توجه به شناخت وی از مرز‌ها و مناطق جغرافیایی جابجایی افراد به این متهم محول شده بود.

این متهم به همراه س. متهم دیگر پرونده با جعل شناسنامه یک باب منزل مسکونی را برای این افراد اجاره می‌کند که نهایتاً این منزل محل جلسات و بیعت و اعزام افراد به تهران می‌شود.

خ. پس از اجاره منزل افراد را به شهر دیگری از کرمانشاه برده و سپس اسلحه و مهمات را به آن‌ها می‌رساند.

در بخشی از اعترافات این متهم آمده است که من از ماهیت این تیم تروریستی مطلع بودم و در روز ۴ یا ۵ رمضان توسط ر. مطلع شدم که می‌خواهند در تهران عملیات کنند.

وی در اعترافات خود اینگونه اظهار می‌کند که من یک شب در منزل بودم که ر. به منزل ما مراجعه کرده و به من یک کیسه برنج داد که فهمیدم حاوی گلوله و فشنگ است که در کیسه جاساز شده است.

وی در اعترافات خود بیان کرده است که یکی از متهمین از من می‌خواهد که افراد دیگر را برای پیوستن به تیم ترور به آن‌ها معرفی کنم که من به او گفتم نفراتی را می‌شناسم که تفکر همسان دارند، اما احتمالا با شما همکاری نمی‌کنند.

نماینده دادستان تهران گفت: متهم اظهار کرده است که ر. به من مأموریت داد که مقادیر زیادی ساچمه بخرم که این موضوع نشان‌دهنده اطمینان زیاد اعضای گروه به این فرد است.

نماینده دادستان تهران گفت: این متهم در پاسخ به سوال بازپرس پرونده که آیا از ماهیت اقدام این تیم اطلاع داشته‌اید یا نه گفته است بله من می‌دانستم که این‌ها می‌خواهند عملیات تروریستی انجام دهند.

ع. ب. متهم هشتم امروز این پرونده بود که نماینده دادستان به قرائت کیفرخواست وی پرداخت و گفت: این فرد با نام مستعار فریدون در همکاری با این تیم تروریستی بوده و برادر یکی از متهمین اصلی این پرونده است.

تهیه سلاح و مهمات جنگی، اسکان اعضا به مدت سی روز، تهیه مایحتاج زندگی، معرفی افراد دیگر برای انتقال محموله‌های جنگی، تسهیل ملاقات‌ها، نگهداری اسلحه و فشنگ و نیز نگهداری منابع مالی از جمله اقدامات این فرد در این راستا بوده است.

براساس گزارشات وزارت اطلاعات این فرد ۲۰ هزار دلار از امیر تیم دریافت کرده که ۱۵ هزار دلار آن کشف شده است.

وی در اعترافات خود به بازپرس اینگونه گفته است که م. به من یک دسته دلار داد و به من گفت که تو این‌ها را برای من نگه دار تا بگویم بعدا به فلانی بدهی که این امر نشان‌دهنده اطمینان بالای اعضای تیم به این فرد بوده است.

امیر تیم با او مداوم در ارتباط بوده و با توجه به حضور این متهم در یکی از روستا‌های مرزی از او درخواست می‌َشود که در شناسایی معابر به این تیم تروریستی کمک کند.

ع. ضمن اجابت خواسته‌های این تیم تروریستی یک نفر دیگر را به این تیم معرفی می‌کند.

نام برده در مخفی کردن اسلحه‌ها و مهمات با تیم تروریستی مشارکت داشته است.

نماینده دادستان تهران به قرائت بخشی از اعترافات این متهم پرداخت و گفت: من در حال دامداری در اطراف مرز و محل سکونتم بودم که دیدم ۴ نفر یا ۵ نفر از کوه به سمت من می‌ایند در حالیکه برادرم ر. با آن‌ها بود. برادرم به من گفت که این‌ها دوستان من هستند و آن‌ها را در چادر عشایری خود اسکان بده.

پس از مدتی برادرم به من گفت که برای آن‌ها اسلحه و گوشی تهیه کن که من در ابتدا قبول نکردم حتی آن‌ها به من گفتند که ما چند کوله‌پشتی در آن سوی مرز‌ها داریم که به ازای هرکدام که وارد کنیم به تو ۱ میلیون تومان می‌دهیم.

وی در اعترافات خود گفته است که مدت اسکان این تیم در چادر عشایر من بیش از سی روز بوده است که من فقط ۱۰۰ دلار بابت اسکان آن‌ها دریافت کرده‌ام که آن پول را به مبلغ ۳۷۵ هزار تومان فروختم. همچنین من برای آن‌ها سه گلوله توپ و تعدادی خمپاره ۶۰ تهیه کردم که قیمت حمل هر کلاشینکف ۲۵۰ هزار تومان و قیمت حمل هر نفر به داخل کشور ۳۵۰ هزار تومان بود.

نماینده دادستان تهران ادامه داد: براساس گزارشات، اقاریر و اسناد این متهم با آگاهی کامل به این تیم کمک کرده و اتهام معاونت در افساد فی‌الارض و حمل و نگهداری اسلحه و مخفی کردن اسلحه برای وی محرز است.

نماینده دادستان تهران با قرائت کیفرخواست این ۸ متهم گفت: با توجه به گزارش وزارت اطلاعات و تحقیقات و محتویات پرونده برای نامبردگان اشد مجازات مورد تقاضا است.

وی در پایان بیانات خود گفت: کیفرخواست سایر متهمین در سایر جلسات و با حضور آن‌ها قرائت خواهد شد.

در ادامه قاضی صلواتی گفت: در حال حاضر ۸ نفر از ۲۶ نفر متهمین این پرونده در جلسه حاضر هستند که فعلا به اتهامات این ۸ نفر رسیدگی می‌شود.

در دادگاه

در ادامه قاضی صلواتی رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران از خانواده شهدای مجلس خواست در صورت تمایل در جایگاه حاضر شده و مطالب خود را عنوان کنند.

پس از این موضوع داوود تیموری برادر شهید جواد تیموری در جایگاه حاضرشد و گفت: من از طرف خانواده خودم و خانواده دیگر شهدا از همه دستگاه‌ها به خصوص دستگاه قضایی بابت برگزاری این جلسه محاکمه تشکر می‌کنم.

وی گفت: درخواستی که ما داریم این است که برای این متهمین اشد مجازات درنظر گرفته شود، چون اگر این افراد با تیم تروریستی اصلی همراهی نمی‌کردند این اتفاق صورت نمی‌گرفت.

برادر شهید تیموری گفت: آقای قاضی پدر و مادر من هنوز هم شب‌ها وروز‌ها درحال گریه وزاری هستند. برادر من در حالی به شهادت رسید که زبانش روزه بود.

وی خطاب به متهمین حاضر در جلسه گفت: شما چگونه مسلمانی هستید که به دیگر مسلمانان رحم نمی‌کنید وآن‌ها را می‌کشید آیا مسلمان باید مسلمان را بکشد؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از اینجا می‌خواهیم از مسولان ذی ربط درخواست کنم که مسئله امنیت کشور را جدی بگیرند و با افرادی که این اقدامات را انجام می‌دهند با جدیت برخورد کنند چقدر خانواده‌های ما باید از این اتفاق گریه کنند.

با آن‌هایی که در تهران هم با این متهمین همکاری داشته اند به شدت برخورد شده تا بخشی از مصیبت ما کم شود. برادر شهید تیموری گفت: من از دادگاه تقاضای اشد مجازات را برای این متهمین دارم، چون می‌دانم کسی که می‌تواند این همه کار انجام دهد یعنی کسی است که پشت او محکم است.

در ادامه دختر شهید زارع در جایگاه حاضر شده و گفت: آقای قاضی من هم تقاضای اشد مجازات را برای این متهمین دارم. وی گفت: پدر من جانباز بوده و برای این کشور خونش ریخته شده است و لذا نباید با کوتاهی وسهل انگاری خون او پایمال شود.

در ادامه یوسفی کارمند اداره رفاه مجلس شورای اسلامی در جایگاه حاضر شد و گفت: من به عنوان نماینده‌ای از مجلس شورای اسلامی در جلسه حاضر هستم و به صورت جدی پیگیر کار‌های شهدا خواهم بود.

در پایان قاضی صلواتی با ختم این جلسه عنوان کرد: جلسه بعدی فردا ساعت ۹:۳۰ آغاز خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری فردا نیوز، تاریخ انتشار:9 اردیبهشت97 ، کدخبر: 807357، www.fardanews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین