پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۳۸۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷
پیکارهای وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در ازبکستان در حالی روز دوشنبه هفته جاری با قهرمانی نمایندگان جوان کشورمان به پایان رسید که علاوه بر این موضوع، اولین حضور تاریخی بانوان وزنه بردار در یک میدان بین المللی برای ورزش ایران رقم خورد.

شعارسال: به طور حتم نام «اورگنج» ازبکستان در تاریخ وزنه برداری زنان ایران ثبت خواهد شد، جایی که نخستین تیم وزنه برداری دختران ایران در آن به روی تخته رفت و تاریخ ساز شد.
«پارمیدا محمودیان»، «الناز باجلانی»، «مهدیه کلالی» و «سیده نرگس میرزکی» جدای نتیجه آنان در پیکارهای قهرمانی دختران نوجوان آسیا، در ورزش ایران پرفروغ خواهد بود، همانطور که «لیدا فریمان» به عنوان نخستین پرچمدار کاروان ایران در بازی های المپیک 1996 آتلانتا تاریخ ساز شد و یا «جعفر سلماسی» به عنوان نخستین ورزشکار ایران در رشته وزنه برداری توانست در نخستین حضور المپیکی ایران در سال 1948 لندن، نخستین مدال المپیکی ایران را بگیرد.
چهار دختر وزنه بردار ایران با وجود نداشتن تمرینات حرفه ای و بدنسازی مختص این رشته در ماههای گذشته، در ازبکستان بدون استرس و واهمه از نام حریفان و با تکنیک مثال زدنی به روی تخته رفتند و نخستین رکوردهای این رشته را در ایران به نام خود ثبت کردند تا راه برای سایرین باز شود.
تابوی حضور بانوان وزنه برداری ایران به طور حتم در ازبکستان شکسته شد و شیرزنان ایرانی نشان دادند که در همه رشته ها و با حفظ حجاب و پوشش اسلامی، هیچ محدودیتی برای حضور در میادین ورزشی ندارند و همچون مردان می توانند در این عرصه برای کشورمان مدال آوری کنند.
قهرمانی تیم ملی فوتسال زنان ایران در آسیا، کسب نخستین مدال طلای انفرادی زنان ایران در رشته ووشو در بازی های آسیایی 2010 گوانگجو توسط «خدیجه آزادپور» و همچنین ادامه مدال آوری بانوان در همین رشته توسط خواهران منصوریان و کسب مدال های آسیایی و جهانی توسط بانوان کاراته کار، فینالیست شدن «الهه احمدی» در فینال رشته تیراندازی در بازی های المپیک 2012 لندن و 2016 ریو، کسب مدال طلای پارالمپیک تیراندازی با کمان توسط زهرا نعمتی بخشی از موفقیت های بانوان کشورمان در میادین ورزشی است.
اوج خودباوری زنان ورزشکار کشورمان در این سال ها، کسب مدال برنز «کیمیا علیزاده» به عنوان نخستین بانوی مدال آور المپیکی ایران در مسابقات تکواندو المپیک 2016 ریو بود.
به طور حتم حضور بانوان وزنه بردار ایران در ازبکستان به نوعی، ابراز وجود دختران ایرانی به جهانیان برای مبارزه با پولاد سرد بود و برای رسیدن به موفقیت ها در عرصه آسیایی، جهانی و در نهایت المپیک، کار بسیار دشوار و سختی را پیش رو خواهند داشت و فدراسیون وزنه برداری می بایست در اولین فرصت به فکر یک مربی طراز اول جهانی باشد، تا با داشتن اختیارات کامل، ضمن شناسایی استعدادهای درخشان از نظر رکوردی و به خصوص مقوله بدنسازی، تحولی اساسی در وزنه برداری بانوان ایران ایجاد کند.
بر اساس اعلام فدراسیون بین المللی وزنه برداری، بانوان ایران در بازی های المپیک 2020 توکیو 2 سهمیه دارد. البته این سهمیه ها پس از حضور نمایندگان ایران در رقابت های جهانی و گزینشی المپیک باید کسب شود و به همین دلیل با توجه به کاهش سهمیه مردان نیز به 2 سهمیه، فدراسیون برای کسب سهمیه بانوان و حضور در بازی های المپیک 2020 که می تواند تجربه گرانبهایی برای بانوان وزنه بردار باشد، برنامه ریزی کند، تا قدم های اساسی برای پیشرفت بانوان کشورمان در این رشته مهیا شود.
تیم دختران ایران در نخستین حضور بین المللی خود در عرصه رقابت های بین المللی با کسب 234 امتیاز در رده نهم نوجوانان آسیا قرار گرفت که در بخش انفرادی پارمیدا محمودیان (دسته 58 کیلوگرم) با مجموع 102 کیلوگرم ششم شد، الناز باجلانی (دسته 63 کیلوگرم) با مجموع 143 کیلوگرم در مکان پنجم قرار گرفت، مهدیه کلالی (دسته 69 کیلوگرم) با مجموع 102 کیلوگرم به مقام هشتم رسید و در نهایت سیده نرگس میرزکی (دسته به اضافه 75 کیلوگرم) در مجموع 109 کیلوگرم در مکان هفتم ایستاد.
در رده‌بندی کسب سهمیه المپیک 2018 نوجوانان در آرژانتین، تیم دختران ایران در رده هفتم قرار گرفت و نتوانست سهمیه‌ای بگیرد. 4 تیم اول (ژاپن، چین تایپه، هند و مغولستان) در این رقابتها هر کدام یک سهمیه المپیک گرفتند.
حال باید منتظر باشیم که نام کدام وزنه بردار بانوی ایرانی بر روی نخستین مدال بین المللی پولاد سرد، ضرب خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1397، کدخبر: 82902989، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
این ها نشون دادن دختران مسلمان نه تنها محدود نیستند بلکه همواره افتخار افرینند
ا.ف75
ناشناس
Norway
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
همیشه با حمایت از زنان و دختران جامعه مون شاهد پیروزی های بزرگ شدیم
ن.ف83
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
ایرانی ها خود برای زنان خود احترام خاصی قائل نیستند و آن هارا از داشتن حقوق ساده ای محروم میکنند , چرا باید جهان برای آن ها برخیزد؟!
ا.ح75
ناشناس
Norway
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
0
0
امیدوارم مورد ازار اذیت به خاطر حجاب و این حرفا قرار نگیرن
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین