پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۲۵۴۷۲
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۶
معاون فرهنگی دانشگاه تهران از اجرای طرح گفتگو میان دانشجویان ایران و جهان از ترم آینده تحصیلی با دعوت از دانشجویان کشور‌های مختلف در یک دوره ۱۵ روزه در دانشگاه تهران خبر داد.

شعارسال: مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران در تشریح برنامه‌های فرهنگی سال ۹۷ این دانشگاه با اشاره به نام گذاری امسال با نام حمایت از کالای ایرانی گفت: توجه به کالای ایرانی از منظر اقتصادی معنای آن روشن است، اما به نظر می‌رسد باید به ابعاد دیگر آن توجه کنیم. ملزومات آن این است که بتوانیم فرهنگ ایرانی بودن را تقویت کنیم و این هویت و فرهنگ به نظر می‌رسد کمی کم رنگ شده است. اگر بخواهیم به کالای ایرانی برسیم باید هویت ایرانی را تقویت کنیم؛ بنابراین ما در دانشگاه یکی از وظایف مان این است که بر روی هویت ایرانی کار کنیم.

وی ادامه داد: نزدیک‌تر کردن قشر جوان به آرمان‌های انقلاب تشویق نسل جوان در مشارکت فعالیت‌های اجتماعی و اینکه آن‌ها کشور را برای خود بدانند یکی از اهداف مهم برای تحقق این شعار است، اما اگر نسل جوان در مسائل اجتماعی مشارکت نداشته باشد، کشور موفق نخواهد بود. باید تلاش کنیم فرهنگ توجه به خودی بودن و دوست داشتن کشور و مشارکت در حل مشکلات در بین جوانان ارتقا پیدا کند.

سرسنگی در ادامه گفت: خیلی از جوانان مسائل و مشکلات کشور را از آن خود نمی‌دانند به همین دلیل مشارکت اجتماعی این نسل کم شده و باید آن را افزایش دهیم؛ بنابراین آنچه که امسال به دنبال آن هستیم تقویت هویت ایرانی اسلامی است و ترغیب دانشجویان برای اینکه مسئولیت‌های بیشتری بگیرند و مشارکت شان را افزایش دهند.

سرسنگی در ادامه با تشریح برنامه‌های فرهنگی دانشگاه تهران در بهار ۹۷ گفت: ۱۵ اردیبهشت ماه دومین جشنواره ملی کتاب سال فرهنگی دانشجویان سراسر کشور برگزار می‌شود. قبلا جشنواره‌ای برای کتاب‌های علمی دانشجویی برگزار می‌شد که این جشنواره برای کتاب‌های علمی است و کتاب‌های فرهنگی در آن جایگاهی نداشتند. از سال گذشته دانشگاه تهران این جشنواره را طراحی کرد که دانشجویان سراسر کشور در این جشنواره شرکت می‌کنند.

وی افزود: کتاب‌هایی که در این جشنواره شرکت داده می‌شوند در سه حوزه ادبی و هنری، اجتماعی و سیاسی، اخلاقی، دینی و تربیتی است و دانشجویان به شرط دانشجو بودن می‌توانند در یکی از این سه بخش شرکت کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران اظهار داشت: امسال به لحاظ کمی آثار بیشتری به دبیرخانه ارسال شد در مجموعه ۱۸۴ اثر به دبیرخانه رسیده است که در هر بخش از سه برگزیده تقدیر خواهد شد.

وی یادآور شد: این جشنواره اگر ادامه داشته باشد اهرم و عاملی خواهد بود که دانشجویان را به تالیف و ترجمه کتاب‌های فرهنگی ترغیب می‌کند.

سرسنگی اضافه کرد: امسال ۷۰ نفر از اساتید برجسته داوری این کتاب‌ها را برعهده داشتند که بهترین کتاب‌ها معرفی می‌شوند و برگزیدگان شان تقدیر خواهند شد.

وی در ادامه از برگزاری اولین دوره مسابقات مناظره دانشجویان به زبان انگلیسی خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه تهران و سازمان امور دانشجویان جهاد دانشگاهی برای اولین بار برگزار می‌شود.

سرسنگی گفت: هدف این مسابقات این است که بتوانیم تیم‌های مناظره به زبان انگلیسی آماده کنیم که بتوانند در مسابقات مناظرات بین المللی شرکت کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: این مسابقات ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت به مدت دو روز برگزار خواهد شد.

دومین جشن دانش آموختگی دانشگاه تهران با شرکت ۹۰۰۰ فارغ التحصیل و خانواده هایشان

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به برگزاری دومین جشن دانش آموختگی متمرکز دانشجویان دانشگاه تهران گفت: این جشن ۲۲ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: فارغ التحصیلان یک سال قبل ۹۵ – ۹۶ می‌توانند در این جشن شرکت کنند که ثبت نام برای شرکت در این جشن تا ۱۴ اردیبهشت ماه خواهد بود.

سرسنگی ادامه داد: جشن دانش آموختگی دانشجویان در زمین چمن دانشکده تربیت بدنی برگزار خواهد شد. همچنین امسال علاوه بر دانشجویان کارشناسی دانشجویان کارشناسی ارشد هم به این جشن اضافه شدند که رتبه‌های اول درسی تقدیر می‌شوند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در ادامه همچنین از برگزاری جشن بیستمین سال کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه تهران در ۲۴ اردیبهشت ماه خبر داد.

وی افزود: مراسم اختتامیه سی و سومین مسابقات قرآن و عترت دانشجویان و پنجمین دوره مسابقات قرآن و عترت کارکنان دانشگاه تهران ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

دانشگاه تهران بیشترین سهمیه را برای المپیاد ورزشی دانشجویان کسب کرد

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در ادامه تشریح فعالیت‌های این دانشگاه در سال جاری گفت: در حوزه فعالیت‌های ورزشی اختتامیه مسابقات منطقه یک را داشتیم که دانشگاه تهران مقام اول را در این مسابقات کسب کرد، زیرا بیشترین سهمیه را برای المپیاد دانشجویان در شیراز به دست آورد.

وی افزود: این المپیاد هر دو سال یکبار برگزار می‌شود که در دوره قبل نیز دانشگاه تهران مقام اول را کسب کرد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران همچنین در خصوص سایر فعالیت‌های ورزشی این دانشگاه گفت: تیم بسکتبال پسران دانشگاه تهران به مسابقات دانشجویی آسیایی مالزی اعزام خواهد شد. هدف ما در حوزه ورزش گسترش روابط بین المللی است.

وی یادآور شد: در حوزه ورزشی طرح جامع ورزش همگانی را تهیه کردیم که این طرح باید در شورای عالی ورزش دانشگاه تصویب شود که پس از تصویب راه اندازی خواهد شد.

سرسنگی افزود: براساس این طرح همه افراد چه دانشجو، کارمند و استاد موظف هستند ساعتی را در هفته به ورزش اختصاص دهند. زمین‌ها و تسهیلاتی را در حال آماده سازی هستیم که ورزش همگانی را تقویت کنیم. همچنین طرح ساماندهی استفاده از امکانات ورزشی به زودی راه اندازی می‌شود که دانشجویان با مراجعه به این سامانه بتوانند از فضا‌های ورزشی و ساعت‌های خالی امکانات ورزشی استفاده کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران یادآور شد: تسهیلاتی نیز برای دانشجویان خوابگاهی فراهم کردیم که بتوانند از فضا‌های ورزشی نزدیک خودشان استفاده کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران همچنین از اجرای طرح اعطای امتیاز به نشریات حرفه‌ای دانشجویان دانشگاه تهران خبر داد.

وی افزود: ۳۵۰ تا ۳۷۰ نشریه دانشجویی در دانشگاه تهران داریم که تعدادی از این نشریات، نشریات علمی خوبی هستند، اما امتیازی برای دانشجو حساب نمی‌شوند؛ بنابراین براساس این طرح در نظر داریم برای دانشجویانی که در این نشریات مقاله چاپ می‌کنند، امتیازی را محسوب کنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران یادآور شد: طرح خبرنگار دانشجو نیز در مراحل اجرایی است و در مرحله اول ۶۰ دانشجو در این طرح شرکت کردند.

سرسنگی در ادامه تشریح فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه تهران در سال ۹۷ گفت: یکی از طرح‌های مهم فرهنگی دانشگاه تهران در سال ۹۷ دعوت از دانشجویان و جوانان غیرایرانی از سایر کشور‌ها برای شرکت در یک دوره ۱۵ روزه و آشنایی با فرهنگ کشور ایران است.

وی افزود: این طرح براساس نامه‌های رهبر انقلاب به جوانان ایرانی و آمریکای شمالی تدوین شده که دانشجویان از سایر کشور‌ها به ایران بیایند و گفتگوی میان آن‌ها و دانشجویان ایرانی برگزار شود.

وی ادامه داد: از ترم آینده تحصیلی این طرح اعلام خواهد شد و از جوانان دنیا درخواست می‌کنیم که مهمان دانشگاه باشند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تابناک، تاریخ انتشار: 9اردیبهشت1397 ، کدخبر: 794675: www.tabnak.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین