پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۵۶۷۲۸
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۰
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری امور پژوهشی وزارت علوم با اشاره به اینکه تعداد زیادی از نشریات علمی کشور قابلیت ورود به نمایه‌های بین‌المللی دارند، گفت: یکی از اولویت‌های این دفتر ارتقای کیفیت نشریات و کمک به حضور آنها در عرصه‌های بین‌المللی است و نشریاتی که بتوانند در نمایه‌های بین‌المللی حضور یابند، مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند و به نشریات با کیفیت پایین توصیه‌های لازم برای ارتقا صورت گرفته است.

شعارسال: دکتر محسن شریفی در نشست تخصصی نمایه‌سازی بین‌المللی نشریات علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها و انجمن‌های علمی، اظهار کرد: از میان ۱۱۲۶ نشریه علمی و پژوهشی موجود، ۶۹ نشریه در پایگاه معتبر اسکوپوس و ۵۷ نشریه در پایگاه وب آو ساینس نمایه شده‌اند و در شرایط امروز به دنبال افزایش حضور نشریات کشور در این دو پایگاه معتبر جهانی هستیم.

وی افزود: در برنامه پنجم توسعه کشور به وزارت علوم تکلیف شده بود که «تعداد نشریات علمی پژوهشی و علمی ترویجی کشور تا دو برابر افزایش یابد» که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این هدف تحقق پیدا کرد و تعداد نشریات از ۵۰۰ نشریه به ۱۲۰۰ نشریه افزایش پیدا کرد.

دکتر شریفی گفت: در برنامه ششم توسعه با یک هدف‌گذاری کیفی برای نشریات علمی روبه‌رو هستیم که بر اساس آن باید حداقل ۷۰ نشریه ایرانی در پایگاه‌های بین‌المللی علم و دارای ضریب تاثیر نمایه شوند.

وی تاکید کرد: تعدادی از نشریات علمی و پژوهشی کشور قابلیت ثبت در نمایه‌های معتبر و مهم بین‌المللی را دارند و وزارت علوم ضمن برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برای ورود نشریات علمی به پایگاه‌های علمی معتبر دنیا حمایت مالی لازم را بعمل می‌آورد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری امور پژوهشی وزارت علوم اظهار کرد: این اداره کل، تعداد نشریات علمی موجود در هریک از رشته‌های تحصیلی، توزیع جغرافیایی نشریات، برآورد نشریات مورد نیاز برای هر رشته تحصیلی و ارزیابی کیفی نشریات علمی را انجام داده است که بر اساس این ارزیابی از نشریات باکیفیت‌تر حمایت مالی بیشتر شده و به نشریات با کیفیت پایین توصیه‌های لازم برای ارتقا صورت گرفته است.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، دکتر شریفی با اشاره به اینکه وزارت علوم تاکنون چندین کارگاه آموزشی در خصوص نمایه‌سازی نشریات پژوهشی برگزار کرده است، گفت: ارتقای نشریات علمی پژوهشی نمایه شده در اسکوپوس که می‌توانند در آینده در وب آو ساینس نمایه شوند و نیز نشریاتی که در سایر نمایه‌ها به جز اسکوپوس و وب آو ساینس نمایه هستند، از برنامه‌های اداره کل دفتر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری امور پژوهشی وزارت علوم است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ،تاریخ انتشار 24شهریور 97، کدمطلب:97062412256 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین