پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۰۷۳۶۱
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
وزیر علوم با اشاره به تغییر آئین‌نامه نشریات علمی کشور گفت: از این پس نشریات در فرآیند ارزیابی سالانه قرار می‌گیرند و رتبه آن‌ها اعلام خواهد شد.وی درخصوص نحوه ارزیابی مجلات و درباره نحوه حمایت از نشریات با توجه به ضوابط جدید نیز مباحثی را بیان داشتند.
شعار سال: وزیر علوم با اشاره به تغییر آئین‌نامه نشریات علمی کشور گفت: از این پس نشریات در فرآیند ارزیابی سالانه قرار می‌گیرند و رتبه آن‌ها اعلام خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه آئین‌نامه نشریات علمی کشور تغییر یافته است، اظهار داشت: در آئین‌نامه جدید سیاست‌ها، استانداردها، ضوابط کلی و شرایط تأسیس قید شده است و متقاضیان واجد شرایط انتشار نشریه می‌توانند بدون مراجعه به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای اخذ مجوز، در چارچوب استاندارد‌ها و ضوابط اعلام شده نسبت به انتشار نشریه اقدام کنند.
 
غلامی بیان کرد: آئین‌نامه نشریات علمی با هدف گزارش اختیارات دانشگاه‌ها و مراکز پژوهش و فناوری، انجمن‌های علمی و همچنین تقویت ناشران معتبر کشور و در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید مبنی بر تمرکززدایی بازنگری و ابلاغ شد.
 
وزیر علوم درخصوص نحوه ارزیابی مجلات نیز گفت: از این پس به جای صدور گواهی اعتبار علمی با عناوین «علمی-پژوهشی» یا «علمی-ترویجی» نشریات علمی اعم از آن‌هایی که تاکنون از کمیسیون نشریات علمی گواهی اعتبار علمی دریافت کرده‌اند و آن‌هایی که از این پس برای ضوابط جدید ایجاد می‌شوند، در صورت داشتن شرایط از طریق ثبت اطلاعات خود در سامانه نشریات، در فرایند ارزیابی سالانه قرار می‌گیرند. کمیسیون نشریات، آن‌ها را بر اساس شاخص‌ها ارزیابی و رتبه آن‌ها را در سامانه اعلام می‌کند. این رتبه در کلیه ارزشیابی‌ها ملاک عمل خواهد بود.

وی در پایان درباره نحوه حمایت از نشریات با توجه به ضوابط جدید اظهار داشت: بر اساس سیاست‌های جدید در این آئین‌نامه، نشریات علمی انجمن‌های علمی تخصصی یا نشریاتی که با مشارکت این انجمن‌ها منتشر می‌شوند مورد حمایت بیشتری قرار خواهند گرفت.


شعار سال،بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو،تاریخ انتشار:22اردیبهشت1398،کد خبر:763505،snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین