پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۸۷۱۹۸
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت که در نشست کارشناسان فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مشهد مقدس حضور داشت، از برگزاری ۱۴۰ کرسی آزاداندیشی در سال تحصیلی ۹۶- ۹۷ در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.

شعار سال: امیر للگانی مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت در نشست جایگاه و ظرفیت‌های کرسی‌های آزاداندیشی که با حضور گزارشی از کرسی‌های آزاد اندیشی برگزار شده توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ارائه شد، در سخنانی اظهار کرد: از مهر تا اسفند ۹۶ بالغ بر ۸۰ کرسی آزاداندیشی و از فروردین تا شهریور ۹۷ بالغ بر ۶۰ کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه علوم پزشکی کشور برگزار شده است‌، بنابراین در سال تحصیلی ۹۶- ۹۷ تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور موفق شده‌اند ۱۴۰ کرسی‌آزاد اندیشی برگزار کنند.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت «ازدواج و جوانان»، «روابط دختران و پسران»، «حجاب و عفاف»، «نقش دین در زندگی»، «مشکلات اقتصادی و سیاسی» از جمله موضوعات کرسی‌های آزاد اندیشی برگزار شده عنوان کرد.

در ادامه این نشست کاظم حاجی‌زاده کارشناس تشکل‌های اسلامی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به تشکیل شبکه‌ای مرکب از کارشناسان فرهنگی و دانشجویانی که در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی فعال هستند، اظهار داشت: بیش از ۵۴ کارشناس فرهنگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی و ۲۴۰ دانشجوی فعال فرهنگی در حوزه برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی فعالیت می‌کنند.

در ادامه این نشست فرهنگی کارشناسان تشکل‌های اسلامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور سوالات، ابهامات و نظرات خود در خصوص برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی مطرح کردند.

در نشست دیگری با موضوع رتبه‌بندی نشریات دانشجویی مظاهری کارشناس نشریات دانشگاهی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت گفت: با توجه به نگاه سلیقه‌ای که در حمایت از نشریات دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف دیده می‌شود، نیاز به ایجاد وحدت رویه در حیطه حمایت و ساماندهی وضعیت نشریات دیده می‌شود.

وی افزود: از این رو پیش نویس طرح سامانه‌ای در وزارت بهداشت برنامه‌ریزی شده است که در این جلسه به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد تا در صورت لزوم تغییرات و اصلاحات مورد توجه کارشناسان در آن لحاظ شود و در جلسه هفته آتی شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی مصوب و به صورت متمرکز به دانشگاه‌ها جهت اجرا ابلاغ شود.

مظاهری در خصوص اهداف راه‌اندازی این سامانه توضیح داد: رتبه‌بندی نشریات بر اساس معیارهای استاندارد، پایش مستمر نشریات دانشجویی، ایجاد آرشیو نشریات دانشگاهی به صورت الکترونیک، ایجاد بانک جامع اطلاعات شناسنامه‌ای نشریات دانشگاهی، ساماندهی اعتبارات اختصاص یافته به نشریات، ایجاد وحدت رویه در حمایت‌های مادی و معنوی از نشریات از جمله مورادی است که با راه‌اندازی این سامانه اجرا خواهند شد.

گفتنی است، در پایان این نشست پیش‌نویس رتبه‌بندی نشریات دانشگاهی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و کارشناسان نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 14 بهمن 97، کد مطلب: 97111407753: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین