پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۸۶۴۰
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸
مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم از نمایه سازی 43 نشریه از نشریات داخلی در پایگاه ISI و لغو مجوز برخی نشریات ضعیف خبر داد.

شعارسال: محسن شریفی مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم درباره نمایه سازی نشریات علمی- پژوهشی بعنوان یکی از اقدامات وزارت علوم گفت: این امر در زمینه عرضه توانمندی‌های علمی در سطح بین‌المللی است و اکنون تعداد قابل توجهی از محققان و پژوهشگران کشور مقالات خود را در نشریات علمی- تحقیقاتی داخلی منتشر می‌کنند، در حالی که تنها تعداد اندکی از نشریات داخلی در پایگاه‌های بین‌المللی نمایه سازی شده‌اند.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال برنامه نمایه سازی بین المللی نشریات علمی- پژوهشی کشور براساس حداقل 16 شاخص ( از جمله انتشار به موقع نشریه، رعایت دستورالعمل‌های ویرایشی بین‌المللی و انتشار تعداد معینی از مقالات در هر شماره از نشریه) به صورت جدی پیگیری شد.

شریفی با بیان اینکه دریافت کد DOI (کد عددی اعطا شده به هرمقاله) از دیگر شاخص‌های نمایه سازی نشریات است که در زمان تحریم‌ها به مجلات ایرانی ارائه نمی‌شد، بیان کرد: تعداد نشریات انگلیسی زبان داخلی 160 نشریه است و درصدد هستیم با ورود سالی 10 نشریه به نمایه های بین المللی؛ در گام اول، نشریات انگلیسی زبان را نمایه‌سازی کنیم.

وی با بیان این که امسال بعنوان سال اول اجرای نهضت نمایه سازی نشریات علمی، وزارت علوم 10 نشریه علمی نمایه‌سازی می شود، ادامه داد: در حال حاضر 43 نشریه از نشریات داخلی در پایگاه ISI و 130 نشریه در پایگاه اسکوپوس نمایه سازی شده است.

شریفی ارزیابی و داوری جامع نشریات داخلی را از دیگر برنامه‌های وزارت علوم برای ارتقای نشریات علمی- پژوهشی عنوان کرد و یادآور شد: ارزیابی نشریات برای سال جاری بر اساس عملکرد آنها در سال 94 آغاز شده و نتایج این ارزیابی‌ها تا پایان خردادماه جاری اعلام می‌شود.

وی با تاکید بر این که نشریات ضعیف لغو مجوز می شوند، تصریح کرد: در ارزیابی‌ سال قبل نشریات بر اساس رتبه‌های A، B، C و D رتبه بندی شدند که از یک هزار و 70 مجله ارزیابی شده 280 مجله در رتبه A و 400 نشریه در رتبه B قرار گرفتند، ضمن آن که در سال گذشته نیز به تعدادی از نشریات اخطار لغو مجوز داده شد.

گفتنی است؛ حمایت‌های مادی و معنوی وزارت علوم از نشریات بر اساس نمره‌ای است که آنها در ارزیابی‌ها کسب می‌کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 10خرداد1395، کدخبر: 562938: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین