پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۴۸۶
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خوارزمی با بیان این که حدود 50 درصد از اعضای هیات علمی این دانشگاه تقاضای گرنت نکرده‌اند،‌ گفت: این امر یکی از معیارهای پژوهش و فناوری است که لازم است تحرک علمی بیشتری در دانشگاه صورت گیرد.

شعارسال: سید حسین سراج زاده در مراسم نکوداشت پژوهشگران برتر دانشگاه خوارزمی با بیان این که از کل 459 عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی در سال 93 تنها 228 نفر تقاضای گرنت کرده اند،‌ افزود: این امر نشان می‌دهد که 50 درصد اعضای هیات علمی این دانشگاه پرونده‌های خود را برای دریافت گرنت ارائه نکرده‌اند.

وی با تاکید بر این که دانشگاه باید زمینه‌ای فراهم کند که همه اعضای هیات علمی دانشگاه متقاضی دریافت گرنت باشند، اظهار داشت: این امر یکی از معیارهای پژوهش و فناوری دانشگاه به شمار می‌رود از این رو دانشگاه خوارزمی نیاز به تحرک بیشتر در ارتباط با پژوهش و فناوری دارد.

سراج زاده وضعیت پژوهش و فناوری این دانشگاه را در مقایسه با برخی دانشگاه‌ها سازمان یافته و نهادینه ندانست و ادامه داد: برای رفع این مساله برنامه‌های متنوعی در دانشگاه طراحی شده است که از جمله آن می‌توان به افزایش بودجه بخش پژوهش اشاره کرد به گونه‌ای که بودجه ویژه پژوهش این دانشگاه در سال جاری نزدیک به 100 درصد افزایش یافته است.

معاون پژوهشی دانشگاه خوارزمی افزایش حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی و حق الزحمه داوری کتاب و مقاله را از دیگر اقدامات در این زمینه نام برد و یادآور شد: ساماندهی و روان‌سازی فرایندهای اجرایی و اداری از دیگر اقدامات این دانشگاه در حوزه توسعه پژوهش و فناوری است که در این راستا آئین نامه‌های جدیدی مربوط به فعالیت‌های پژوهشی مانند آئین نامه حمایت از پایان نامه‌ها، اعتبار ویژه پژوهشی، مراکز رشد، دوره پسادکتری، فرصت‌های مطالعاتی و نشریات علمی تدوین شده است.

وی با اشاره به برخی از فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه، اظهار داشت: تعداد مقالات پژوهشی داخلی این دانشگاه در سال 92، 381 مورد، در سال 93 بالغ بر 661 مورد و تا آبان ماه سال 94 حدود 404 عنوان بوده است. ضمن آن که تعداد مقالات ISI از 207 عنوان در سال 92 به 292 مقاله در سال 93 و 202 عنوان در سال جاری رسیده است.

سراج زاده، گرنت مصوب این دانشگاه در سال 92 را 400 میلیون تومان ذکر کرد که در سال 94 به 800 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: بودجه مصوب در حوزه گرنت از 186 میلیون تومان در سال 92 به 530 میلیون تومان در سال 94 افزایش یافته و همچنین قراردادهای تحقیقات کاربردی برون دانشگاهی به دو میلیارد و 300 میلیون تومان در سال 94 رسیده است.

وی با تاکید بر این که سالانه یک میلیارد تومان صرف پهنای باند دانشگاه می‌شود، اضافه کرد: انشگاه‌ها باید در راستای رفع نیازهای جامعه گام بردارند و دانشگاه خوارزمی نیز به عنوان بخشی از جامعه دانشگاهی کشور برای تقویت این ارتباط کارگروه ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه را راه اندازی کرده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 30آذر1394، کدخبر: 94093017755: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین