پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۲۵۵۴
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷
رئیس دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه دانشگاهها باید خودشان را با نیازصنعت تطبیق دهند، گفت:انعقاد قرارداد این دانشگاه با یک شرکت نفت و گاز گام موثری در آموزش عالی کشور به شمار می رود.

شعار سال: احمد معتمدی در آیین انعقاد نخستین قرارداد راهبردی توسعه فناوریها و انتقال فناوری در شرکت ملی نفت برای بهینه سازی فرآیندهای تولید در میدان نفتی دارخوین گفت:‌ در مدت یکسال گذشته همکاری نزدیکی میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت نفت و گاز اروندان برقرار شد که در نهایت این همکاری منجر به انعقاد قرارداد شد.

وی با بیان این‌که خوشحالیم این قرارداد در حداقل زمان ممکن امضا شد، اظهار کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر ظرفیت خوبی برای اجرای این پروژه دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به وجود خلأ از زنجیره تحقیقات تا تولید گفت: در دنیا موسساتی میان دانشگاه و صنعت به عنوان یک کاتالیزور فعالیت و پروژه‌های تحقیقاتی را به دانشگاهها واگذار کرده و به حمایت مالی از آنها نیز اقدام می‌کنند؛ این شرکتها بخشی از ریسک پروژه را می‌پذیرند تا شرکتهایی که پروژه را به دانشگاه ها واگذار می‌کنند، کمتر متضرر شوند.

معتمدی گفت: این خلأ نیز در ایران احساس می شود، با این حال اعلام کرده‌ایم تا دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیاز صنعت را دریافت کند، از سوی دیگر سعی می‌کنیم تا بقیه مسائلی که در این ارتباط وجود دارد را حل کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: در هر حال باید ساختار خود را به نحوی اصلاح کنیم تا جوابگوی نیازهایمان باشد؛ ضمن این‌که اجرای کارهای تحقیقاتی به دلیل ماهیت غیرقابل پیش بینی بودن آن، کار سختی است.

معتمدی با بیان این که استادهایی که در اجرای این پروژه همکاری می‌کنند به روز هستند، اظهارکرد: تیم بسیار قوی و خوبی در اجرای این پروژه فعالیت می‌کند.

وی گفت: انعقاد این قرارداد گام بسیار موثری در مجموعه آموزش عالی کشور در زمینه همکاری صنعت و دانشگاه محسوب می‌شود که امیدوارم دانشگاه ها نیز به مرور خودشان را با نیازهای صنعت تطبیق دهند.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاريخ انتشار 24 اسفند 1394، کد خبر: 3579679، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین