پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۱۲۵۸۸۷
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱
وزیر علوم گفت: طرح ارتقای بین‌المللی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در حال انجام است و امسال برای تقویت بیشتر امکانات این دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی داریم.
شعارسال: منصور غلامی وزیر علوم درباره آخرین وضعیت اجرای طرح ارتقای بین المللی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، گفت: طرح در حال اجراست، بر اساس مصوبه‌ای که داریم و طبق پیش بینی قانون باید تا پایان برنامه ششم توسعه تعدادی از پژوهشگاه‌ها و تعدادی از دانشگاه‌های کشور را باید به سطح بالای بین‌المللی برسانیم

وی افزود: طرح ارتقای بین‌المللی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در حال انجام است و امسال برای تقویت بیشتر امکانات این دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی داریم و امیدواریم در زمان معین این طرح را به اجرا برسانیم.

شایان ذکر است، در راستای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی، وزارت علوم طرحی با عنوان ارتقای دانشگاه‌ها به تراز بین‌المللی دارد که این طرح با هدف ارتقای جایگاه ایران در نظام علم و فناوری دنیا، افزایش رقابت دانشگاه‌های کشور در سطح بین المللی، حرکت دانشگاه‌ها از دانشگاه پژوهش محور به جامعه محور و افزایش اثرگذاری اقتصادی و اجتماعی نظام علم و فناوری اجرا می‌شود.

پس از ارزیابی برنامه‌های ارسالی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور، برنامه 16 دانشگاه و 9 پژوهشگاه برای ارتقاء به تراز بین‌المللی مورد تایید قرار گرفت و کمیته نظارت بر این پروژه با عضویت صاحبنظران برتر کشور شکل گرفت.

وزارت علوم برنامه‌ریزی کرده است تا 10 سال آینده بتوانیم قرار گرفتن نام حداقل 5 دانشگاه و 5 پژوهشگاه کشور را در فهرست 200 دانشگاه و مرکز پژوهشی برتر دنیا شاهد باشیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1397 ، کدخبر: 13970211000527 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین