پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۲۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
استاندار کرمانشاه گفت: برای اینکه بتوانیم مشکل بیکاری را مرتفع کنیم به مدیرانی ریسک پذیر در استان نیاز داریم.
شعار سال: استاندار کرمانشاه گفت: برای اینکه بتوانیم مشکل بیکاری را مرتفع کنیم به مدیرانی ریسک پذیر در استان نیاز داریم.

هوشنگ بازوند در گردهمایی صنعتگران و معدنکاران استان با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد:  دولتی ها، تولیدکنندگان و مردم سه مخاطب این شعار هستند و همه باید کمک کنیم این شعار تحقق یابد.

وی اظهار کرد: مردم به دنبال کالای با کیفیت و با قیمت مناسب هستند و تولیدکنندگان نیز باید چنین محصولی را تولید کنند. دولتی ها نیز باید مسیر را برای تولیدکنندگان هموار کنند تا تولیداتشان قابل رقابت شود.

بازوند با بیان اینکه ما دولتی ها باید خود را موظف به حمایت از تولیدکنندگان بدانیم، گفت: هر مدیری که بنا دارد به بخش خصوصی کمک نکند، بهتر است استان را ترک کند.

وی با اشاره به وجود بیش از 170 هزار بیکار در استان، گفت: کرمانشاه استان ثروتمند و پر ظرفیتی است و نباید این تعداد بیکار داشته باشد. باید ببینیم حلقه مفقوده کجاست که البته وقتی به شاخص های نامناسب فضای کسب و کار نگاه می کنیم درصد قابل قبولی از آن به ساختار ما دولتی ها بر می گردد که باید اصلاح شود.

بازوند با بیان اینکه باید فضا را برای فعالین بخش خصوصی در استان مهیا کنیم، گفت: در استان نیازمند سالانه 12 تا 13 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری هستیم که دولت در خوشبینانه ترین حالت شاید بتواند دو هزار میلیارد تومان آن را فراهم کند، لذا باید بستر را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم کنیم.

استاندار کرمانشاه به عملکرد بانکها نیز اشاره کرد و گفت: بانکها باید گره گشایی کنند نه اینکه گره بیاندازند  در کار.

وی با اشاره به زلزله سال گذشته استان و لزوم فرصت سازی از آن، گفت: سال گذشته تنها استانی بودیم که تخصیص 100 درصدی اعتبارات استان را داشتیم.

بازوند با بیان اینکه بازسازی مناطق زلزله زده یک بازار 5300 میلیارد تومانی در استان ایجاد کرده که 2700 میلیارد تومان آن خاص صنعت ساختمان است، گفت: این هنر تولیدکنندگان است که به خوبی از این بازار برای رونق واحدهایشان استفاده کنند.

وی با تاکید بر مصرف کالاهای  تولیدی استان در بازسازی مناطق زلزله زده، گفت: چنانچه کالاهای مورد نیاز بازسازی در استان تولید می شود، باید از این کالاها استفاده شود و این موضوع با جدیت رصد می شود.

بازوند با اشاره به اشتغال یازده هزار و 600 نفر در مناطق زلزله زده استان، گفت: متاسفانه 50 درصد این نیروها غیربومی هستند. مسئول بازسازی مناطق زلزله زده استان نیز می گوید از اداره کار استان خواسته نیروهای مورد نیاز را معرفی کند که این کار را نکرده و باید چرایی این موضوع مشخص شود.

وی در خصوص امهال وام مناطق زلزله زده استان نیز گفت: 110  هزار فقره وام به ارزش حدود 600 میلیارد تومان در این مناطق امهال شده که این جدای از وام واحدهای صنعتی است. برای امهال تسهیلات واحدهای صنعتی نیز کمیته ای تشکیل شده که در خصوص امهال وام این واحدها تصمیم گیری می کنند.

بازوند در ادامه با بیان اینکه امسال سال خوبی برای استان است، گفت: برنامه خوبی برای ایجاد اشتغال در استان تدوین شده تا بتوانیم شاهد کاهش نرخ بیکاری استان باشیم.

در این نشست که به همت خانه صنعت و معدن استان برگزار شد، جمعی از تولیدکنندگان به بیان مشکلاتشان پرداختند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1397، کدخبر: 97021608277 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
نه فقط کرمانشاه! که تموم کشور تو شرایط حاضر ه همچین مدیرانی نیاز داره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین