پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۶۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
استاندار کرمانشاه گفت: تاکنون 29 هزار خانوار مناطق زلزله‌زده استان کمک بلاعوض دو میلیون تومانی برای خرید کولر، فرش و یخچال را دریافت کرده‌اند.
شعار سال: استاندار کرمانشاه گفت: تاکنون 29 هزار خانوار مناطق زلزله‌زده استان کمک بلاعوض دو میلیون تومانی برای خرید کولر، فرش و یخچال را دریافت کرده‌اند.

هوشنگ بازوند در نشست خبری تور رسانه‌ای بازدید خبرنگاران حوزه دولت از مناطق زلزله زده کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: زلزله جمعا شش هزار میلیارد تومان به استان خسارت وارد کرد که از این میزان 10241 میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌ها بود.

بازوند ضمن اشاره به امدادرسانی‌های پس از وقوع زلزله، عنوان کرد: هلال احمر کشور باید برای زلزله‌های بیش از هفت ریشتر تجهیز شده و هم‌چنین مدیریت بحران کشور نیز اصلاح شود.

وی با بیان این‌که حضور نیروهای نظامی و انتظامی در مناطق زلزله‌زده یکی از شانس‌های استان در این حادثه بود، افزود: حدود یازده هزار نیرو اندک زمانی پس از وقوع زلزله در این مناطق حضور یافته و به امدادرسانی پرداختند.

استاندار کرمانشاه به توزیع 94 هزار چادر برای اسکان موقت بین زلزله‌زدگان اشاره کرد و یادآور شد: میزان هدررفت چادر در این زلزله به ازاء هر خانوار دو چادر بود که نسبت به زلزله‌های بزرگ گذشته در کشور هدررفت آن بسیار کمتر است.

وی با بیان این‌که اسکان موقت زلزله زدگان ظرف 45 روز به اتمام رسید، گفت: در بحث اسکان دائم نیز مدیریت متمرکز، ایجاد فرصت از تهدید زلزله و سرعت در بازسازی که از تاکیدات مقام معظم رهبری بود را در دستور کار قرار دادیم.

بازوند افزود: درمجموع تاکنون 5335 میلیارد تومان توسط دولت به شکل های مختلف در قالب تسهیلات و کمک های بلاعوض به استان ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعا برای هر واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله با احتساب کمک‌های جانبی حدود 55 میلیون تومان دولت کمک کرده است.

وی به آسیب دیدن بیمارستان و مسکن مهر اسلام آبادغرب در زلزله اشاره کرد و گفت: این زلزله نشان داد واحدهایی که با مدیریت مردم ساخته می‌شوند مقام‌تر از ساختمان‌های دولتی هستند.

مقام ارشد مدیریت استان متذکر شد: آسیب جدی بیمارستان و مسکن مهر اسلام آبادغرب با فاصله 100 کیلومتری از مرکز زلزله لکه ننگی بر دامن مهندسینی هستند که امضاءفروشی کرده و به وظیفه خود عمل نکرده‌اند، زیرا خیانت آنها در این دو پروژه مشهود است.

استاندار کرمانشاه از پایان 90 درصد از کار نظام مهندسی در بحث طراحی و محاسبات در مناطق زلزله‌زده خبر داد و عنوان کرد: هرچند که نظام مهندسی سایر استان‌ها برای هر متر طراحی و نظارت پنج هزار تومان دریافت می‌کردند اما ترجیح دادیم با متری 10 هزار تومان آن را به نظام مهندسی استان کرمانشاه واگذار کنیم.

بازوند هم‌چنین به بحث کمک‌های مردمی به مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: مردم 63 میلیارد به حساب هلال احمر و دو میلیارد به حساب کمیته امداد واریز کردند.

وی از واریز کمک‌های مردمی به حساب شخصی برخی از چهره‌های معروف نیز  یاد کرد و افزود: مردم سه میلیارد و 200 میلیون تومان به حساب صادق زیباکلام، حدود 9 میلیارد تومان به حساب علی دایی و پنج میلیارد و 200 میلیون تومان به حساب نرگس کلباسی واریز کرده‌اند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: درحال حاضر خانم کلباسی به خوبی در مناطق زلزله‌زده درحال فعالیت است، به طوری که با شناسایی افراد نیازمند چهار روستای این مناطق به بازسازی منازل این افراد کمک می‌کند.

وی با بیان این‌که صادق زیبا کلام و علی دایی تاکنون در بحث صرف کمک‌های مردمی وارد عمل نشده‌اند، تاکید کرد: ما دغدغه‌ای نداریم که چه زمانی برای صرف این پول وارد عمل شوند، زیرا مردم تصمیم گرفته‌اند کمک‌های خود را به این چهره‌ها بسپارند، لذا هر زمان که بخواهند آن را صرف کنند به آنها کمک خواهیم کرد.

بازوند به در پیش بودن فصل گرما و لزوم تامین وسایل سرمایشی برای زلزله زدگان اشاره و اظهار کرد: تاکنون 29 هزار خانوار در مناطق زلزله زده کمک دو میلیون تومانی برای خرید یخچال، کولر و فرش دریافت کرده‌اند.

وی با بیان این‌که برای زمستان امسال تمام خانوارهای روستایی در منازل‌شان خواهند بود، تاکید کرد: در مناطق شهری نیز اکثر افرادی که هنوز زیرچادرند واحدهایشان تعمیری است و به زودی به منازل‌شان بازخواهند گشت.

استاندار کرمانشاه در خصوص روند کند فعالیت‌های بنیاد مسکن و بانک‌ها در مناطق زلزله‌زده گفت: این مشکل بزودی با افزایش تعداد نیروها دفع خواهد شد.

وی از فعالیت حدود یازده هزار و 600 نفر در مناطق زلزله‌زده برای بازسازی این مناطق خبر داد و یادآور شد: در حوزه بهداشت نیز سرویس بهداشتی و حمام به اندازه کافی نصب شده و در کنار آن ۲۰ اکیپ سیار بهداشتی نیز در مناطق زلزله‌زده اوضاع بهداشتی را کنترل می‌کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1397، کدخبر: 97021809556 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
واقعا خداروشکر که این اتفاق ها داره تو کرمانشاه میفته!
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین