پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۵۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
استاندار کرمانشاه اعلام کرد تدابیر لازم برای تحصیل دانش آموزان مناطق زلزله زده در مدارس اندیشیده شده و در سال تحصیلی جدید هیچ دانش آموزی در این مناطق در کانکس تحصیل نخواهد کرد.

شعار سال: هوشنگ بازوند روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت افزود: تلاش می کنیم تمام مدارس روستایی مناطق زلزله زده را تا اول مهر امسال بازسازی و آماده بهره برداری کنیم.
وی اظهار داشت: تعدادی ازِ مدارس مناطق شهری زلزله زده هم به بهره برداری می رسد اگر در مناطق شهری کمبود کلاس داشته باشیم مدارس را به صورت دو شیفت دایر خواهیم کرد.
او همچنین گفت: 80 مدرسه در مجموع در کل استان در سال تحصیلی جدید به بهره برداری می رسد که از این تعداد 50 مدرسه در مناطق زلزله زده است.
استاندار کرمانشاه در ادامه این نشست با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر تاکید کرد : شهیدان رجایی و باهنر نماد کار، کوشش و تلاش شبانه روزی و جهادی هستند و می توانند یک الگوی مدیریتی مناسب برای همه دولت ها باشند.
وی اضافه کرد: مسوولان کنونی با تلاش شبانه روزی، رسیدگی به محرومان را در اولویت کارهای خود قرار داده اند.
بازوند همچنین از افزایش 54 درصدی صادرات کالا از استان در پنج ماه گذشته خبر داد و گفت: هم اکنون روزانه بیش از یک هزار و 500 دستکاه کامیون کالا به عراق صادر می شود در حالی که متوسط رشد صادرات کشور در این مدت 14 درصد بوده است.

**
پرداخت کمک بلاعوض و تسهیلات جدید به زلزله زدگان
استاندار کرمانشاه  درباره پرداخت کمک های بلاعوض و تسهیلات جدید به مردم مناطق زلزله زده استان نیز گفت: در سفر معاون اول رئیس جمهوری به استان موضوع افزایش مبلغ کمک های بلاعوض و تسهیلات جدید را با او مطرح کردم که دکتر جهانگیری با این پیشنهاد موافقت کرد.
بازوند توضیح داد باتوجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی، مبالغی را به دولت برای افزایش کمک های بلاعوض و تسهیلات به مردم مناطق زلزله زده پیشنهاد داده ایم که مقرر شده فردا (یکشنبه) در نشست هیات دولت این پیشنهاد مطرح و در مورد آن تصمیم گیری شود.

**
جذب 43 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در سال جاری
استاندار کرمانشاه در ارتباط با معرفی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری نیز گفت: هدایت حاتمی برای تصدی این معاونت معرفی شده و مراحل اداری او در حال طی شدن است.
او در مورد میزان سرمایه گذاری خارجی جذب شده در استان نیز افزود: در گذشته میزان جذب سرمایه گذاری خارجی استان قابل توجه نبوده است که شاید یکی از دلایل آن بالا بودن نرخ بیکاری در استان بوده باشد.
او تصریح کرد که در استانی که نرخ بیکاری بالا و شاخص کسب و کار پایین باشد معنایش این است که درادارات آن استان کار انجام نمی شود و سرمایه گذاران هم به دلیل اینکه کار کردن در چنین استانی هزینه زیادی برایش دارد، رغبتی به سرمایه گذاری ندارد.
او میزان سرمایه خارجی جذب شده در نیمه دوم سال 96 در استان را 342 میلیون یورو ذکر کرد و گفت: این میزان سرمایه چذب شده مربوط به پروژه پنل های خورشیدی در استان است.
او به جذب 43 میلیون دلار سرمایه خارجی در پنج ماه اول امسال در استان نیز اشاره کرد و گفت: یک بیمارستان با 162میلیون یورو معادل یک هزار و 700 میلیارد تومان نیز در دستور کار است که در وزارت بهداشت در حال پیگیری است.

**
مرزها فرصتی برای توسعه استان
استاندار کرمانشاه در ادامه این نشست خبری از مرز به عنوان یک فرصت برای توسعه استان نام برد و گفت: رسمی و فعال شدن مرز سومار اتفاق خوبی در حوزه اقتصادی و تجاری استان بود و این مرز اکنون از مرزهای فعال استان به شمار می رود.
بازوند افزود: اگرچه زیرساخت های این مرز از جمله در حوزه حمل و نقل هنوز مشکل دارد اما از لحاظ فعالیت با مرز پرویزخان برابری می کند.
او به اختصاص 400 میلیارد ریال اعتبار به راه گیلانغرب به سومار اشاره کرد و افزود: با توسعه این راه فعالیت مرز سومار افزایش می یابد.
وی در مورد برگزاری همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان کرمانشاه نیز گفت: در آبان امسال و در سالگرد وقوع زمین لرزه 7.3 ریشتری یک همایش با موضوع سرمایه گذاری استان کرمانشاه در تهران برگزار می شود.
او تصریح کرد که بسته های معرفی توانمندی ها و ظرفیت های استان در بخش های مختلف برای ارائه در این همایش تدوین شده است.

**
برای تردد زوار عتبات همچنان تلاش می کنیم
استاندار کرمانشاه در ادامه در ارتباط با بازگشایی مرز خسروی بر روی زوار عتبات عالیات نیز گفت: تا این لحظه کشور عراق به صورت کتبی برای تردد زوار عتبات عالیات از این مرز اعلام آمادگی نکرده اگرچه به صورت شفاهی اعلام کردند که ما اجازه تردد زوار را از مرز خسروی می دهیم.
بازوند با بیان اینکه با جدیت به دنبال اخذ مجوز تردد زوار از این مرز هستیم، افزود: معتقدیم که تردد زوار از مرز خسروی می تواند تحول خوبی در حوزه خدمات و گردشگری در استان به وجود بیاورد.
او خسروی را از جمله مرزهای فعال استان کرمانشاه دانست و گفت: قبلا فقط تردد مسافر در این مرز انجام می شد اما اکنون روزانه حدود 400 کامیون باری در این مرز تردد دارد.

**
حصار بومی و غیربومی را از استان برداریم
استاندار کرمانشاه در ادامه این نشست خبری در مورد برکناری مدیران غیرکارآمد نیز گفت: انتصاب مدیران فرآیندی دارد که تنها استاندار در آن نقش ندارد بلکه وزارتخانه ها و نمایندگان مردم در مجلس نیز در این فرآیند نقش موثری دارند و ابتدا باید وزیر مربوطه را راضی کرد.
بازوند تصریح کرد که نمایندگان مجلس و فعالان فضای مجازی تمایل بکارگیری نیروهای بومی در مناصب مدیریتی استان را دارند که بنده معتقدم به بومی و غیربومی نیستم و اگر دنبال رشد و ترقی استان هستیم نباید این حصار را ایجاد کنیم.
او اضافه کرد که از همه مدیران برنامه خواسته ایم و باید براساس آن کار کند هر مدیری که در اجرای برنامه ها تعلل کند، بازخواست می شود.

**
برای شکل گیری توسعه باید تلاش کنیم
استاندار کرمانشاه در ادامه این نشست خبری بر فرهنگسازی و ایجاد امید در مردم توسط رسانه ها و دیگر تریبون ها تاکید کرد و گفت: باید به جوانان امید داد و انگیزه را در آنها ایجاد و تقویت کرد.
بازوند با اشاره به اینکه ادبیات کار، تلاش، توسعه را در استان در یکسال اخیر ترویج داده ایم، افزود: باید بپذیریم که کار عنصر اصلی توسعه است و اگر قرار است توسعه شکل بگیرد تنها با کار میسر می شود.
او تاکید کرد که اگر در جوانان ما انگیزه کار و تلاش ایجاد شود دیگر نیازی به لابیگری برای جذب سرمایه گذاری نداریم و این توان جوانان می تواند به توسعه استان منجر شود.
وی همچنین به نرخ مشارکت اقتصادی استان نیز اشاره کرد و گفت: این نرخ در بهار امسال 1.5 درصد به نسبت مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
وی این افزایش را اینطوری معنا کرد که ما در استان کرمانشاه شاهد افزایش سه برابری نرخ مشارکت نسبت به کشور که میانگین آن نیم درصد است، بوده ایم در حالیکه 12 هزار نفر هم به جمعیت فعال استان اضافه شده است.

**
اقتصاد مقاومتی بهترین نسخه برای برون رفت از مشکلات
استاندار کرمانشاه در ادامه این نشست خبری در ارتباط با نتایج حاصله از برگزاری جلسات شبانه روزی در استانداری نیز گفت: در برخی از شاخص ها از جمله بیکاری و وضعیت فضای کسب و کار شاهد کاهش نرخ و بهبود وضعیت هستیم که ناشی از تاثیرگذاری این جلسات است.
بازوند به کاهش نرخ بیکاری از 21.7 درصد به 19.7 درصد به عنوان مصداق تاثیرگذاری جلسات شبانه روزی در استانداری اشاره کرد و افزود: دیگر مصداق این جلسات کاهش سه پله ای جایگاه استان در شاخص کسب و کار است به طوریکه از پله 31 کشوری به 28 رسیده ایم اگرچه جایگاه فعلی هم مطلوب نیست اما نشان می دهد که کار و تلاش شده است.
وی یکی از جلسات مهم استان را ستاد اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و افزود: خیلی از گره های استان را می توانیم در این جلسه باز کنیم چرا که پرچمدار این ستاد رهبر معظم انقلاب و فرماندهی آن نیز بر عهده معاون اول رئیس جمهوری است.
او تاکید کرد که هیچ نسخه ای بهتر از اقتصاد مقاومتی برای ما وجود ندارد چرا که این سبک اقتصادی یک کار تجربه شده در اقتصاد دنیا است و بسیاری از کشورها از جمله چین از این طریق به رشد اقتصادی رسیده اند.
وی اظهار داشت: در جلساتی که برگزار می کنیم بسیاری از موانع و مشکلات کاری با حضور مدیران دستگاه های اجرایی بررسی می شود و برای آن راهکار مناسب اتخاذ می کنیم.
او تصریح کرد که همه جلسات مصوبه دارد و با جدیت از سوی استانداری تا حصول نتایج نهایی پیگیری و رصد می شود.
او کاهش نرخ بیکاری، بهبود فضای کسب و کار، رشد صادرات و واگذاری زمین به بخش خصوصی برای اجرای طرح های سرمایه گذاری را از جمله مهمترین تاثیرات برگزاری جلسات ذکر کرد.

**
پالایشگاه آناهیتا با جدیت پیگیری می شود
استاندار کرمانشاه در بخش پایانی این نشست خبری، ساخت پالایشگاه آناهیتا را جزو مطالبات جدی مردم استان دانست و گفت: برای تعیین تکلیف این پروژه با معاون اول رئیس جمهوری صحبت کردم و مقرر شد که امسال این پروژه تعیین تکلیف شود.
بازوند با اشاره به اینکه این پروژه از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب احداث می شود، افزود: برای اجرای این پروژه سرمایه گذاری کلان 15هزار میلیارد تومانی باید انجام شود و مجموعه مدیریتی استان با جدیت به دنبال ایجاد این پالایشگاه است.

**
ارائه پیشنهاد 19هزار فقره وام قرض الحسنه به دولت
استاندار کرمانشاه همچنین به پیشنهاد پرداخت 19هزار فقره وام قرض الحسنه برای مردم مناطق زلزله زده به دولت اشاره کرد و گفت: دولت هنوز این پیشنهاد را قبول نکرده است.
بازوند همچنین به موضوع امهال وام ها نیز اشاره کرد و افزود: امهال باید به افرادی که خسارت دیده اند تعلق گیرد چرا که این موضوع به نفع اقتصاد استان و بانک ها نیست و نباید پول بانک ها که متعلق به مردم است را بلوکه کنیم.
او رقم امهال وام های استان از سوی دولت را دو هزار و 317 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: 881 میلیارد تومان سود امهال این وام ها است که دولت باید به بانک مرکزی پرداخت کند.
وی جلوگیری از شکل گیری رانت در موضوع امهال وام ها را در دستورکار استان دانست و افزود: براساس مطالبی که عده ای مطرح می کنند ما تاکنون امهال وام 10میلیارد ریالی در استان نداشته ایم.
وی افزود: باوجود اینکه بنده روی مناطق زلزله زده با دست و دل بازی برخورد می کنم اما در موضوع امهال وام ها سخت گیری می کنم که فسادی شکل نگیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 3 شهریور 97، کد مطلب: 83010886:www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
پس چرا وعدتون محقق نشده ؟ وقتی نمیتونین کاری کنین چرا مردم امیدوار میکنین ؟ م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین