پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۵۵۳۶۲
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از ابلاغ سند مخاطرات غیر سازه‌ای برای۱۳۵۰ مدرسه شهر تهران به شهرداران مناطق و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد.

شعار سال: احمد صادقی دراین باره گفت: طرح «مدرسه آماده» با هدف افزایش آمادگی و ایمنی مدارس شهر تهران در مواجهه با حوادث اجرا می‌شود که طی آن تاکنون مخاطرات غیرسازه‌ای ۱۳۵۰ مدرسه ارزیابی و برنامه کاهش آن ارائه شده است. وی افزود: سند مخاطرات مدارس با همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، در قالب چک لیست ایمنی و بر اساس بازدیدهای میدانی از بخش‌های مختلف مدارس تهیه شده است. صادقی ضمن تشریح بخش‌های مختلف این طرح گفت: اطلاعات جمع‌آوری شده در سامانه مدرسه آماده وارد شده و براساس امتیاز به‌دست آمده، هر یک از مدارس در یکی از سه سطح قرمز دارای خطرپذیری بالا، زرد خطرپذیری متوسط و سبز خطرپذیری پایین قرار گرفته‌اند.

همچنین طرح کاهش مخاطرات هر مدرسه در سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین و به مدارس ارائه می‌شود تا از طریق راهکارها و توصیه‌های این برنامه، مسئولان مدارس، بتوانند نسبت به کاهش خطرپذیری مدارس اقدام و شناسنامه ایمنی دریافت کنند. رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: این طرح از ابتدای سال ۹۴ تا پایان مرداد ۹۷ در ۱۳۵۰ مدرسه اجرا شده است که تا پایان سال بررسی شرایط تمامی مدارس به اتمام می‌رسد. وی گفت: بر اساس نتایج به دست آمده از مدرسه‌های شهر تهران که مورد ارزیابی مخاطرات غیر سازه‌ای قرار گرفته است ١٩ درصد مدارس در وضعیت سبز، ٥٧ درصد در وضعیت زرد و ٢٤درصد در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه ایران، تاریخ انتشار 18 شهریور 97، کد مطلب: 481236، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین