پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۷۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
گزارشی تفصیلی بخوانید از راه‌های جذب سرمایه گذار در"بیکارترین" استان کشور که نرخ بیکاری آن در شش ماهه اول امسال به ۲۲ درصد رسیده است.

شعار سال: نزدیک به سه دهه است رتبه اول آنرا در اختیار داریم، رتبه اولی که هیچ یک از استان‌های دیگر آرزوی این صدر بودن را ندارند، «بیکاری» را می گویم.
غولی که با گذشت چهار دهه از انقلاب هنوز بر پیکره کرمانشاه سنگینی می‌کند و هرسال لقب بیکارترین استان کشور را نصیبمان می‌کند. دولت‌هایی که در این ۴۰ سال بر سرکار آمدند تلاش‌های زیادی برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه داشته، اما به جرات می توان گفت: آنچنان موفق نبوده اند.
امید خیلی از جوان‌های کرمانشاهی به پروژه‌های بزرگی همچون پالایشگاه آناهیتا و ... بود که آنهم با گذشت حدود ۱۰ سال هنوز تنها جای کلنگ آن را می توان پیشرفت فیزیکی آن قلمداد کرد.
نرخ بیکاری کرمانشاه از سوی مرکز آمار ایران در شش ماهه اول سال ۲۲ درصد اعلام شده است و این آمار یک جهش بزرگ اقتصادی و صنعتی را می طلبد تا بیکارترین استان کشور از این رکود اقتصادی خارج شود. جهشی که بتواند لیسانسه ها، فوق لیسانسه‌ها و دکترا‌های کرمانشاهی را که سال هاست به دنبال شغل هستند، روانه بازار کار کند.
حال با این مقدمه، به بررسی روند جذب سرمایه گذاران در کرمانشاه و مزیت‌های آن می‌پردازیم.
باید در استانی مثل کرمانشاه مشوق‌های سرمایه گذاری را از سایر استان‌ها بیشتر کنیم
یک کارشناس ارشد اقتصادی در این باره می‌گوید: سرمایه گذاری خارجی به معنی تأمین مالی و یا تجهیزاتی همزمان پروژه‌های سرمایه گذاری است که ازطرف اشخاص حقیقی و یا حقوقی با تابعیت کشور‌های دیگر صورت بگیرد. این تامین مالی و یا تجهیزاتی شامل انتقال پو، تجهیزات، کالاها، خدمات و تکنولوژی به داخل کشور می شود.
سهراب دل انگیزان مهمترین اثر مستقیم سرمایه گذاری جذب شده خارجی برای یک منطقه را اشتغال، تولید، ارزش افزوده و درآمد دانست و می‌گوید: سرمایه گذاری اثرات سرریز متفاوتی را برای استان محل جذب بوجود می‌آورد.
عضو هئیت علمی گروه اقتصاد دانشگاه رازی کرمانشاه یکی از علت‌های عدم توفیق در جذب سرمایه گذار را عدم وجود مشوق‌های منطقه‌ای و محلی معنی دار مناسب و انگیزه دهنده به سرمایه گذاران می‌داند و تاکید کرد: این مشوق‌ها باید شامل تخفیفات مالیاتی، هزینه‌های پایین تخصیص و تغییر کاربری زمین، تسهیلات مالی با شرایط مناسب و سریع، ساده کردن بسیاری از مجوز‌های قانونی لازم از نظر میزان هزینه و زمان معافیت از قوانین کار، بیمه تامین اجتماعی برای زمان معین و... است که می توانند هزینه‌های ثابت و متغییر سرمایه گذار را کاهش داده و ظرفیت جذب را برای استان بیشتر کند.
این کارشناس ارشد اقتصاد معتقد است این عوامل به عنوان اصلی‌ترین عناصر تأثیر گذار در عدم جذب سرمایه گذار در استان کرمانشاه هستندکه در صورت توجه و اقدام برای حل آن‌ها می توان به امکان جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی دراستان برای سال‌های آینده امیدوار بود.
کاهش نرخ بالای بیکاری کرمانشاه یک جهش اقتصادی و سرمایه گذاری را می‌طلبد
نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کرمانشاه به نرخ بالای بیکاری کرمانشاه و ارتباط این معضل با ایجاد سرمایه گذاری در این استان اشاره می‌کند و می‌گوید: برای ایجاد صنایع بزرگ و طرح‌های اشتغالزا نیاز به تامین منابع داریم که یکی از راه‌های تامین آن برای احداث واحد‌های عظیم اشتغالزا استفاده از منابع بانکی، بهره مندی از فاینانس و سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی است.
علی محمدی یکی ازمحور‌های سرمایه گذاری خارجی را فاینانس دانست و عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم با جذب سرمایه گذاری‌های خارجی طرح‌های بزرگ صنعتی را در راستای کاهش نرخ بیکاری احداث کنیم.
نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کرمانشاه در پایان معافیت‌های مالیاتی و بررسی خارج از نوبت پرونده‌های متقاضیان و سرمایه گذاران را از دیگر مشوق‌های جذب سرمایه گذاری در استان کرمانشاه قلمداد کرد.
با مشوق‌های ویژه‌ای آماده استقبال از سرمایه گذاران هستیم
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه می‌گوید: تسهیل در امورات اداری و بروکراسی اداری سرمایه گذاران می تواند آن‌ها را امیدوار و ترغیب به سرمایه گذاری در استان کند.
رضا رحیمی افزود: اگر یک شخص با هدف سرمایه گذاری به کرمانشاه بیاید و از همان ابتدا با استقبال مسئولین و سهولت در انجام کار‌های مقدماتی مواجه شود قطعا به آینده طرح یا پروژه اش در این استان امیدوارتر خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه به مشوق‌های سرمایه گذاری در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: امسال در استان کرمانشاه سه هزار میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای ایجاد طرح‌های کوچک و بزرگ سرمایه گذاری فراهم شده است.
رحیمی از ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان کرمانشاه برای سرمایه گذاران سخن گفت و تاکید کرد: کرمانشاه با داشتن ۳۵۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق، آب و هوایی مناسب، زمین‌های حاصلخیز و معادن فراوان بخصوص معادن ارزشمند قیر طبیعی کرمانشاه را به منطقه‌ای استراتژیک تبدیل کرده است.
اسفند ماه کرمانشاه میزبان ۲۵ سفیر از کشور‌های صاحب تکنولوژی دنیا خواهد بود
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان کرمانشاه معتقد است: شکل گرفتن کسب و کار‌های خرد در کرمانشاه در کاهش نرخ بیکاری تاثیر بسزایی دارد و در کنارجذب سرمایه گذاری‌های کلان، کسب و کار‌های خرد را نیز هدفمند دنبال می‌کنیم.
شریف خسروی به جذب سرمایه گذاران خارجی و برگزاری همایش‌هایی با این هدف اشاره کرد و گفت: قرار است در اسفند ماه سمیناری با حضور ۲۵ سفیر از کشور‌های صاحب تکنولوژی برگزار کنیم تا بتوانیم قابلیت‌ها و ظرفیت‌های کرمانشاه را در پکیج‌هایی به آن‌ها معرفی کنیم.
این مدیر اقتصادی به آغوش باز استان کرمانشاه برای استقبال از سرمایه گذاران اشاره کرد و افزود: یک مجموعه هزار هکتاری برای ایجاد واحد‌های صنعتی، سایت‌های احداث گلخانه و مناطق ویژه اقتصادی در استان کرمانشاه آماده پذیرایی و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان در ادامه از توافق با سه سرمایه گذار خارجی در چند ماه گذشته خبر داد و گفت: در حوزه توریسم سلامت اقدام به ساخت بیمارستان، در بخش کشاورزی ایجاد گلخانه‌های مدرن و یک مرکز بسته بندی میوه با هدف صادرات به توافقات نهایی رسیده ایم که در آیندi نزدیک کلنگ این پروژه‌های عظیم را به زمین خواهیم زد.
خسروی همچنین می‌گوید: تسریع در روند صدور مجوز، تحویل زمین با تخفیف‌های ۵۰ درصد و ایجاد زیر ساخت‌های مورد نیاز از جمله برنامه‌های مدیران اقتصادی استان برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

حال با این وجود می‌توان گفت: مسئولان و مدیران ارشد استان کرمانشاه باید تا جایی که امکان پذیر است شرایط را برای جذب سرمایه گذار طوری فراهم کنند که این خود سرمایه گذار باشد که برای حضور در کرمانشاه رغبت داشته باشد و با امنیت خاطر به ایجاد طرح‌های بزرگ تولیدی و صنعتی باشد.
استان کرمانشاه با حدود دو میلیون نفر جمعیت،۲۵ هزار کیلومترمربع وسعت، یک و نیم درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت دایکان، تاریخ 1 اسفند 96، کد مطلب: 2037356: www.dayikan.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
0
ب راحتی میتونن با وام های اشاغالزایی 4درصد سرمایه گذارا رو تشویق ب حضور در کرمانشاه کنن یا حتی معافیت مالیاتی
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین