پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۵۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
استاندار کرمانشاه از موافقت دولت با پرداخت کمک های بلاعوض جدید به زلزله زدگان و افزایش تسهیلات در مناطق شهری و روستایی در پی گران شدن مصالح ساختمانی خبر داد و گفت: این موضوع قرار است در جلسه روز یکشنبه آینده هیات دولت تصویب شود.

شعار سال: هوشنگ بازوند روز جمعه در دیدار مدیران استان با آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه که به مناسبت آغاز هفته دولت انجام شد، اظهار داشت: با حمایت های دولت اقدام های خوبی در راستای کمک به زلزله زدگان انجام شده و تاکنون یک هزار و 883 میلیارد تومان در بحث واحدهای مسکونی و در قالب کمک های بلاعوض و تسهیلات به آسیب دیدگان پرداخت شده است.
وی از وجود 22 هزار واحد مسکونی تعمیری نوع یک و دو و حدود 28 هزار واحد تعمیری نوع سه در مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد و گفت: برای هر واحد تعمیری نوع یک و دو حدود 100 تا 120 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
بازوند یادآور شد: همچنین با تلاش دست اندرکاران امر، هفت هزار و 24 واحد مسکونی آماده و و یا در آستانه بهره برداری قرار دارد.

**
بیش از 2200 میلیارد تومان اعتبار به مناطق زلزله زده اختصاص یافت
استاندار کرمانشاه با اشاره به تامین اعتبار پنج هزار و 325 میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت های ناشی از زلزله در استان، گفت: تاکنون دو هزار و 209 میلیارد تومان آن اختصاص پیدا کرده است.
وی در ادامه به حمایت دولت از استان در خصوص تخصیص 100 درصدی اعتبارات اشاره کرد و گفت: این در حالی است که میانگین تخصیص اعتبارات کشوری حدود 55 درصد بوده است.
بازوند یادآوری کرد: با تخصیص کامل اعتبارات استان کرمانشاه، 672 طرح و پروژه در حوزه های مختلف با یک هزار و 359 میلیارد تومان اعتبار آماده افتتاح و بهره برداری شده است.

**
کاهش بیکاری و بهبود فضای کسب و کار در استان
مدیر ارشد استان در ادامه به کاهش بیکاری و بهبود فضای کسب و کار در کرمانشاه نیز اشاره و اظهار کرد: در حالی که نرخ بیکاری استان در سه ماه ابتدایی سال 96 به بیش از 21 درصد رسیده بود این رقم در سه ماه ابتدایی سال جاری به 19.6 درصد کاهش یافت.
وی یادآور شد: در خصوص بهبود فضای کسب و کار نیز کرمانشاه رتبه 31 خود را در بین استان های کشور به 28 ارتقاء داد تا امیدواری بیشتری برای حضور سرمایه گذاران ایجاد شود.
بازوند همچنین با اشاره به اجرای طرح پرداخت تسهیلات به روستائیان و عشایر گفت: تاکنون 115 میلیارد تومان عقد قرارداد صورت گرفته و 82 میلیارد تومان نیز پرداخت شده است.
استاندار کرمانشاه گفت: از این لحاظ استان کرمانشاه در عقد قرارداد رتبه سوم و در پرداخت تسهیلات رتبه پنجم کشور را دارد.

**
43 میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی در کرمانشاه تصویب شده است
وی همچنین با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای جذب سرمایه گذاری خارجی، گفت: با بهبود جایگاه استان در خصوص رونق کسب و کار، 43 میلیون یورو برای سرمایه گذاری در استان تصویب شده است.
بازوند ادامه داد: در حالی این مبلغ برای سرمایه گذاری خارجی در استان به تصویب رسیده است که نیمه دوم سال گذشته مقدار سرمایه گذاری خارجی جذب شده 342 هزار یورو بود.

**
عقد قرارداد با 107 سرمایه گذار داخلی
استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به عقد قرارداد با 107 سرمایه گذار داخلی، یادآور شد: 41 هکتار زمین نیز از طرف شرکت شهرک های صنعتی به آن ها واگذار شده است.
وی گفت: این در حالیست که سال گذشته در این مدت 27 مورد عقد قرارداد انجام و تنها نه هکتار زمین به آن ها واگذار شده بود.

**
رشد 52 درصدی صادرات در کرمانشاه
استاندار کرمانشاه در ادامه به وضعیت صادرات غیرنفتی استان نیز اشاره ای داشت و گفت: در پنج ماه سپری شده از سال، یک میلیارد و 167 میلیون دلار صادرات از مرزهای استان صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 52 درصد رشد نشان می دهد.
وی ادامه داد: همچنین صادرات استان از نظر وزنی هم طی پنج ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 28 درصد رشد داشته است.

**
خرید 626 هزارتن گندم از کشاورزان
بازوند در بخش دیگری از سخنانش به موضوع خرید گندم از کشاورزان نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون 626 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده و 77 درصد مطالبات آن ها به مبلغ 428 میلیارد تومان نیز پرداخت شده است.
استاندار کرمانشاه یادآوری کرد: دولت با پرداخت پنج هزار میلیارد تومان اعتبار به جهاد کشاورزی آماده پرداخت مطالبات کشاورزان در کمترین زمان ممکن است.

**
مبارزه با فساد در دستور کار دولت است
نماینده دولت در استان کرمانشاه همچنین از عزم راسخ دولت برای مبارزه با فساد خبر داد و گفت: این موضوع یکی از پایه ها و ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی نیز هست که از سوی رئیس جمهوری به صورت جدی دنبال می شود.
وی همچنین با اشاره به ساده زیستی شهید رجایی، خاطرنشان کرد: این موضوع باید سرلوحه تمامی مسئولان بخصوص میران استان کرمانشاه قرار گیرد.
بازوند، تلاش برای خدمت به محرومان و مستضعفان را از دیگر برنامه های مهم مسئولان عنوان و تاکید کرد: این مساله از جمله بارزترین ویژگی های دولت شهید رجایی بود که رهبر معظم انقلاب نیز بارها به آن تاکید داشته اند.
استاندار کرمانشاه در ادامه از مدیران استان خواست تا در ملاقات های عمومی بیشتر به صحبت ها و نیازمندی های مردم دقت و توجه کرده و خود آن ها نیز به صورت جدی پیگیر حل این مشکلات باشند.
وی همچنین تلاش و کار بیشتر، ایجاد امیدواری در مردم و خدمت صادقانه را از دیگر توقعاتی عنوان کرد که دولت از همه مدیران استان ها دارد.

**
آیت الله علما محور وحدت استان
استاندار کرمانشاه همچنین در ابتدای سخنان خود با قدردانی از حسن توجه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه به مدیران، ایشان را محور وحدت در کرمانشاه معرفی و اظهار داشت: خوشبختانه شاهد همدلی خوبی در استان هستیم که به برکت آیت الله علما ایجاد شده است.
بازوند در پایان ابراز امیدواری کرد با رهنمودهای آیت الله علما و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب از سوی تمامی مدیران استان، شاهد کاهش مشکلات مردم و ایجاد شرایطی بهتری در کرمانشاه باشیم.
از دوم تا هشتم شهریور و به مناسبت شهادت رجایی و باهنر به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 2 شهریور 97، کد مطلب: 83010323:www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
با گرون شدن مصالح و تو این شرایط وضع برای مردم زلزله زده بدتر شد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
مسیولین تا میتونن باید کمک کنن همت کنن عین بقیه حرفاشون فقط در حد حرف باقی نمونه وباری رو از دوش مردم زلزله زده بگیرن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین